1975 mystiske hjerter ved Irma-butikkerne: Her er forklaringen

På et år er donationer fra Irmas kunder til Mødrehjælpen fordoblet. Nu siger Irma tak

Kunderne i Irma har i denne uge kunnet se i alt 1975 hjerter sprayet op omkring facaderne og indgangene til kædens 67 butikker.

Forklaringen er, at det er en tak til kunderne, der gennem forskellige indsamlingsprojekter i Irma har hjulpet 1975 familier i København via Mødrehjælpen.

Det seneste år er indtægterne fra Irma til Mødrehjælpen fordoblet fra en til to millioner kr.

Irmas kunder har det doneret via flaskeautomaterne, ved køb af kunstplakater, som Irma har fået skabt af kunstnerne Husk Mit Navn, Line Jensen og Mormor samt køb af særlige mandler og kædens magasin, Krydderiet til jul.

Så hvert hjerte er et hjerte for hver familie, der er blevet hjulpet i kraft af Irma-kundernes donationer.

”Vi tror på, at det sikkerhedsnet, som Mødrehjælpen spænder ud under familier, der bliver ramt af livet, skaber tryghed for forældre. Og det gør, at de kan give deres børn en mere tryg fremtid. Derfor er vi stolte over vores samarbejde med Mødrehjælpen og vores kunders bidrag,” siger direktør Charlotte Norby, Irma.

Yderligere information: Kædedirektør Charlotte Norby, 5221 3103,

Irma inviterer kunder med i jagt på nye varer14.6.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nye varer, der i dag ikke findes i nogen anden supermarkedskæde. Det er målet for nyt, innovativt fremstød i Irma, der begynder i dag. Under overskriften ”Irma elsker madiværksættere” går et Irma et gear op og sætter en ny standard for produktudvikling i den danske fødevareverden. For som en del af et fremstød for Danmarks mindste producenter, indleder Irma sammen med sine kunder jagten på helt nye varer. Her opfordres kunder til at tippe Irma om små producenter, de kender, og varer, de godt kunne tænke sig at finde på Irmas hylder. ”Irma har altid været på de smås side i form af de mindste producenter og de største ildsjæle, der brænder for at udvikle nye og bedre smagsoplevelser,” siger Irmas direktør, Charlotte Norby. ”Når vi skruer så kraftigt op for indsatsen, skyldes det tre ændringer i vores branche: Kundernes interesse for mere unikke produkter og større smagsoplevelser er vokset de seneste år, under Corona nærmest eksplosivt Nye producenter pibler frem. Der har næppe nogensind

Tilbagekald af Lille Bjørn Mortadella pølse3.6.2021 13:31:07 CEST | Pressemeddelelse

Produkt: Lille Bjørn Mortadella pølse Bedst før: Alle holdbarhedsdatoer til og med 05.07.2021 Stregkode: 4006229002630 Solgt i: Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen, Fakta og Coop 365 Leverandør: The Family Butchers Germany GmbH Virksomhed, der tilbagekalder: Coop Danmark A/S Årsag: Der er risiko for metalstøv i produktet. Risiko: Mistanke om metalstøv udgør en forbruger risiko. Råd til forbrugerne: Skulle du have varen opbevaret, kan varen leveres tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den.

Coop: Regeringens støtte til lokalsamfund kan redde butikker28.5.2021 12:15:54 CEST | Pressemeddelelse

Som led i regeringens landdistriktspakke, er der afsat 18 mio. kr. til borgerdrevne butikker. Det får opbakning fra Coop. Med ca. 300 nærbutikker er Coop en af de virksomheder i Danmark med mest lokal tilstedeværelse ”Coops butikker ude i de lokale samfund er jo allerede ejet af medlemmerne. Coop har lige fra starten for 155 år siden været en borgerdrevet butik og virksomhed. Det er vi stadig. Men der er mange steder, hvor den sidste butik har det svært, og støtte til disse, kan være med til at sikre den livsnerve, butikkerne er i disse lokalsamfund,” siger bestyrelsesformand for Coop, Lasse Bolander. Coop er i forvejen i fuld gang med en række aktiviteter, bl.a. crowdfunding, der skal hjælpe de mindste butikker. Coop er i gang med at udvikle et helt nyt koncept, som er målrettet mod at sikre driften i de mindste butikker og nye områder, hvor der er mulighed for at drive mindre butikker. ” Vi glæder os over at regeringen ser de samme ting som os, nemlig at de små landdistrikter har beh