17 Irma-elever overtager flagskib og skaber fremgang og fornyelse

Kunderne får i denne uge en anderledes oplevelse, når de besøger Irma på Valby Langgade.

For det er 17 elever  fra Irma-butikker over hele København, der har overtaget butikken som led i deres uddannelse.

Resultatet er blevet en butik, der er mere aktiv på de sociale medier end normalt, og som holder et højt aktivitetsniveau med mange tilbud, smagsprøver på f.eks. plantebaserede drikkevarer fra Naturli´ og øl fra Mikkeler og fristende udstillinger.

Eleverne har selv planlagt alt: Lagt budgetter, skabt aktiviteter, planlagt markedsføring og vagtskema. Kun til lukketid er der faste medarbejdere fra butikken til at stå får lukning. Kunderne har taget godt imod elevernes Irma. Den første dag realiserede butikken et salg, der var 17 procent højere end budgetteret.

”Detailhandel handler at være fokuserede på kundernes behov. I Irma handler det derudover om at gå nye veje og være innovativ. Eleverne viser, at de har detailhandel i blodet og Irma i hjertet. Det lover godt for fremtiden,” siger Irmas direktør Jan Larsen.

Irma er lige nu ved at ansætte et nyt hold elever med i alt 16 pladser.

”At kunne omsætte det man lærer på skolen til den virkelige verden, er utrolig vigtigt. Når man står med ansvaret for en butik, oplever vi, at vores elever får bundet en fin sløjfe på deres uddannelse og ser nogle af de teoretiske ting i nyt perspektiv – og samtidig er de utrolig innovative og kreative, hvilket er fantastisk at følge og giver vores kunder en god oplevelse ved at komme i Irma,” siger HR-chef Maria Hamm, Irma.

Det er 3. gang, at Irma gennemfører projektet, som er med til at gøre det mere attraktivt at blive uddannet i Irma. De tidligere år har det været i mindre butikker, men succesen har gjort det muligt at gøre det i en af kædens største forretninger.

Man kan opleve elevernes Irma på Valby Langgade frem til fredag kl. 17. Derefter holder de fyraften og fejrer ugen med burger og bowling.

Yderligere information: Kædedirektør Jan Larsen, 5219 7683

Foto til fri brug: 10 af de 17 elever, der driver Irma Valby Langgade denne uge

Coop åbner klima-laboratorie i Aarhus10.5.2022 15:53:54 CEST | Pressemeddelelse

Kvickly i Bruuns Galleri i Aarhus bliver til Klima Kvickly. Her vil Coop over det næste år teste, hvordan kunderne kan guides til at handle ind med fokus på bedre klimavalg. Hvordan kan man træffe klimabevidste valg i sit forbrug af dagligvarer? Klimaaftrykket fra danskernes madforbrug er stort, og det er en bunden opgave at få det reduceret. Landbruget, producenterne og leverandørerne kan gøre meget, men en stor del af reduktionen i klimaaftrykket fra maden, vi spiser, skal komme fra ændrede forbrugsvaner. For at blive klogere på hvad der skal til for at hjælpe de bedre klimavaner på vej, lancerer Coop nu et klima-laboratorie. Uden at fjerne varer fra sortimentet eller ændre på priserne vil Coop over det kommende år udvikle, teste og implementere klimarettede tiltag og løsninger, som skal guide og inspirere til at træffe bedre klimavalg. Klima-laboratoriet etableres i Kvickly i Bruuns Galleri. Varehuset omdøbes til ’Klima Kvickly’, og skal være et klima-laboratorie, hvor Coop vil udvi