16 nye varehuse i Norden

Detailgiganten Biltema løfter nu sløret for massive vækstplaner og opfører 16 nye varehuse i Norden med tilhørende ekstra lagerplads. Foto: PR.

Vokseværket og væksteventyret fortsætter hos Biltema, der er i gang med byggeriet af hele 16 nye varehuse med tilhørende café i Norden – fire i Danmark, otte i Sverige, to i Norge og to i Finland. Med flere varehuse øges behovet samtidig også for lagerplads på hovedlageret i Halmstad, og alt i alt bygger detailgiganten i øjeblikket på 233.000 kvadratmeter.

– Vi er i færd med at bygge på et areal, der er lige så stort som 33 fodboldbaner, og vi har ingen planer om at sætte tempoet ned i fremtiden. Varehusene er kilden til vores betydelige omsætningsfremgang, og det følger vi op på med massive investeringer i nye varehuse rundt omkring i hele Norden, siger Knut Svenningsen, koncernchef i Biltema.

Alle 16 nye Biltema-varehuse slår dørene op i løbet af 2021 og 2022, og til hvert nyt varehus skal der ansættes mellem 25 og 60 nye medarbejdere. De fire nye varehuse i Danmark åbner i Herning, Thisted og Kalundborg efterår/vinter 2021 og Nykøbing Falster forår 2022.

– Vi er i færd med at bygge på et areal, der er lige så stort som 33 fodboldbaner, og vi har ingen planer om at sætte tempoet ned i fremtiden, siger Knut Svenningsen, koncernchef i Biltema. Foto: PR.

Japanvej 18
4200 Slagelse

Biltema er en af Nordens største kæder af detailforretninger med 152 varehuse fordelt i Danmark, Norge, Sverige og Finland. Biltemas sortiment udvikles hele tiden, og i dag findes mere end 19.000 produkter inden for kategorierne bil og motorcykel, båd, fritid, hjem, kontor og teknik, byggeri, bilpleje og værktøj. Læs mere på biltema.dk

Biltema Foundation donerer 2 millioner til KidsOR til at skabe den første operationsstue til børn i en flygtningelejr16.12.2020 07:00:00 CETPressemeddelelse

KidsOR er en velgørenhedsorganisation, der arbejder for, at børn skal få adgang til sikker kirurgisk sundhedspleje. Organisationen samarbejder med lokale kirurger og deres teams for at give hospitaler rundt om i verden det nødvendige udstyr, så sundhedspersonalet kan give børn den pleje, de har brug for. Biltema Foundation donerer nu 2 millioner danske kroner til KidsOR, som skal finansiere opførelsen af ​​en operationsstue i en flygtningelejr i det nordvestlige Kenya.