1,6 million kr. til Hjerteforeningen fra Faktas kunder

Med en to meter lang check fik Hjerteforeningen en tiltrængt donation fra Faktas kunder, der har doneret deres flaskepant til foreningen, der har svært ved at samle penge ind på normal vis i øjeblikket.

Fakta kunder er flinke til at donere deres pant til Hjerteforeningens velgørende arbejde.

Siden kæden indledte sit samarbejde med Hjerteforeningen i marts 2019 har kunderne doneret pant for i alt 1.613.272 kr. som går ubeskåret til foreningens arbejde for hjertepatienter og deres pårørende.

Beløbet skulle formelt være overrakt på Hjertegalla 21. marts. Men dette TV-show blev aflyst på grund af corona. I stedet har kædedirektør John Hornbech Christensen fået udarbejdet en to meter lang check, så han på vegne af Faktas kunder kunne overrække beløbet til foreningens administrerende direktør Anne Kaltoft på sikker afstand.

”Vi er glade for at kunne hjælpe Hjerteforeningen, der også er ramt af manglende indtægtsmuligheder i øjeblikket. Og det er dejligt, at vores kunder i stigende omfang benytter muligheden for at støtte hjertesagen med deres pant, helt eller delvist,” siger John Hornbech Christensen.

I Hjerteforeningen siger adm. direktør Anne Kaltoft:

"Det er en flot donation af faktas kunder, og vi er dybt taknemmelige over hver eneste gang, der bliver trykket på den knap, som støtter Hjerteforeningens arbejde for hjertepatienter og deres pårørende. Hver en krone tæller - også i denne tid, hvor frygten for coronasmitte fylder meget. Vi oplever i høj grad, at hjertepatienter søger støtte og svar på coronaspørgsmål hos vores rådgivere på Hjertelinjen. Den støtte og rådgivning er faktas kunder med til at sikre, og det vil vi gerne sig stor tak for", siger Hjerteforeningens adm. direktør, Anne Kaltoft.

Udover pantknappen yder fakta også støtte til Hjerteforeningen ved at være hovedsponsor på Hjerteforeningens Landsuddeling, som finder sted søndag 30. august.

Læs mere på gådigtilenhjertestarter.dk

For yderligere information:
Kædedirektør John Hornbech Christensen, 5221 3521
Adm. Direktør Anne Kaltoft, 6016 1230

Foto til frit brug:
Med denne to meter lange check overrækker kædedirektør John Hornbech Christensen, de mange penge fra Faktas kunder til adm. direktør Anne Kaltoft, Hjerteforeningen.

SuperBrugsens kædedirektør stopper26.5.2020 12:15:00 CESTPressemeddelelse

Jesper K. Andersen, kædedirektør for SuperBrugsen, har besluttet at stoppe i Coop. Han fratræder med udgangen af denne måned. "Det er en stor karriere, der slutter i Coop. Jesper begyndte for over 30 år siden som flaskedreng, og har arbejdet sig op gennem systemet i kraft af stærke resultater. Varehuschef i Kvickly, salgschef i SuperBrugsen, varehusdirektør i Helsinge Brugsforening, kædedirektør for Dagli´Brugsen og har altså de seneste knap tre år stået i spidsen for vores største kæde med flotte resultater," siger koncerndirektør Stina Glavind. Om baggrunden for sin beslutning siger Jesper K. Andersen: "Vi har netop leveret et af de bedste resultater i SuperBrugsens historie, og jeg nærmer mig nu de 50 år. Så hvis jeg skal prøve noget andet i mit arbejdsliv, er tiden den helt rigtige. Hvad det bliver, må tiden vise. Men jeg har været meget taknemmelig for alle de muligheder, jeg har fået i Coop-familien og alle de dygtige kolleger, jeg har arbejdet sammen med". Som kædedirektør for S

Coop skærper sine krav til soja30.4.2020 10:00:00 CESTPressemeddelelse

For at bidrage til en bæredygtig produktion af soja, vil Coop Danmark fremover øge andelen af ansvarlig soja i sine egne varemærker. Det sker med en ny handlingsplan, der omfatter disse produktkrav: Direkte soja (ingrediens) og indirekte soja (foder) i fødevarer i alle Coops egne varemærker skal være enten 3. parts certificeret eller dens oprindelse skal være godkendt og geografisk verificeret af Coop Gruppen. Kravet gælder: Varer hvor soja er den karakteristiske ingrediens, for eksempel sojasauce varer der indeholder 5 % eller mere soja som ingrediens Varer der indeholder mere end 50 % animalsk(e) ingrediens(er), hvor soja er blevet brugt som foder. Det inkluderer mejeri, æg, kød, fisk og skaldyr. Coop accepterer RTRS, Proterra, Donau Soja eller tilsvarende 3. parts certificeringer. Kravet vil blive revideret hvert 2. år, hvor det vil blive undersøgt, om kravet kan skærpes ”Det er et vigtigt og stort skridt i retning mod en mere bæredygtig verden. Det sikrer, at den soja, som vi impor