Anklagemyndigheden ved Syd- og Sønderjyllands Politi

25-årig mand idømt fængsel i narkosag i Sønderborg

Del

24.6.2026 12:26:17 CEST | Anklagemyndigheden ved Syd- og Sønderjyllands Politi 

En 25-årig mand fra Sønderborg blev tirsdag ved Retten i Sønderborg idømt fem år og to måneders fængsel for besiddelse og overdragelse af i alt 2,48 kilo kokain og 13,3 kilo hash. 

Den 25-årige har været involveret i organiseret handel med narkotika i Sønderborg-området, hvor salget blandt andet er foregået via en salgstelefon.

Læs mere: https://politi.dk/syd-og-soenderjyllands-politi/nyhedsliste/25aarig-mand-idoemt-faengsel-i-narkosag-i-soenderborg/2026/06/24

Abonner på myndighedsmeddelelser fra Anklagemyndigheden ved Syd- og Sønderjyllands Politi

Abonner på alle kommende myndighedsmeddelelser fra Anklagemyndigheden ved Syd- og Sønderjyllands Politi ved at registrere din mailadresse nedenfor. Du kan altid ophæve dit abonnement igen.

Flere meddelelser fra Anklagemyndigheden ved Syd- og Sønderjyllands Politi

21-årig mand idømt behandlingsdom i sag om brandstiftelse25.6.2026 16:49:56 CEST | Myndighedsmeddelelse

En 21-årig mand fra Haderslev blev torsdag ved Retten i Sønderborg idømt en dom til behandling på psykiatrisk afdeling i en sag om brandstiftelse. Retten fandt det bevist, at den 21-årige i november 2025 i fire tilfælde havde sat ild til skraldespande ved boliger i Marstrup i Haderslev Kommune. Læs mere: https://politi.dk/syd-og-soenderjyllands-politi/nyhedsliste/21aarig-mand-idoemt-behandlingsdom-i-sag-om-brandstiftelse/2026/06/25

To rumænske kvinder dømt for forsøg på indbrudstyveri på plejehjem23.6.2026 19:20:00 CEST | Myndighedsmeddelelse

To rumænske kvinder på 26 og 28 år blev tirsdag ved Retten i Esbjerg hver idømt 60 dages ubetinget fængsel samt udvisning i seks år for forsøg på indbrudstyveri på et plejehjem dels i Varde, dels i Græsted i Nordsjælland. De blev dømt i henhold til anklageskriftet og modtog dommen. Forsøgene fandt sted den 31. maj i Græsted og den 3. juni i Varde. De to kvinder har været varetægtsfængslet siden anholdelsen.

Serbisk mand idømt 13 års fængsel og udvist for bestandig i narkosag22.6.2026 17:52:19 CEST | Myndighedsmeddelelse

En 42-årig serbisk mand, bosiddende i Sønderborg, blev mandag ved Retten i Sønderbog idømt 13 års fængsel samt udvisning for bestandig for at have været i besiddelse af og videreoverdraget i alt 50 kilo amfetamin, fire kilo kokain samt 20 kilo hash. Den serbiske mand udtog sig betænkningstid i forhold til anke. Læs mere: https://politi.dk/syd-og-soenderjyllands-politi/nyhedsliste/serbisk-mand-idoemt-13-aars-faengsel-og-udvist-for-bestandig-i-narkosag/2026/06/22

Rumænsk mand idømt fængsel og udvisning for i alt 58 indbrud og indbrudsforsøg i Jylland22.6.2026 15:24:34 CEST | Myndighedsmeddelelse

En 50-årig rumænsk mand blev mandag ved Retten i Sønderborg idømt tre års fængsel samt udvisning for bestandig for i alt 58 tilfælde af indbrud og forsøg på indbrud, alt sammen af særlig grov beskaffenhed. De mange indbrud og indbrudsforsøg fandt sted i lejligheder i perioden fra oktober 2024 til august 2025 i 15 byer i Jylland. Læs mere: https://politi.dk/syd-og-soenderjyllands-politi/nyhedsliste/rumaensk-mand-idoemt-faengsel-og-udvisning-for-58-indbrud-og-indbrudsforsoeg-i-jylland/2026/06/22

To kinesiske statsborgere varetægtsfængslet i sag om bedrageri18.6.2026 05:12:41 CEST | Myndighedsmeddelelse

Anklagemyndigheden ved Syd- & Sønderjyllands Politi fremstillede i går klokken 13.30 to kinesiske statsborgere på henholdsvis 26 og 48 år i grundlovsforhør ved Retten i Sønderborg. De blev anholdt tirsdag i Haderslev og sigtet for databedrageri. Anklagemyndigheden anmodede om lukkede døre, og den anmodning fulgte dommeren. Inden dørene blev lukket, blev sigtelsen læst op, og de to sigtede nægtede sig skyldige. De blev begge varetægtsfængslet i fire uger - og den kendelse kærede de ikke.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye