15 spillere i VM-truppen

Landstræner Klavs Bruun Jørgensen lader en enkelt plads stå åben forud for VM, der starter i næste uge.

Der er plads til 16 spillere i VM-truppen men på grund af et par spørgsmålstegn, lader landstræner Klavs Bruun Jørgensen foreløbig en enkelt plads stå åben. Simone Böhme og Louise Svalastog Spellerberg glider ud af den 17-mandstrup, der har deltaget på træningsturen til Spanien.

Det er dog besluttet, at Anne Mette Pedersen, Simone Böhme og Anna Sophie Okkels deltager i landsholdets træninger i Herning inden VM og vil sammen med Louise Svalastog Spellerberg alle være i spil til en plads i VM-truppen i løbet af mesterskabet.

”Pigerne har gjort det svært for os at træffe en beslutning, fordi alle har leveret varen under den sidste træningslejr. Vi har dog valgt allerede nu at fortælle holdet, hvem vi tager med til Herning. Til første træning deltager de 15 udtagne spillere og så Anne Mette Pedersen, som vi skal have testet. Indtil vi ved nøjagtig, hvor hun står, tager vi også Simone Böhme med til træningerne i Herning, ligesom vi også gerne vil kigge nærmere på Okkels,” siger landstræner Klavs Bruun Jørgensen.

Den endelige VM-trup skal først være det internationale håndboldforbund, IHF, i hænde på VM’s første kampdag, d. 5. december, kl. 9.00.

De 15 spillere der foreløbigt er en del af VM-truppen, er:

Målvogtere:
Rikke Poulsen, Viborg HK