148 mio. kroner på vej til LB Forsikrings medlemmer i Loyalitetsrabat inden jul

I år udbetaler LB Forsikring 148 mio. kr. i Loyalitetsrabat til medlemmerne, og det bringer den samlede udbetaling op på over 1,1 mia. kr. det seneste årti. Et årti med uafbrudt medlemsvækst for forsikringsselskabet.

Der er en tidlig julegave på kontoen hos loyale medlemmerne i LB Forsikring den 21. december. Her udbetaler forsikringsselskabet sin loyalitetsrabat til medlemmer, der har haft deres indboforsikring hos Lærerstandens Brandforsikring, Runa Forsikring eller Bauta Forsikring i mere end 3 år.

-LB Forsikring er bygget på tanken om fællesskab. Sådan har det været siden 1880, hvor en håndfuld lærere på Møn gik sammen for at sikre hinanden mod brandskader, og sådan er det i dag. Derfor er det også naturligt, at vi belønner medlemmerne for at blive i fællesskabet, siger Anne Mette Toftegaard, adm. dir. i LB Forsikring.

Loyalitetsrabattens størrelse fastsættes hvert år i december for det kommende år af bestyrelsen i LB Forsikring. Den er derfor også allerede nu fastsat for 2021.  Alle medlemmer, der har haft en indboforsikring uafbrudt i 3 år, får rabatten. Det er indboforsikringen der er adgangsgivende til rabatten, men man får derudover rabat på stort set alle de forsikringer, man kan tegne hos LB Forsikring.

-Vi er nok et af de eneste forsikringsselskaber i Danmark, der kan sige, at vi har haft uafbrudt medlemsvækst i 140 år. Og også i de seneste ti år er vores fællesskab vokset støt. Men vi bliver kun flere, hvis vores medlemmer forsat vælger os til hvert år. Det minder Loyalitetsrabatten os om hvert år, siger Anne Mette Toftegaard

Med årets Loyalitetsrabat har LB Forsikring udbetalt lidt over 1,1 mia. kr. til medlemmerne siden 2010. Fordi rabattens størrelse allerede besluttes året i forvejen, har 2020’s forskellige udfordringer heller ikke haft nogen påvirkning på den.

-2020 har på mange måder været et meget anderledes år, også økonomisk.  Men sådan som det ser ud nu, så tegner det til, at vi kommer nogenlunde ud af 2020. Så er det er med en ekstra rar fornemmelse, at vi giver den lovede loyalitetsrabat som en tidlig julegave til medlemmerne, siger Anne Mette Toftegaard.

De lidt over 148 mio. kr. i rabatter bliver udbetalt til medlemmerne på deres Nemkonto den 21. december.

Fakta:

De forsikringer, der giver loyalitetsrabat hos LB Forsikring, når man har været medlem med en indboforsikring i 3 år er følgende:

Indboforsikring, Bilforsikring, Ulykkesforsikring, Husforsikring, Rejseforsikring, Hundeforsikring, Studieforsikring, Fritidshusforsikring, Delebilsforsikring, Børneulykkesforsikring, Motorcykelforsikring, Knallertforsikring, Campingvognsforsikring, Lystfartøjsforsikring, Individuel lønsikring, Sundhedsforsikring, Veteranforsikring og Børnesygdomsdækning.

Om LB Forsikring:

LB Forsikring er et medlemsejet forsikringsaktieselskab, der består af forsikringsgrupperne Lærerstandens Brandforsikring, Runa Forsikring, Bauta Forsikring og LB Forsikring til PFA. Til sammen har vi lige over 400.000 medlemmer, som er sammen om at sikre hinanden. Det er grunden til, at vi kalder LB Forsikring for et forsikringsfællesskab, og det gør os til Danmarks trejdestørste forsikringsselskab for private. Fordi vi er medlemsejet, arbejder pengene til fordel for os alle sammen i forsikringsfællesskabet.