Det sidste brev markerer et nyt kapitel for PostNord
Ved årsskiftet omdeler PostNord sit sidste brev i Danmark. En ny kampagne markerer afslutningen på 400 års brevhistorie og starten på et PostNord med fuldt fokus på pakker.

Når PostNord den 30. december 2025 leverer sit sidste brev nogensinde, er det ikke et hvilket som helst brev. Det er udformet som en direkte hilsen fra PostNord til danskerne, som udover at blive omdelt som det sidste punktum, nu også har hovedrollen i PostNords nye kampagnefilm.
Med det sidste brev binder PostNord sløjfe om 401 års posthistorie. Brevmængderne er faldet markant i takt med digitaliseringen, mens behovet for pakkelevering vokser år for år. Fra 2026 skal PostNord derfor ikke længere omdele breve, men fokuserer forretningen fuldt på pakker.
- Det blev hurtigt klart for os, at vores sidste brev ikke ville gå ubemærket hen. Så vi besluttede os for at bruge dette kommunikationsmiddel en sidste gang til at tale direkte til alle danskerne og binde en sløjfe på den del af historien med værdighed, mens vi samtidig enkelt og respektfuldt tager danskerne igennem den udvikling, vi som samfund har været igennem, siger Andreas Brethvad, Direktør for Kommunikation og Public Affairs, PostNord Danmark.
Forandringsfortællingen
I kampagnefilmen læses PostNords sidste brev op af Ellen Hillingsøs velkendte stemme – et brev, der skildrer afslutningen på brevets rolle i hverdagen og overgangen til de mange nye måder, vi i dag holder forbindelsen til hinanden på.
- Med brevet har vi ønsket at give plads til både det, der har været, og det, der kommer. Kampagnen viser, hvordan relationer består, også når måder at kommunikere på ændrer sig. Det sidste brev er en positiv fortælling om forandring og markerer et kapitelskifte ikke blot i PostNords historie, men i Danmarkshistorien, siger Andreas Brethvad, Direktør for Kommunikation og Public Affairs, PostNord Danmark.
Se den fulde kampagnefilm her. Kampagnen kører i danske biografer og på sociale medier i perioden 22. december - 4. januar og på tv og streaming den 1. januar. Den er udviklet i samarbejde med James Godfrey og det kreative brandbureau Snild.
PostNords sidste brev bliver udstillet på ENIGMA – Museum for Post, Tele og Kommunikation i København.
Billeder

Følg pressemeddelelser fra PostNord Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra PostNord Danmark
Nu kan du få en af de ikoniske røde postkasser - og støtte en god sag10.12.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nu kan danskerne få deres egen ægte røde postkasse – og samtidig støtte en god sag. PostNord donerer en stor del af de ikoniske røde postkasser til Danmarks Indsamling, som sættes til salg den 15. december 2025. Alle pengene fra salget går ubeskåret til Danmarks Indsamling.
Husk næstepakkekærligheden: PostNord gentager konkurrence mod juletravlhed i pakkeshops -og bokse27.11.2025 16:45:00 CET | Pressemeddelelse
Black Friday og juleindkøb betyder travle pakkeshops og pakkebokse landet over. PostNord opfordrer derfor danskerne til at hente deres PostNord-pakker inden for 24 timer og derved deltage i konkurrencen om et gavekort på 500 kroner.
Nu giver PostNord danskerne endnu mere fleksibilitet hverdagen18.11.2025 11:30:00 CET | Pressemeddelelse
Danskerne kan nu se frem til endnu større fleksibilitet, når de bestiller pakker med PostNord. Med ’FlexChange’ kan man ændre leveringsstedet, inden pakken når frem – og nu udvider PostNord tidsrummet for at ændre levering.
E-handlen sætter rekord: Danskerne shopper globalt og med større tillid end nogensinde11.11.2025 07:01:00 CET | Pressemeddelelse
PostNords nye E-barometer viser, at rekordmange køber varer online fra udlandet, mens tilliden til internationale transaktioner stiger.
DBA og PostNord vil gøre genbrugshandel endnu mere trygt for danskerne3.11.2025 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
Genbrug er i stigende grad blevet en fast del af danskernes hverdag, hvor fire ud af fem danskere har handlet genbrug inden for det seneste år*. Det skal være nemmere for danskerne at købe genbrug - uanset hvor i landet det nye fund befinder sig. PostNord og DBA har derfor indgået et nyt samarbejde, der gør det nemmere og mere trygt for danskerne at sælge og købe brugt via DBA’s nye løsning, ’Fiks færdig’.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum