Kendt Aarhus-hotel skifter ejer
HEARTLAND og Kilden & Hindby har i dag offentliggjort overtagelsen af Marselis Hotel, et vartegn i Aarhus kendt for sin unikke arkitektur og naturskønne beliggenhed ved Aarhusbugten og Marselisborgskovene.

Med ønske om at bevare et stykke Aarhus-historie køber de to virksomheder, henholdsvis familieejede virksomhed HEARTLAND samt Kilden & Hindby, nu Marselis Hotel, der ligger på strandvejen – en kort køretur fra det centrale Aarhus, hvor både HEARTLAND og Kilden & Hindby er hjemmehørende.
Sælger er Scandinavian Hotels-koncernen, som har ejet det kendte Aarhus-hotel siden 2001.
”Vi er glade for at have fået mulighed for at overtage stedet. Med sin unikke placering, arkitektur og historie har Marselis Hotel en særlig plads i mange aarhusianeres hjerter, og vi ønsker at værne om disse minder og videreføre hotellet under det nye ejerskab,” siger Lise Kaae, administrerende direktør i HEARTLAND.
Et område i vækst
Markedet for hotelovernatninger i Østjylland er i god form, og særligt de seneste år har været kendetegnet ved vækst i antallet af overnatninger. På Aarhus Ø er HEARTLAND og Kilden & Hindby engageret i opførelsen af et nyt, stort hotel, men opgaven med Marselis Hotel bliver en anden.
”Hvor vi på Aarhus Ø bidrager til at definere et nyt byområde, overtager vi med Marselis Hotel et eksisterende vartegn i en helt særlig natur. Det er to forskellige opgaver, men fællesnævneren er selvfølgelig at skabe værdi for Aarhus og for byens gæster. Vi kender vores opgave, og vi går til den med et stort ønske om, at Marselis Hotel fortsat skal være attraktivt for både lokale og turister i mange år fremover,” siger Rune Kilden, partner i Kilden & Hindby.
Købsprisen offentliggøres ikke.
---------
Om Marselis Hotel
- Hotellet ligger direkte ud til Aarhusbugten, hvor facaden strækker sig langs kysten, og med Marselisborgskovene som nærmeste nabo.
- Hotellet er opført i 1967 og tegnet af den kendte arkitektduo Friis & Moltke. Facaden er beklædt med håndlavede mokkafarvede mursten – hver især unikke i form og størrelse – som bidrager til hotellets særprægede arkitektoniske udtryk.
- Ejendommen omfatter desuden det historiske og bevarede skovfogedhus Frydenlund fra begyndelsen af 1800-tallet.
- Hotellet blev oprindeligt opført af murermester Anker Jakobsen, som købte grunden og Frydenlund i 1965. I 2001 blev hotellet overtaget af selskabet Helnan International A/S, der er ejet af kæden Scandinavian Hotels, og skiftede ved samme anledning navn til Helnan Marselis Hotel.
- I dag drives stedet som hotel og konferencecenter. Det har blandt andet 155 værelser, 11 mødelokaler og konferencerum, restaurant, pool- og fitnessområde.
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
BESTSELLER åbner flagship store i København27.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Kun facaden står tilbage i den historiske hjørnebygning på Gammeltorv, som efter flere års omfattende ombygning nu genåbner som flagship store for modevirksomheden BESTSELLER. Renoveringen er gennemført med blik på at skabe en moderne retailbutik men med stor respekt for bygningens oprindelige arkitektur og bevaringsværdighed.
HEARTLAND 2024/2521.11.2025 15:30:00 CET | Pressemeddelelse
HEARTLAND offentliggør resultatet for regnskabsåret 2024/25.
BESTSELLER markerer 50 år med solidt resultat10.10.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Mens modebranchen fortsat oplever svære betingelser, har BESTSELLER i det seneste regnskabsår 2024-2025 formået at levere et resultat, der peger fremad og skaber forudsætninger for at accelerere virksomhedens udvikling og omstilling. Det sker i året, hvor BESTSELLER også fejrer sit 50-års jubilæum.
BESTSELLERs svar på anklager om børnearbejde24.9.2025 07:50:00 CEST | Pressemeddelelse
I TV 2-programmet ’Bestseller på vrangen’ udgivet den 24. september 2025 fremgår det, at der skulle være mindreårige, som arbejder i BESTSELLERs forsyningskæde – og at børnearbejde er et forhold, som vi ser igennem fingre med. Vi tager skarpt afstand fra disse påstande, og vi mener, at det er kritisabelt, at TV 2 tillader så grove anklager på sendefladen, uden at disse er dokumenteret. TV 2 har modtaget flere beviser for, at de pågældende beskrivelser i udsendelsen ikke kan være korrekte. Alligevel har TV 2 ikke ønsket at ændre udsendelsens indhold. Det mener vi er uacceptabelt både over for seerne, for de berørte virksomheder i Bangladesh og for BESTSELLER. Det er vores oplevelse, at udsendelsen er skabt med en ensidig intention, og derfor er beskrivelser, som præsenteres for seerne, tilsvarende unuancerede og mangelfulde. Vi har løbende og fyldestgørende orienteret TV 2’s redaktionelle ledelse om vores bekymring for udsendelsens indhold samt overtrædelser af ’TV 2’s etiske retningsli
BESTSELLERs svar på tv-udsendelsen ’Bestseller på vrangen’17.9.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I BESTSELLER er vi uenige i påstande, der hen over to episoder på TV 2 og TV 2 Play bliver fremsat om vores virksomhed, vores arbejdsmetoder og vores ambitioner. Vi tager skarpt afstand fra det billede, som udsendelsen på et delvist udokumenteret grundlag forsøger at tegne – og fra de journalistiske metoder, som er anvendt i programmets tilblivelse. Det er vores oplevelse, at udsendelsen er skabt med en ensidig intention, og derfor er beskrivelser, som præsenteres for seerne, tilsvarende unuancerede og mangelfulde. Vi har løbende og fyldestgørende orienteret TV 2’s redaktionelle ledelse om vores bekymring for udsendelsens indhold samt overtrædelser af ’TV 2’s etiske retningslinjer’.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum