Elgiganten A/S

Elgiganten oplever rekordhøjt salg af LEGO® sæt

Del

Meget tyder på, at LEGO-klodser bliver et af årets helt store julegavehits. Elgiganten har siden starten af Black Week, i midten af november, set en markant stigning i salget, og populære serier som Harry Potter, Star Wars og Botanicals fortsætter med at begejstre både børn og voksne. Elgiganten forventer derfor, at mange danskere kan se frem til at finde en LEGO-pakke under juletræet i år.

Meget tyder på, at LEGO-klodser bliver et af årets helt store julegavehits.
Meget tyder på, at LEGO-klodser bliver et af årets helt store julegavehits.

Samarbejdet falder i god jord hos danskerne

Samarbejdet mellem LEGO® og Elgiganten gør det nemt for kunderne at finde deres yndlingsprodukter – uanset om det gælder kreativ leg, elektronik eller gaming. Elgiganten lancerede de første sortimenter af LEGO-sæt i alle 49 varehuse tilbage i april 2025. LEGO-sortimentet i Elgiganten er kun i sin 1. fase, de forventer at kunne tilbyde kunderne endnu flere LEGO- serier og fede sæt i det kommende år. Siden lanceringen har Elgiganten for alvor kunne mærke at danskerne er glade for samarbejdet med LEGO®, fortæller Henrik Eriksen, Salgschef for Computing hos Elgiganten:

”Over efteråret har salget for alvor taget til, da vi opdaterede sortimentet i butik og begyndte at satse endnu mere på LEGO-sæt indenfor Gaming. Det er serier som Fortnite og Minecraft, der især har vakt danskernes interesse. Det har mildt sagt været svært at holde varerne på hylderne.” 

LEGO-sæt for hele familien

LEGO® appellerer til både børn og voksne, nybegyndere og erfarne. De mange forskellige serier gør det muligt at finde noget til enhver smag. Især serier som Fortnite, Minecraft, Harry Potter, Star Wars, Formel 1-sæt, Technic og de populære Botanicals-sæt, har længe været populære blandt kunderne i Elgiganten, og interessen ser ikke ud til at aftage:

”Efter Black Week må vi bare konstatere at danskerne har opdaget, at Elgiganten har fået LEGO-sæt på hylderne. Samlet set, var LEGO® Top-5 mest solgte varegruppe, målt på stk. under vores Black Week-kampagne – og trenden ser ud til at fortsætte her i julen. Vi er derfor i fuld gang med at fylde LEGO-æsker på hylderne, så alle kan nå at få den perfekte julegave under træet,” afslutter Henrik.

Nøgleord

Kontakter

Therese Røsland SkovPR- & Kommunikationsansvarlig Elgiganten A/S

Kun til medier. Kontakt vores kundeservice ved øvrige henvendelser.

Tlf:27 61 41 82presse@giganten.dk

Billeder

Henrik Eriksen, Salgschef for Computing hos Elgiganten
Henrik Eriksen, Salgschef for Computing hos Elgiganten
Download
Elgiganten oplever rekordhøjt salg af LEGO® sæt
Elgiganten oplever rekordhøjt salg af LEGO® sæt
Download
Elgiganten oplever rekordhøjt salg af LEGO® sæt
Elgiganten oplever rekordhøjt salg af LEGO® sæt
Download

Om Elgiganten

Elgiganten er Danmarks førende varehuskæde indenfor hjemmeelektronik og hårde-hvidevarer. Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag ca. 2.400 medarbejdere fordelt på 49 varehuse landet over samt en af landets største webshops: Elgiganten.dk

Elgiganten A/S indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der består af i alt 427 varehuse og ca. 11.000 medarbejdere i Norden. Alle nordiske varehuse forsynes fra det 200.000 m2 store centrallager i Jönköping, Sverige. Elkjøp-koncernen ejes af Currys plc.

Følg pressemeddelelser fra Elgiganten A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Elgiganten A/S

Elgiganten tager yderligere markedsandele og øger bundlinjen markant23.10.2025 15:38:14 CEST | Pressemeddelelse

Selvom markedet for forbrugerelektronik faldt for tredje år i træk, og Elgiganten fik en marginalt mindre omsætning, kom Danmarks største varehuskæde for elektronik og hårde hvidevarer ud af regnskabsåret 2024-2025 med en stigning i resultat før skat på 15,7% i forhold til året før. Det gode resultat skyldes stærk omkostningsstyring, højere effektivitet og bedre produktmix, der samlet gør Elgiganten endnu mere attraktiv for forbrugerne. Markedsandelen blev lige som i foregående år øget, og det gjaldt især inden for B2B, hvor også den største organiske vækst forventes fremover. Med en SKI-aftale åbnes nye muligheder for øget salg af hårde hvidevarer til det offentlige.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye