Ønskeskyen Danmark

To uger til juleaften: 20 mio. ønsker fortæller, hvad vi ønsker os under træet

Del

Med kun to uger tilbage til juleaften er der travlt på de digitale ønskelister hos Ønskeskyen og dets internationale søstersite GoWish, som i skrivende stund sammenlagt har knap 16,9 mio. registrerede brugere verden over og har registreret over 20 mio. ønsker de seneste to uger. Et kig i Ønskeskyens krystalkugle giver derfor det måske bedste fingerpeg om, hvad danskerne, svenskerne, nordmændene og amerikanerne egentlig ønsker sig til jul – og hvad der er Årets Ønske 2025, som du ikke kan gå galt i byen med.

Ønskeskyen, der bliver flittigt brugt til at lave ønskelister i både Danmark og resten af verden under navnet GoWish, og i dag har +3,5mio. registrerede brugere i Danmark og knap 16,9 mio. globalt (per 8/12/25), har i sin juleudgave af krystalkugleundersøgelsen kigget nærmere på i alt 20.898.148 ønsker oprettet i Danmark, Norge, Sverige og USA de seneste 14 dage (26/11-9/12). Et kig i Ønskeskyens krystalkugle giver derfor et ganske interessant indblik i, hvad både danskerne, vores naboer og også amerikanerne ønsker sig allerhøjest her i tiden op til, at der skal danses om træet juleaften.

Ligesom sidste år har Ønskeskyen i 2025 kortlagt de mest populære ønsker for hhv. mænd (>18år), kvinder (>18 år), drenge (<18 år) og piger (<18 år) - og igen i år er der interessante forhold at observere, når man kigger på tværs af både køn, alder og lande:

"Med Ønskeskyens Krystalkugle-undersøgelse kan vi følge udviklingen på tværs af både køn, alder og lande for at se, hvad der præger ønskerne i de forskellige lande - til glæde, gavn og inspiration for alle andre. Et kig ned i så mange millioner menneskers ønsker giver os et sjældent indblik i, hvad folk i virkeligheden går og drømmer om”, lyder det fra Casper Ravn-Sørensen, Chief Growth Officer i Ønskeskyen, der fortsætter:

Ønskelister er jo ikke bare praktiske huskelister; de fortæller noget om vores hverdag, stil og behov for både funktion og forkælelse, og derfor er det altid spændende at se, hvilke helt nye trends, der bryder igennem, og hvilke favoritter der insisterer på at blive ved med at ligge øverst år efter år”, lyder det.

Ønskeskyens krystalkugleundersøgelse, julen 2025:

Drenge 🇩🇰

Piger 🇩🇰

Mænd 🇩🇰

Kvinder 🇩🇰

Underbukser

T-shirts

Barbergrej

Hårprodukter

Træningssokker

Smykker

Træningssokker

Øjenvippeserum

Parfumer

Læbepomade

AirPods

Læbepomade

Gutter 🇳🇴

Jenter 🇳🇴

Menn 🇳🇴

Kvinner 🇳🇴

Underbukser

Tæppe

Airpods

Tæppe

Hoodies

Toppe

Kogebog

Hårprodukter

Airpods

Sweatpants

Barbergrej

Setting spray

Pojkar 🇸🇪

Flickor 🇸🇪

Män 🇸🇪

Kvinnor 🇸🇪

Underbukser

Øjenvippeserum

Underbukser

Tæppe

Hjemmesko

Hjemmesko

Træningssokker

Øjenvippeserum

Sweatshirt

Tæppe

AirPods

Hjemmesko

Boys 🇺🇸 

Girls 🇺🇸 

Men 🇺🇸 

Women 🇺🇸 

Parfume

Squeeze Toys 

Parfume

Squeeze Toys 

Gadgets

Træningssokker

Gaming

Træningssokker

Sweatpants

Digitalkamera

Gadgets

Digitalkamera

Danmark vs. Norge, Sverige og USA 

Ønskeskyen og dets søstersite GoWish havde pr 8/12/25 i alt knap 16,9 mio. registrerede brugere globalt, hvor Sverige udgør 831.780 brugere og Norge 805.366, mens USA har lagt sig suverænt i spidsen med 8.576.140 registrerede brugere, og derfor nu også er med i julens Krystalkugle-undersøgelse. Den nye undersøgelse viser markante forskelle i forbrugerinteresser på tværs af både køn og lande. AirPods og underbukser dominerer hos drenge og mænd i Norden, mens piger og kvinder i højere grad efterspørger hårprodukter, øjenvippeserum og interiør. De amerikanske forbrugere skiller sig dog ud: Her fylder gaming og gadgets mere hos mænd, mens teenagepiger og kvinder viser større interesse for digitalkameraer og stressbolde. 

"Resultaterne tegner et billede af, hvordan interesser formes forskelligt på tværs af både køn og kultur. Træningssokker, underbukser og AirPods fylder mest hos drenge og mænd, mens piger og kvinder prioriterer skønhed, mode og hjemmet. Samtidig ser vi spændende variationer mellem landene – for eksempel er amerikanske piger mere trænings- og teknologidrevne, og mænd i USA ønsker sig gaming og gadgets", lyder det fra Casper Ravn-Sørensen.

Og Årets Ønske 2025 er…

Ligesom sidste år er Ønskeskyen parat med Årets Ønske 2025 efter et kig i Krystalkuglen, og heller ikke i år har Ønskeskyens interne ekspertpanel måttet lede længe for at kåre den gave, der for alvor vil komme til at vække glæde blandt både mænd og kvinder i alle aldre. For selvom Apples AirPods Pro fortsat ligger i top på ønskelisterne, ligesom sidste år, er det i år en blød pakke, der løber med titlen som Årets Ønske:

"Træningssokker er det ønske, der topper ønskelisterne hos flest brugere på tværs af køn, alder og lande. Det praktiske og sporty valg har taget føringen - selvom AirPods Pro, der toppede ønskelisterne sidste år, stadig ligger højt på ønskelisterne som den moderne klassiker under juletræet. Og husk nu: Selv hvis andre får den samme idé, kan man på Ønskeskyen reservere den gave, man vil købe – så undgår man både dobbeltgaver og byttekøen efter jul," slutter Casper Ravn-Sørensen.

–END–

Om Ønskeskyen · Efter det blev grundlagt i 2015 af det danske postvæsen PostNord, er Ønskeskyen i dag et uafhængigt og privatejet tech-selskab, der er betroet af millioner af brugere verden over på tværs af alle generationer til opfylde hundredtusindvis af ønsker hver eneste dag og millioner af ønskelister til dato. Med +3,5 mio. registrerede danske brugere er Ønskeskyen ikke blot markedsleder og kategori-ejer i Danmark, men et Social Shopping fænomen, der spreder sig hastigt over hele verden med en enkel mission:"fixing gifting". Læs mere på https://www.onskeskyen.dk

Kontakt · For yderligere information, bedes kontakt henstillet på presse@onskeskyen.dk 

Følg pressemeddelelser fra Ønskeskyen Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Ønskeskyen Danmark

Efter første skoledag over hele Skandinavien: Pigerne har skiftet skoletasken ud med moderigtige alternativer19.8.2025 09:59:32 CEST | Pressemeddelelse

Sidste uge startede det danske skoleår, og i denne uge er også de svenske og norske elever vendt tilbage til skolebænken. I den anledning har Ønskeskyen, der har 793.102 brugere i alderen 13-18 år i Danmark, Norge og Sverige, set nærmere på, hvad de mest populære skoletasker er blandt de skandinaviske piger - og trenden er klar: Klassiske skoletasker er fortid, mens moderigtige tasker tager over på ønskelisterne.

August er den travleste måned for bryllupper: Her er, hvad brudeparret ønsker sig5.8.2025 09:26:28 CEST | Pressemeddelelse

Næsten en femtedel af alle vielser finder sted i august, hvilket gør sommerens sidste måned til højsæson for bryllupsgaver - og derfor har Ønskeskyen kigget i krystalkuglen og analyseret 1.625 danske bryllupsønskelister for at hjælpe årets gæster med at finde de helt rigtige gaver. Konklusionen på Ønskeskyens Krystalkugle-analyse er klar: Royal Copenhagen og Georg Jensen er i den grad hofleverandører til de danske bryllupsfester – og det vidner om, at det ikke kun handler om gaver, men om at bygge et hjem sammen, lyder det fra Ønskeskyen, der dog også ser pengegaver vinde frem.

Bryllupssæsonen er skudt i gang: Dét ønsker brudeparret sig (spoiler: du skal en tur i køkkenbutikken)18.6.2025 08:55:00 CEST | Pressemeddelelse

Ønskeskyen har kigget i krystalkuglen og analyseret 1.263 danske bryllupsønskelister for at hjælpe gæsterne med at finde de helt rigtige gaver, og konklusionen er klar: Royal Copenhagen og Georg Jensen er ikke kun leverandører til hoffet, men i den grad også til de danske bryllupsfester – og det vidner om, at det ikke kun handler om gaver, men om at bygge et hjem sammen, lyder det fra Ønskeskyen, der dog også ser pengegaver vinde frem.

Tidl. TikTok-topchef bliver bestyrelsesformand for Ønskeskyen mens co-founder bliver ny CEO20.5.2025 08:55:00 CEST | Pressemeddelelse

Efter den nylige investering af London-baserede Capital D bliver TikToks tidligere EMEA-direktør, Rich Waterworth, nu udnævnt som formand for bestyrelsen i Ønskeskyen, mens Co-founder Mads Dahlerup overtager posten som ny CEO i den danske ønskeliste-platform, der i udlandet er kendt som GoWish. Sammen vil duoen fremskynde udvidelsen af det skandinavisk-fødte fænomen, som netop har rundet 3,8 millioner amerikanske brugere, i et forsøg på at erobre det 4,7 billion kroner store “social shopping” marked ved at omfavne gen A og Z's egne sociale medier.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye