Alm. Brand Group satser på lynhurtige reparationer af mindre bilskader
Forsikringskoncernen Alm. Brand Group gør det endnu nemmere at være bilejer, hvis uheldet er ude. 1.500 mindre bilskader er allerede blevet repareret i samarbejde med Carbucks, hvor kunden får bilskaden repareret på to timer. Koncernen vil fremover accelerere brugen af servicen yderligere ud mod kunderne.

Forestil dig at du får en ridse eller en bule på bilen. Du afleverer den på værksted og får at vide, at den kan hentes fire dage senere. Måske får du en lånebil, hvis ikke må du klare dig uden.
Men hvad nu hvis du i stedet kan få bilen tilbage efter blot to timer med samme høje kvalitet i reparationen?
Flere og flere kunder efterspørger netop hurtige og fleksible løsninger, når småskader skal udbedres, så de ikke skal undvære bilen i flere dage. Derfor tilbyder Alm. Brand Group i samarbejde med Carbucks og andre leverandører i stigende grad Smart Repair – en metode hvor mindre skader som ridser, buler og stenslag bliver repareret uden at udskifte hele dele på bilen.
”Vi ønsker netop at gøre det så enkelt som muligt at være kunde hos os. Når uheldet er ude, og du får en skade på din bil, skal reparationen være af høj kvalitet, og uden for mange gener. Samarbejdet med Carbucks er et godt eksempel på en kundevenlig løsning, hvor vi kan levere en stærk serviceoplevelse uden at gå på kompromis med kvaliteten,” siger Christian Johansen, direktør for Motor i Alm. Brand Group.
I 2025 har Alm. Brand Group allerede fået repareret 3.500 mindre bilskader gennem samarbejdet med Carbucks og andre leverandører, og de skader som koncernen ser mest af, er ridser i lakken eller buler i karrosseriet.
”Samarbejdet med Alm. Brand Group viser, hvordan vi sammen kan gøre skadehåndtering enklere for kunderne. Carbucks´ koncept handler om at få bilen hurtigt tilbage på vejen uden at gå på kompromis med resultatet. Vi ser et stort potentiale i partnerskabet, fordi mange af de skader, der i dag sendes på traditionelt værksted, i virkeligheden kan klares langt hurtigere og med højere kundetilfredshed” siger Bo Lykke, kommerciel direktør i Carbucks, der har specialiseret sig i netop småskader på biler og har værksteder i både Jylland og på Sjælland.
Ifølge Alm. Brand Group er der stort potentiale i samarbejdet med Carbucks og andre leverandører. For en stor del af de skader, der i dag behandles som traditionelle værkstedsopgaver, kan fremover løses som Smart Repair.
”Vi ser ind i et område med markant vækst. For i mange tilfælde vil det at reparere en mindre bilskade fremfor at udskifte hele dele på bilen være en smartere måde at tænke skadebehandling på. Det er løsninger, der vil frigøre værkstedskapacitet, reducere kundernes ventetid og mindske den samlede miljøpåvirkning,” siger Christian Johansen.
For kunderne betyder det kortere tid uden bil og mindre ventetid.
”Det hele forløb virkelig nemt. Jeg afleverede bilen om morgenen og kunne hente den igen få timer senere uden bøvl og med et perfekt resultat. Det er sådan noget, der gør, at man føler sig godt behandlet som kunde,” siger Torsten Käding fra Vedbæk, og kunde i Alm. Brand, som for nylig fik udbedret en ridse på sidedøren af sin Toyota Yaris efter en parkeringsskade.
Alm. Brand Group forventer, at brugen af Smart Repair kun vil stige i løbet af 2026.
Kontakter
Mikkel Luplau SchmidtPressechefAlm. Brand Group
Tlf:35473501abmilp@almbrand.dkOm Alm. Brand Group
Alm. Brand Group er en af Danmarks største forsikringskoncerner med 800.000 kunder. Vi består af fire brands Alm. Brand, Codan, Privatsikring og Erhvervssikring.
Sammen har vi flere hundrede års erfaring med at tage vare på danskerne og deres behov for at være godt og ordentligt forsikrede, og vi leverer forsikringer til privatkunder, landbrug og virksomheder i alle størrelser.
Se Alm. Brand Forsikrings nyhedsrum
Se Codan Forsikrings nyhedsrum
Følg pressemeddelelser fra Alm. Brand Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Alm. Brand Group
Alm. Brand Group lancerer strategi frem mod 2028: Unfolding the scale potential18.11.2025 07:27:00 CET | Pressemeddelelse
Med strategien vil Alm. Brand Group bygge videre på koncernens stærke fundament og skabe den største organiske forbedring i forsikringsresultatet i koncernens historie. Vejen dertil bygger på yderligere skalafordele og flere helkunder gennem en styrket kundeoplevelse. Samtidig forventer koncernen at bruge omkring 100 mio. kr. til at lancere et loyalitetsprogram til sine privatkunder.
Alm. Brand Group ruller klimasikringsplan ud til udsatte boligejere5.11.2025 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
For at hjælpe de mest udsatte boligejere udvider Alm. Brand Group nu sit klimasikringstilbud ”Klimaklar” til mere end 600 husstande på landsplan.
Alm. Brand Group henter ny direktør til at lede sit Kundecenter27.10.2025 12:02:22 CET | Pressemeddelelse
Alm. Brand Group, der omfatter Codan, Alm. Brand, Privatsikring og Erhvervssikring, har ansat 53-årige Christian Jensen som direktør for koncernens Kundecenter Privat, der betjener koncernens mange privatkunder.
En uforberedt national krise: Hundredtusinder lades i stikken når vandet stiger22.10.2025 07:12:37 CEST | Pressemeddelelse
Danmark er blandt Europas mest sårbare lande over for oversvømmelser, men er langt bagefter med tilpasningen til fremtidens stormfloder og skybrud, konkluderer en ny rapport. Forskere og forsikringsdirektør sender skarp advarsel.
Alm. Brand Group ansætter ny direktør i Skade med ansvar for Indbo, Rejse & Dyr10.9.2025 10:15:42 CEST | Pressemeddelelse
Mathias Kjær Sigvaldason er fra 1. november 2025 ny direktør i Alm. Brand Group. Han kommer fra en stilling som skadedirektør i Alka og får i sit nye job ansvar for Indbo, Rejse & Dyr i Skade.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum