Aller Media

HULiGENNEM fejrer 1 års-fødselsdag: Fra idé til anerkendt børnemedie på rekordtid

Del

HULiGENNEM har fødselsdag og fejrer sit første år som det nyskabende danske lydunivers for børn i alderen 3-13 år. Redaktionen ser tilbage på et år, hvor HULiGENNEM er vokset i både ambition, publikum og kritisk anerkendelse.

Et år med ambitioner og realisering
HULiGENNEM blev etableret med målet om at skabe et trygt kvalitetstilbud til børn. Et sted, hvor lydindhold er skabt på børnenes præmisser og som er helt frit for algoritmer og reklamer. Allerede inden den første fødselsdag har HULiGENNEM langt overgået de satte mål og kan nu skrive mere end 61.000 appdownloads og 2.500.000 afspilninger på CV’et.

Derudover fortæller HULiGENNEMs ansvh. chefredaktør Christina Marcher Lundegaard, at en anden stor succes gemmer sig i, hvor lytningerne sker:

”Vi betragter det som en kæmpe succes, at 80 % af alle lytninger sker inde i HULiGENNEMs app eller via vores hjemmeside. Det er vigtigt for os, at børnene kommer ind i vores univers og lytter her, for det er her, der er trygt at være. Her møder de ingen algoritmer eller reklamer, der indfanger dem eller foreslår, hvad de skal lytte til som det næste. Her lytter børnene vitterligt på deres egne præmisser.”

Disse tal vidner om, at der er et reelt behov og interesse for lydindhold rettet mod børn og skabt med omtanke.

Strålende modtagelse
HULiGENNEM er primært vokset organisk, ved anbefaling fra både brugere og anmeldere. Målgruppen selv har også taget HULiGENNEM til sig.

”Børn er jo den mest vidunderlige målgruppe, fordi de er ærlige, umiddelbare og gavmildt deler ud af deres begejstring. Vi modtager dagligt mange hilsner, opringninger, tegninger, lydfiler, ønsker, feedback og sågar fysiske breve fra børn i hele landet, der ikke bare lytter med, men som også gerne vil være med. Børnene er den væsentligste årsag til, at HULiGENNEM er en succes, for når vi spørger dem, hvad de godt kunne tænke sig at lytte til, så svarer de ærligt og uden filter,” siger Christina Marcher Lundegaard.

Fejring og fremtid
HULiGENNEM fejrer 1-årsdagen med højt humør og med en tak til alle, der har lyttet, hjulpet, heppet og været med til at skabe universet. Og mens det første lys pustes ud, er de allerede i fuld gang med nye planer for det næste år, som foreløbig også er HULiGENNEMs sidste år, medmindre den offentlige tilladelse forlænges.

”Vi arbejder, som om vi får lov til at fortsætte også efter december 2026, hvor vores nuværende tilladelse udløber. Vi er først lige begyndt, og vi har rigtig høje ambitioner for det indhold, som Danmarks børn bliver mødt af – ikke bare for det næste år, men for de næste mange år,” siger Christina Marcher Lundegaard.

Kontakter

Om Aller Media

Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.

Følg pressemeddelelser fra Aller Media

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Aller Media

Ny undersøgelse: Hver fjerde danske, unge kvinde vil forsørges af deres partner11.11.2025 09:00:17 CET | Pressemeddelelse

Når man spørger, hvilke sociale forhold, der bekymrer de danske kvinder mest, ligger priser og leveomkostninger helt øverst, kun overhalet af frygten for krig og konflikt. Måske er det også derfor, at der hos kvinderne hersker et stort behov for både økonomisk kontrol og uafhængighed, og samtidigt et ønske om at have nogen at dele den økonomiske byrde med og blive forsørget. Det viser Aller Media Nordics nye kvindelivs-undersøgelse ”The Nordic Women Report”, hvor hver fjerde danske, unge kvinde (18-29 år) hemmeligt ønsker at blive forsøget af deres partner.

Aller Media styrker sit nordiske samarbejde – etablerer fælles kommerciel organisation og tilføjer nyt forretningsområde15.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Efter halvandet år med en nordisk organisationsstruktur tager Aller Media nu næste skridt i sin udvikling. Fra den 1. oktober samles den kommercielle forretning i en fælles nordisk organisation med tre forretningsområder og flere støttefunktioner, der skal drive vækst, innovation og effektivt samarbejde på tværs af landegrænser. Der tilføjes desuden et helt nyt forretningsområde, Retail Media Business, der skal hjælpe virksomheder med at øge mulighederne inden for annoncesalg.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye