HULiGENNEM fejrer 1 års-fødselsdag: Fra idé til anerkendt børnemedie på rekordtid
HULiGENNEM har fødselsdag og fejrer sit første år som det nyskabende danske lydunivers for børn i alderen 3-13 år. Redaktionen ser tilbage på et år, hvor HULiGENNEM er vokset i både ambition, publikum og kritisk anerkendelse.

Et år med ambitioner og realisering
HULiGENNEM blev etableret med målet om at skabe et trygt kvalitetstilbud til børn. Et sted, hvor lydindhold er skabt på børnenes præmisser og som er helt frit for algoritmer og reklamer. Allerede inden den første fødselsdag har HULiGENNEM langt overgået de satte mål og kan nu skrive mere end 61.000 appdownloads og 2.500.000 afspilninger på CV’et.
Derudover fortæller HULiGENNEMs ansvh. chefredaktør Christina Marcher Lundegaard, at en anden stor succes gemmer sig i, hvor lytningerne sker:
”Vi betragter det som en kæmpe succes, at 80 % af alle lytninger sker inde i HULiGENNEMs app eller via vores hjemmeside. Det er vigtigt for os, at børnene kommer ind i vores univers og lytter her, for det er her, der er trygt at være. Her møder de ingen algoritmer eller reklamer, der indfanger dem eller foreslår, hvad de skal lytte til som det næste. Her lytter børnene vitterligt på deres egne præmisser.”
Disse tal vidner om, at der er et reelt behov og interesse for lydindhold rettet mod børn og skabt med omtanke.
Strålende modtagelse
HULiGENNEM er primært vokset organisk, ved anbefaling fra både brugere og anmeldere. Målgruppen selv har også taget HULiGENNEM til sig.
”Børn er jo den mest vidunderlige målgruppe, fordi de er ærlige, umiddelbare og gavmildt deler ud af deres begejstring. Vi modtager dagligt mange hilsner, opringninger, tegninger, lydfiler, ønsker, feedback og sågar fysiske breve fra børn i hele landet, der ikke bare lytter med, men som også gerne vil være med. Børnene er den væsentligste årsag til, at HULiGENNEM er en succes, for når vi spørger dem, hvad de godt kunne tænke sig at lytte til, så svarer de ærligt og uden filter,” siger Christina Marcher Lundegaard.
Fejring og fremtid
HULiGENNEM fejrer 1-årsdagen med højt humør og med en tak til alle, der har lyttet, hjulpet, heppet og været med til at skabe universet. Og mens det første lys pustes ud, er de allerede i fuld gang med nye planer for det næste år, som foreløbig også er HULiGENNEMs sidste år, medmindre den offentlige tilladelse forlænges.
”Vi arbejder, som om vi får lov til at fortsætte også efter december 2026, hvor vores nuværende tilladelse udløber. Vi er først lige begyndt, og vi har rigtig høje ambitioner for det indhold, som Danmarks børn bliver mødt af – ikke bare for det næste år, men for de næste mange år,” siger Christina Marcher Lundegaard.
Kontakter
Karen-Sofie Holm BrunseKommunikationschef Aller Media Denmark
Tlf:+45 51518102karen-sofie.brunse@aller.comPresse Aller Media DenmarkKommunikation
Tlf:+46708352888kommunikation-dk@aller.comOm Aller Media
Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Ny kampagne laver opråb til Techgiganterne12.11.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
For første gang nogensinde er femina i Danmark, femina i Sverige og Kvinner og Klær i Norge gået sammen om en ny kampagne under navnet ’Smalgoritmen’. Kampagnen er et opråb til Techgiganterne og deres ansvar i forhold til at udsætte helt unge piger for uholdbare kropsidealer.
Ny undersøgelse: Hver fjerde danske, unge kvinde vil forsørges af deres partner11.11.2025 09:00:17 CET | Pressemeddelelse
Når man spørger, hvilke sociale forhold, der bekymrer de danske kvinder mest, ligger priser og leveomkostninger helt øverst, kun overhalet af frygten for krig og konflikt. Måske er det også derfor, at der hos kvinderne hersker et stort behov for både økonomisk kontrol og uafhængighed, og samtidigt et ønske om at have nogen at dele den økonomiske byrde med og blive forsørget. Det viser Aller Media Nordics nye kvindelivs-undersøgelse ”The Nordic Women Report”, hvor hver fjerde danske, unge kvinde (18-29 år) hemmeligt ønsker at blive forsøget af deres partner.
Aller Media Denmark og Ekstra Bladet indgår nyt samarbejde29.9.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Denmark og Ekstra Bladet slår sig sammen om nyt digitalt samarbejde. Fremover kan alle Aller Media Denmarks Pling-abonnenter med fuld digital adgang også få adgang til Ekstra Bladets daglige e-avis sammen med alle Allers kendte titler samt tusinde andre magasiner og ugeblade fra ind- og udland.
Aller Media styrker sit nordiske samarbejde – etablerer fælles kommerciel organisation og tilføjer nyt forretningsområde15.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter halvandet år med en nordisk organisationsstruktur tager Aller Media nu næste skridt i sin udvikling. Fra den 1. oktober samles den kommercielle forretning i en fælles nordisk organisation med tre forretningsområder og flere støttefunktioner, der skal drive vækst, innovation og effektivt samarbejde på tværs af landegrænser. Der tilføjes desuden et helt nyt forretningsområde, Retail Media Business, der skal hjælpe virksomheder med at øge mulighederne inden for annoncesalg.
femina får ny chefredaktør7.8.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I foråret kom Danmarks ældste magasin for kvinder igen på papir, og samtidigt skabte de et helt nyt digitalt medlemsunivers – med bragende succes. De første tre numre har solgt omkring 20.000 stykket, hvilket har været langt over egne forventninger. Nu får femina en ny chefredaktør til at føre succesen videre.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum