Ønskeskyen Danmark

50 dage til juleaften: Næsten 10mio. danske ønsker allerede lagt i Ønskeskyen

Del

Selvom der er lang tid til juleaften, så flyver jule-ønskelisterne allerede rundt i stor stil online, viser en kortlægning foretaget af Ønskeskyen, der i Danmark alene har registreret knap 10 millioner ønsker på blot én måned, mens Ønskeskyens app pt. er den 6. mest downloadede på App Store i Danmark lige nu.

Selvom mange endnu ikke har fundet julepynten frem, så er julen for længst begyndt ét særligt sted; nemlig på de digitale ønskelister. Det viser en kortlægning foretaget af Ønskeskyen, der i Danmark alene har rundet i alt 3,5 mio. registrerede brugere, og som på blot en måned har observeret ikke færre end 304.091 nye danske ønskelister og 9.780.592 nye ønsker. 

“Ønskeskyens brugere er tidligt ude med at lave juleønskelister i år, og dermed danner der sig allerede nu et billede af, hvad der står øverst på ønskelisterne, og hvad der med fordel derfor kan være idé i at give til sine nærmeste under træet i år”, lyder det fra Casper Ravn-Sørensen, Chief Growth Officer hos Ønskeskyen, der tilføjer, at virksomhedens danske app er den 6. mest downloadede på AppStore i Danmark netop nu.

De mest ønskede ting på Ønskeskyen og GoWish lige nu:

Målingen, der fokuserer på de fire kategorier; drenge og piger (<18 år) samt mænd og kvinder (>18 år), dækker ikke kun Danmark, men også Norge og Sverige samt for første gang UK/US, hvor Ønskeskyen er kendt som GoWish, og er i hastig vækst. Med i alt 2.891.008 nye ønskelister observeret og samlet 38.138.451 registrerede ønsker indenfor den seneste måned i de fem markeder, kan Ønskeskyens krystalkugle allerede nu give en idé om, hvad danskerne og vores skandinaviske samt amerikanske og britiske naboer ønsker sig allermest under træet juleaften:

Drenge 🇩🇰 Piger 🇩🇰 Mænd 🇩🇰 Kvinder 🇩🇰

Fashion (Streetwear)

Smykker (ringe, øreringe, armbånd)

  Parfumer   

Hårpleje (særligt Kerastase)

Gutter 🇳🇴

Jenter 🇳🇴

Menn 🇳🇴

Kvinner 🇳🇴

Gaming/spil Makeup (setting spray, bronzer, blush) AirPods

Makeup (Setting spray, bronzer, blush)

Pojkar 🇸🇪 Flickor 🇸🇪 Män 🇸🇪 Kvinnor 🇸🇪
Hoodies Makeup (setting spray, bronzer, blush, serum) Sports-sokker fra Nike Boligartikler
Boys 🇺🇸 🇬🇧 Girls 🇺🇸 🇬🇧 Men 🇺🇸 🇬🇧 Women 🇺🇸 🇬🇧
Hoodies og sweatshirts Digitalkameraer Airpods Boligartikler

Sådan adskiller Danmark sig fra nabolandene

Ønskeskyens kortlægning viser, at danskerne forbinder julen med forkælelse og personlig pleje: Mens pigerne går efter smykker og mændene efter parfume, topper hårpleje- og kosmetik-ønskerne hos danske kvinder. Selv drengene, der tidligere har ønsket sig spil og gadgets, har i år fokus på fashion og personlig stil, hvor streetwear er en populær vinder. 

Sammenlignet med Norge skiller danskerne sig lidt ud: Her fylder gaming mere på ønskelisterne hos hankønnet, mens hunkønnet også har fokus på pynt og pleje. I Sverige er trenden dog helt anderledes; her handler det om æstetik og indretning, hvor svenske kvinder ønsker sig boligartikler, og mændene sportssokker fra Nike, som for mange igen er blevet et stil-statement. 

“Man kan sige, at danskerne i høj grad gør ønskelisten til et spejl af hverdagen: Vi vil gerne have det rart og samtidig føle, at vi gør noget for os selv. Hvor norske drenge og mænd tænker mere praktisk, og svenske piger og kvinder mere æstetisk, tænker danskerne mere forkælelsesbetonet på tværs af køn”, lyder det fra Casper Ravn-Sørensen, Chief Growth Officer hos Ønskeskyen.

Tech meets lifestyle: Digitalkameraer hitter nu også over there

Ser man mod Storbritannien og USA, hvor Ønskeskyens søstersite GoWish er i hastig vækst, og pt. har næsten 6,9mio. UK/US-brugere, viser ønskelisterne en helt anden retning. Her handler det ikke om hygge, men om udstyr og udtryk: Drengene i USA og Storbritannien ønsker sig hoodies og sweatshirts, og mens AirPods dominerer mændenes ønskelister, er boligartikler blandt de mest populære ønsker hos kvinderne, hvor et særligt fluffy tæppe topper ønskelisterne, imens pigerne nu også har taget 90er-trenden med “gammeldags” point-and-shoot digitalkameraer til sig.

“De engelsksprogede ønskelister viser, at ‘tech meets lifestyle’ stadig er den dominerende trend. Hvor skandinaverne forbinder julen med forkælelse og hygge, handler det i USA og Storbritannien mere om gadgets, gear og praktiske must-haves. Ønskelisterne giver således et interessant billede af, hvad skandinaverne og vores engelsksprogede naboer hver især forbinder julen med”, slutter Casper Ravn-Sørensen.

-END-

Om Ønskeskyen · Efter det blev grundlagt i 2015 af det danske postvæsen PostNord, er Ønskeskyen i dag et uafhængigt og privatejet tech-selskab, der er betroet af millioner af brugere verden over på tværs af alle generationer til opfylde hundredtusindvis af ønsker hver eneste dag og millioner af ønskelister til dato. Med 3,5 millioner registrerede brugere er Ønskeskyen ikke blot markedsleder og kategori-ejer i Danmark, men et Social Shopping fænomen, der spreder sig hastigt over hele verden med en enkelt mission:"fixing gifting". Læs mere på https://www.onskeskyen.dk

Kontakt · For yderligere information, bedes kontakt henstillet på presse@onskeskyen.dk  eller telefon +45 3135 6352.

Billeder

Om Ønskeskyen

Efter det blev grundlagt i 2015 af det danske postvæsen PostNord, er Ønskeskyen i dag et uafhængigt og privatejet tech-selskab, der er betroet af millioner af brugere verden over på tværs af alle generationer til opfylde hundredtusindvis af ønsker hver eneste dag og i alt flere end 12 millioner ønskelister til dato. Med næsten 1 ud af 2 danskere som brugere er Ønskeskyen ikke blot markedsleder og kategori-ejer i Danmark, men et Social Shopping fænomen, der spreder sig hastigt over hele verden med en missionen:"fixing gifting".

Følg pressemeddelelser fra Ønskeskyen Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Ønskeskyen Danmark

Efter første skoledag over hele Skandinavien: Pigerne har skiftet skoletasken ud med moderigtige alternativer19.8.2025 09:59:32 CEST | Pressemeddelelse

Sidste uge startede det danske skoleår, og i denne uge er også de svenske og norske elever vendt tilbage til skolebænken. I den anledning har Ønskeskyen, der har 793.102 brugere i alderen 13-18 år i Danmark, Norge og Sverige, set nærmere på, hvad de mest populære skoletasker er blandt de skandinaviske piger - og trenden er klar: Klassiske skoletasker er fortid, mens moderigtige tasker tager over på ønskelisterne.

August er den travleste måned for bryllupper: Her er, hvad brudeparret ønsker sig5.8.2025 09:26:28 CEST | Pressemeddelelse

Næsten en femtedel af alle vielser finder sted i august, hvilket gør sommerens sidste måned til højsæson for bryllupsgaver - og derfor har Ønskeskyen kigget i krystalkuglen og analyseret 1.625 danske bryllupsønskelister for at hjælpe årets gæster med at finde de helt rigtige gaver. Konklusionen på Ønskeskyens Krystalkugle-analyse er klar: Royal Copenhagen og Georg Jensen er i den grad hofleverandører til de danske bryllupsfester – og det vidner om, at det ikke kun handler om gaver, men om at bygge et hjem sammen, lyder det fra Ønskeskyen, der dog også ser pengegaver vinde frem.

Bryllupssæsonen er skudt i gang: Dét ønsker brudeparret sig (spoiler: du skal en tur i køkkenbutikken)18.6.2025 08:55:00 CEST | Pressemeddelelse

Ønskeskyen har kigget i krystalkuglen og analyseret 1.263 danske bryllupsønskelister for at hjælpe gæsterne med at finde de helt rigtige gaver, og konklusionen er klar: Royal Copenhagen og Georg Jensen er ikke kun leverandører til hoffet, men i den grad også til de danske bryllupsfester – og det vidner om, at det ikke kun handler om gaver, men om at bygge et hjem sammen, lyder det fra Ønskeskyen, der dog også ser pengegaver vinde frem.

Tidl. TikTok-topchef bliver bestyrelsesformand for Ønskeskyen mens co-founder bliver ny CEO20.5.2025 08:55:00 CEST | Pressemeddelelse

Efter den nylige investering af London-baserede Capital D bliver TikToks tidligere EMEA-direktør, Rich Waterworth, nu udnævnt som formand for bestyrelsen i Ønskeskyen, mens Co-founder Mads Dahlerup overtager posten som ny CEO i den danske ønskeliste-platform, der i udlandet er kendt som GoWish. Sammen vil duoen fremskynde udvidelsen af det skandinavisk-fødte fænomen, som netop har rundet 3,8 millioner amerikanske brugere, i et forsøg på at erobre det 4,7 billion kroner store “social shopping” marked ved at omfavne gen A og Z's egne sociale medier.

Konfirmations-sæsonen er skudt i gang: Digitalkameraer og fem andre gavehits, de unge ønsker sig (i stedet for penge)15.4.2025 12:40:54 CEST | Pressemeddelelse

Det er forår og dermed også højsæson for konfirmationer, og det lægger man særligt mærke til hos Ønskeskyen, der i dag bliver brugt af ca. 1 ud af 2 danskere til at samle og dele gaveønsker: Flere tusinde unge danskere har nemlig allerede oprettet specifikke konfirmations-ønskelister med næsten en kvart million ønsker, og det har fået Ønskeskyen til at tage et kig i krystalkuglen for at analysere sig frem til sæsonens seks bedste gavehits; for at hjælpe gæsterne – og sige farvel til pengegaver.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye