Danskerne går rengøringsamok: Salget af robotstøvsugere fordoblet hos POWER
Efterårsrengøringen er i fuld gang, og danskerne har for alvor fået øjnene op for glæden ved et hjem, der er robotrengjort. POWER melder om en stigning i salget af robotstøvsugere og andre elektroniske rengøringsprodukter på hele 100 % i år. Elektronikkæden forventer, at salget af de elektroniske rengøringsassistenter vil fortsætte med at stige i takt med den eksplosive udvikling på området.

For bare få år siden var robotstøvsugere et forholdsvis ukendt fænomen i de danske hjem. Men i takt med den galopperende udvikling inden for robot- og rengøringsteknologi er robotstøvsugerne blevet en uundværlig hjælp i en travl hverdag. Alene det seneste år er der sket en massiv stigning på 100 % i salget af robotstøvsugere i POWER.
- Salget er stukket helt af her i 2025 med en fordobling pr. dags dato i forhold til sidste år. Vi kan virkelig mærke, at danskerne har fået øjnene op for glæden ved et rent hjem, som bliver fikset af robotter i stedet for skrub, sved og sure gulvklude, siger Daniel Olesen, salgschef for Small Domestic Appliances i POWER.
Rengøringsteknologi i rivende udvikling sætter skub i salget
I dag køber danskerne dyrere robotstøvsugere, og det skyldes ikke mindst en teknologisk udvikling i rivende fart, som gør, at stort set alle dele af rengøringen nu kan overtages af robotter.
- Teknologien udvikler sig konstant, og i dag kan robotstøvsugerne både støvsuge, vaske gulv og tømme docking-stationen af sig selv. De nyeste modeller kan endda samle ungernes legetøj og sure sokker op fra gulvet, ligesom de snart også kan klatre over dørtrin på op til 6 cm. Så hvor robotterne tidligere var forbeholdt folk med hjem uden dørtrin, er de nu blevet så intelligente, at de også kan manøvrere rundt i boliger med høje dørtrin og kanter. Det udvider målgruppen, og det mærker vi helt tydeligt i POWER, fortæller Daniel Olesen.
Robotstøvsugerne er i dag udstyret med kameraer, så de kan kortlægge dit hjem i detaljer, og de er koblet sammen med apps, så robotten kan tidsindstilles til at gøre rent, mens du er på arbejde – eller du kan sætte den til at gøre rent i et bestemt rum.
- Når du først har haft en robotstøvsuger, så kommer du kan du aldrig leve uden, understreger Daniel Olesen.
Danskerne investerer i teknologi for at undgå rengøringsbesværet
Udover robotstøvsugere oplever POWER en generel stigning i salget af rengøringsprodukter. Blandt andet er håndholdte støvsugere og 2-i-1 ledningsfri støvsugere, der både kan støvsuge og vaske gulv, også populære. Generelt er rengøringsprodukterne blevet mere brugervenlige og intelligente, og danskerne søger i høj grad produkter, der kan redde dem fra at sjaske rundt med gulvmoppe og sæbevand, som kan være en krævende proces.
Kontakter
PressekontaktPresseansvarligPOWER Danmark
Ring til POWERs presseansvarlige på tlf. 2133 8088 (vi modtager desværre ikke dine sms'er), eller send os en mail på presse@power.dk.
Om POWER
POWER-eventyret begyndte i Danmark tilbage i 2015 med åbningen af POWER Glostrup. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, i 2017 kom POWER til Norge, og i 2023 fik vi 29 fysiske butikker i Sverige.
I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant med knap 230 butikker (ca. 270 inkl. franchises) og 6000 medarbejdere fordelt på fire lande – og vi vokser stadig.
Hos POWER gør vi os altid umage med at være et skridt foran, for det resulterer i velovervejede, effektive løsninger og holder priserne lave - og sikrer samtidig vores kunder den bedste handelsoplevelse.
POWER i Danmark, Norge, Finland og Sverige er ejet af POWER International, som AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS, ejet af Øivind Tidemandsen, står bag.
Vores erklærede mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Det gør vi via effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.
Følg pressemeddelelser fra Power
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Power
Jan Toftegaard vender tilbage til Punkt1-kæden: “Det giver bare 100% mening”8.12.2025 08:17:24 CET | Pressemeddelelse
Der skal nye skilte på hvidevarebutikken på Vestergade 33 i Nyborg. Her har Jan Toftegaard nemlig besluttet, at butikken fra nytår bliver en del af Punkt1-kæden i stedet for Hvidt & Frit. Han er ikke i tvivl om, at det i høj grad vil komme alle butikkens kunder til gode.
Punkt1 optager butik nr. to inden for to uger: “Det giver bare 100% mening”8.12.2025 07:46:41 CET | Pressemeddelelse
For knap to uger siden fortalte ejerne af Køle-Møller, at de slutter sig til Punkt1-kæden, og nu melder en ny butik ud, at den også træder ind i kæden ved årsskiftet. Det er hvidevarebutikken på Vestergade 33 i Nyborg, hvor den nuværende ejer Jan Toftegaard har besluttet, at butikken skal være en del af Punkt1 i stedet for Hvidt & Frit-kæden.
POWER sprænger alle rekorder: Største Black Friday nogensinde med over 30% vækst28.11.2025 18:50:44 CET | Pressemeddelelse
Elektronik- og hvidevarekæden POWER sætter Black Friday-rekord med en omsætning, der klokken 18 var over 30% bedre end i 2024. Samtidig har ”power” det seneste døgn været det mest googlede ord i Danmark. ”Det er ikke tit, jeg er tom for ord – men det her er virkelig, virkelig overvældende”, siger POWERs direktør, Jesper Boysen.
25 millioner forespørgsler på to minutter: Russiske hackere angriber POWER forud for Black Friday27.11.2025 08:10:00 CET | Pressemeddelelse
For danske forbrugere er Black Friday lig med årets bedste shopping-mulighed, men for de cyber-kriminelle hackere fra især Rusland minder Black Friday mest af alt om juleaften. Elektronik- og hvidevarekæden POWER har i år været under større pres fra udenlandske hackere end nogensinde før. Målet er at lægge kædens website og it-systemer ned midt i Black Friday-sæsonen, men POWER holder indtil videre stand med øget overvågning og digital oprustning.
Køle-Møller bliver en del af Punkt1: ”Det er jo en af de helt store, der har valgt os til”25.11.2025 07:45:00 CET | Pressemeddelelse
Den succesfulde hvidevarevirksomhed Køle-Møller får nye ejere og bliver fra 1. januar 2026 en del af Punkt1-kæden. Det nye ejerteam bag Køle-Møller ser frem til at blive del af en stærk og fremsynet kæde, imens Punkt1 glæder sig over at få en meget veldrevet virksomhed ind i folden. ”Det er jo en af de helt store, der har valgt os til”, siger Simon Frølich, direktør i Punkt1.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum