Lidl styrker sit engagement i kvindefodbold med forlængelse UEFA-partnerskab indtil 2030
Lidl forlænger sit UEFA-partnerskab og fortsætter sin igangværende rejse med UEFA's kvindelandshold frem til 2030. Det udvidede partnerskab omfatter UEFA Women's EURO 2029, the Women’s European Qualifiers 2028/29 og UEFA Women's Nations League 2025, 2027 og 2029.

Grundlaget for at udvide partnerskabet er blevet skabt efter to velafholdte turneringer i løbet af de sidste to år. I år fortsatte UEFA Women's EURO 2025 med at øge succesen med Lidls tilstedeværelse i alle otte værtsbyer og stadioner. Turneringen bød over 650.000 fans velkommen til stadionerne og nåede ud til flere end 400 millioner seere over hele verden.
Gennem brandaktiveringer uddelte Lidl 269.950 frugtbægre i fanzonerne og foran stadionerne for at fremme en sundere livsstil. Vi var også stolte af at præsentere Lidl Awareness Team – 57 Lidl-medarbejdere, der sørgede for, at alle supportere følte sig trygge og respekterede.
“Kvindefodbold fortjener den samme passionerede opbakning som herrefodbold, og gennem vores aktiviteter – fra Lidl Kids Team til initiativer for sund ernæring – er vi stolte af at spille en rolle i at skabe dette. Når vi er på jeres hold, er vi forpligtet til at inspirere til en sund livsstil og styrke lokalsamfund – både på og uden for banen,” fortæller Mette Schacht Færch, kundedirektør i Lidl.
Vil inspirere piger og unge kvinder
Centralt for Lidls UEFA Women’s EURO 2025-aktivitet var engagementet i at inspirere piger og unge kvinder. Dagligvarekæden var vært for en international Lidl Youth Camp i Basel, der samlede 100 piger i alderen 14 til 17 år fra 18 lande og tilbød ekspertcoaching, ernæringsworkshops og muligheder for at opbygge varige venskaber.
Derudover dyrkede og donerede Lidls Fresh Field i Rapperswil-Jona i Schweiz over 12 tons frisk frugt og grøntsager, hvilket demonstrerede Lidls engagement i bevidst ernæring og samfundspåvirkning.
Dette partnerskab repræsenterer Lidls engagement i at skabe lige så stor entusiasme og støtte til kvindefodbold. Ved at tilbyde det samme niveau af synlighed, aktivering og fanengagement som til herreturneringer, hjælper Lidl med at sikre, at kvindesport får den passionerede støtte, den fortjener.
Det udvidede UEFA-partnerskab inden for kvindefodbold 2025-2030 omfatter følgende turneringer:
-
UEFA Women's EURO 2029
-
Kvindernes EM-kvalifikation 2028/29
-
UEFA Women's Nations League 2025, 2027 og 2029
Det er bemærkelsesværdigt, at den elskede Lidl Kids Team-oplevelse vender tilbage til UEFA Women's EURO 2029 og skaber enestående muligheder for børn til at gå hånd i hånd med kvindefodboldstjerner og inspirere den næste generation af atleter og fans.
Kontakter
Thomas SejersenPressechef - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkOm Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 165 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer10.10.2025 10:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.
Lidl gør hverdagen billigere for forbrugerne: Sænker prisen på over 100 hverdagsprodukter9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra torsdag tilbyder Lidl over 100 hverdagsvarer til nye, lave priser. Det er nogle af de mest solgte produkter som smør, kød, kaffe, rugbrød og toiletpapir, der nu bliver sat ned i dagligvarekædens butikker. Kunderne skal have en billigere hverdagsindkøbsvogn, når de handler i Lidl de næste mange måneder.
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
Stor åbningsglæde i Gug: Lidl byder kunderne velkommen i ny butik uden tobak og nikotin25.9.2025 12:28:24 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag slog Lidl dørene op til en ny butik på Gugvej 189, hvor snoren blev klippet foran en stor forsamling af fremmødte kunder. Forrest stod den hjemvendte butikschef, Nikolaj Jensen, sammen med sit nye team, der havde glædet sig til at byde velkommen.
“Det betaler sig at handle i Lidl” – ny international kampagne sætter fokus på værdi i hverdagen22.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang lancerer Lidl en fælles brandkampagne på tværs af alle 31 lande, hvor kæden er til stede. Med kampagnen “Det betaler sig at handle i Lidl” ønsker Lidl at vise, at kæden står for andet og mere end skarpe priser og høj kvalitet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum