Emirates og AC Milan forlænger ikonisk partnerskab
Emirates fortsætter som hoved- og trøjesponsor for AC Milan og forlænger dermed et af fodboldens længstvarende og mest succesfulde samarbejder.

Som en del af den nye aftale vil Emirates’ karakteristiske fly better-logo fortsat være synligt på fronten af AC Milans herreholdstrøjer i alle store turneringer - herunder Serie A, Coppa Italia, UEFA- og FIFA-kampe samt internationale venskabskampe. Partnerskabet udvides desuden til klubbens ungdomshold i AC Milan Academy, hvilket understreger Emirates’ engagement i at støtte både topniveau og udviklingen af fremtidens fodboldtalenter.
Emirates får også udvidede aktiveringsrettigheder, herunder LED-branding på stadion og i træningscentre ved alle hjemmekampe, eksklusivt digitalt indhold, fanaktiviteter og premium-hospitality. Partnerskabet vil også omfatte nye, innovative initiativer for fans, blandt andet globale “watch parties” i udvalgte internationale byer.
Sir Tim Clark, President Emirates Airline, udtaler:
“Vi er meget glade for at kunne forlænge vores partnerskab med AC Milan. Dette samarbejde, der bygger på fælles værdier og en gensidig stræben efter excellence, har skabt uforglemmelige oplevelser for millioner af fans verden over. Vores stærke tilknytning til Italien gør denne forlængelse naturlig, mens vi fortsætter med at forbinde Milano og andre italienske byer med verden gennem Dubai, og bringer Rossoneri-fans i hele vores netværk tættere på deres klub og spillere.”
Maikel Oettle, Chief Commercial Officer, AC Milan, tilføjer:
“Fornyelsen af vores partnerskab med Emirates vidner om et af de mest historiske og respekterede samarbejder i fodbold. Sammen ser vi fremad med ambition og vision. Emirates vil fortsat stå ved vores side og hjælpe os med at forbinde nye generationer af fans verden over, og skabe oplevelser, der rækker langt ud over banen.”
En global forbindelse mellem sport og luftfart
Forlængede af samarbejdet bekræfter Emirates’ position som verdens førende luftfartsselskab inden for sportssponsorater og AC Milans status som den italienske klub med den største globale fanbase. Sammen vil de to ikoniske brands fortsætte med at skabe unikke oplevelser for fans i Italien og globalt og forene luftfart og sport på en måde, der sætter nye standarder.
Emirates indledte sit samarbejde med AC Milan i september 2007, og blev Top Institutional Sponsor i 2008 og officiel trøjesponsor i 2010/2011-sæsonen. I forbindelse med klubbens 125-års jubilæum afslørede Emirates sidste år et specialdesignet A380-fly, udsmykket i AC Milans farver og logo – et symbol på partnerskabets styrke og varighed. AC Milan har desuden åbnet et nyt kontor i Dubai, der fungerer som base for klubbens kommercielle og kommunikative aktiviteter i regionen.
Emirates fortsætter sin passion for fodbold
Emirates’ fortsatte engagement indenfor fodbold giver selskabet mulighed for at forbinde fans verden over gennem partnerskaber med førende klubber og turneringer. Fly better-logoet pryder trøjerne hos Real Madrid, Arsenal FC, Benfica SL og Olympique Lyonnais, og senest har Emirates indgået et nyt samarbejde med FC Bayern München som Platinum Partner fra sæsonen 2025/26 til 2031/32. Emirates har været Title Partner for The FA Cup i næsten et årti, og turneringen bærer officielt navnet The Emirates FA Cup. I hjemlandet støtter Emirates fortsat UAE Pro League, hvor selskabets logo fremgår på Al Ain FC’s træningstrøjer gennem sæsonen 2025/26.
Nøgleord
Kontakter
Tina Tharaldsen
Tlf:+47 994 72 620tina@iteo.noBilleder

Om Emirates
Historien om Emirates startede i 1985, da selskabet gik i luften med blot to fly. I dag råder Emirates over verdens største flåde af Airbus A380, Airbus A350 og Boeing 777-fly, så selskabets rejsende kan nyde komforten ved flybranchens nyeste og mest effektive wide-body fly.
Emirates inspirerer rejsende over hele verden med et stadig voksende netværk af verdensomspændende destinationer, brancheførende underholdning ombord, regionalt inspireret køkken og service i verdensklasse.
Emirates flyver pt. til flere end 140 destinationer på seks kontinenter, og selskabet har fløjet på ruten København/Dubai siden 2011.
Læs mere her.
Følg pressemeddelelser fra Emirates
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Emirates
Emirates Group sætter ny halvårsrekord med overskud på AED 12,2 milliarder6.11.2025 14:14:33 CET | Pressemeddelelse
Dubai, UAE, 6. november 2025: Emirates Group leverer sit bedste halvårsresultat nogensinde for regnskabsåret 2025–26 med både højere omsætning og overskud på tværs af koncernen. Resultatet markerer fjerde år i træk med rekordoverskud for første halvår.
Emirates investerer i smartere og hurtigere rejse gennem Dubai Lufthavn5.11.2025 08:00:53 CET | Pressemeddelelse
Rejsende fra Danmark kan nu få en endnu mere smidig oplevelse i Dubai International Airport, når Emirates indfører avanceret biometrisk teknologi på tværs af sin egen Terminal 3.
Emirates reducerer uventet kraftig turbulens med nye initiativer30.10.2025 14:49:22 CET | Pressemeddelelse
Emirates har taget nye datadrevne initiativer i brug for at reducere uventet kraftig turbulens og gøre flyvninger endnu mere komfortable og sikre for passagerer og besætning.
Emirates hædres for lavere støjniveau i “Fly Quiet Programme”27.10.2025 08:48:32 CET | Pressemeddelelse
A380’en fra København blandt verdens mest støjsvage i sin klasse
Et stilikon i luften: Emirates-uniformen fylder 40 år27.10.2025 08:35:18 CET | Pressemeddelelse
Fra 1985 til 2025 har Emirates’ kabineuniform været et tidløst symbol på elegance, kvalitet og global genkendelighed.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum