Emirates og AC Milan forlænger ikonisk partnerskab

Del

Emirates fortsætter som hoved- og trøjesponsor for AC Milan og forlænger dermed et af fodboldens længstvarende og mest succesfulde samarbejder.

Emirates og AC Milan har offentliggjort en forlængelse af deres ikoniske partnerskab
Emirates og AC Milan har offentliggjort en forlængelse af deres ikoniske partnerskab

Som en del af den nye aftale vil Emirates’ karakteristiske fly better-logo fortsat være synligt på fronten af AC Milans herreholdstrøjer i alle store turneringer - herunder Serie A, Coppa Italia, UEFA- og FIFA-kampe samt internationale venskabskampe. Partnerskabet udvides desuden til klubbens ungdomshold i AC Milan Academy, hvilket understreger Emirates’ engagement i at støtte både topniveau og udviklingen af fremtidens fodboldtalenter.

Emirates får også udvidede aktiveringsrettigheder, herunder LED-branding på stadion og i træningscentre ved alle hjemmekampe, eksklusivt digitalt indhold, fanaktiviteter og premium-hospitality. Partnerskabet vil også omfatte nye, innovative initiativer for fans, blandt andet globale “watch parties” i udvalgte internationale byer.

Sir Tim Clark, President Emirates Airline, udtaler:

“Vi er meget glade for at kunne forlænge vores partnerskab med AC Milan. Dette samarbejde, der bygger på fælles værdier og en gensidig stræben efter excellence, har skabt uforglemmelige oplevelser for millioner af fans verden over. Vores stærke tilknytning til Italien gør denne forlængelse naturlig, mens vi fortsætter med at forbinde Milano og andre italienske byer med verden gennem Dubai, og bringer Rossoneri-fans i hele vores netværk tættere på deres klub og spillere.”

Maikel Oettle, Chief Commercial Officer, AC Milan, tilføjer:

“Fornyelsen af vores partnerskab med Emirates vidner om et af de mest historiske og respekterede samarbejder i fodbold. Sammen ser vi fremad med ambition og vision. Emirates vil fortsat stå ved vores side og hjælpe os med at forbinde nye generationer af fans verden over, og skabe oplevelser, der rækker langt ud over banen.”

En global forbindelse mellem sport og luftfart

Forlængede af samarbejdet bekræfter Emirates’ position som verdens førende luftfartsselskab inden for sportssponsorater og AC Milans status som den italienske klub med den største globale fanbase. Sammen vil de to ikoniske brands fortsætte med at skabe unikke oplevelser for fans i Italien og globalt og forene luftfart og sport på en måde, der sætter nye standarder.

Emirates indledte sit samarbejde med AC Milan i september 2007, og blev Top Institutional Sponsor i 2008 og officiel trøjesponsor i 2010/2011-sæsonen. I forbindelse med klubbens 125-års jubilæum afslørede Emirates sidste år et specialdesignet A380-fly, udsmykket i AC Milans farver og logo – et symbol på partnerskabets styrke og varighed. AC Milan har desuden åbnet et nyt kontor i Dubai, der fungerer som base for klubbens kommercielle og kommunikative aktiviteter i regionen.

Emirates fortsætter sin passion for fodbold

Emirates’ fortsatte engagement indenfor fodbold giver selskabet mulighed for at forbinde fans verden over gennem partnerskaber med førende klubber og turneringer. Fly better-logoet pryder trøjerne hos Real Madrid, Arsenal FC, Benfica SL og Olympique Lyonnais, og senest har Emirates indgået et nyt samarbejde med FC Bayern München som Platinum Partner fra sæsonen 2025/26 til 2031/32. Emirates har været Title Partner for The FA Cup i næsten et årti, og turneringen bærer officielt navnet The Emirates FA Cup. I hjemlandet støtter Emirates fortsat UAE Pro League, hvor selskabets logo fremgår på Al Ain FC’s træningstrøjer gennem sæsonen 2025/26.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Emirates og AC Milan har offentliggjort en forlængelse af deres ikoniske partnerskab
Emirates og AC Milan har offentliggjort en forlængelse af deres ikoniske partnerskab
Download

Om Emirates

Historien om Emirates startede i 1985, da selskabet gik i luften med blot to fly. I dag råder Emirates over verdens største flåde af Airbus A380, Airbus A350 og Boeing 777-fly, så selskabets rejsende kan nyde komforten ved flybranchens nyeste og mest effektive wide-body fly.

Emirates inspirerer rejsende over hele verden med et stadig voksende netværk af verdensomspændende destinationer, brancheførende underholdning ombord, regionalt inspireret køkken og service i verdensklasse.

Emirates flyver pt. til flere end 140 destinationer på seks kontinenter, og selskabet har fløjet på ruten København/Dubai siden 2011.

Læs mere her.

Følg pressemeddelelser fra Emirates

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Emirates

Kaviar og Dom Pérignon: Emirates tilbyder en førsteklasses smagsoplevelse ombord4.9.2025 11:00:11 CEST | Pressemeddelelse

Rejsende på First Class kan læne sig tilbage og nyde ubegrænsede mængder af særligt udvalgt kaviar ombord på Emirates-flyvninger. Kaviaren har vist sig at være en eftertragtet delikatesse i luften, og Emirates har i år serveret hele 30 procent mere af den luksuriøse spise. Kaviaren serveres naturligvis med en helt særlig Dom Pérignon Vintage-champagne, som Emirates har eneret på at servere i de højere luftlag.

Emirates sætter Joe & The Juice på morgenmenuen26.8.2025 14:41:30 CEST | Pressemeddelelse

København, Danmark: 20. august 2025 – Som en del af luftfartsselskabets Fly Better-motto forbedrer Emirates løbende oplevelsen på alle kabineklasser. Alle passagerer skal kunne se frem til en serviceoplevelse i verdensklasse, mad inspireret af regionale køkkener og masser af underholdning undervejs med ice, Emirates’ on-demand underholdningssystem. Emirates flyver til mere end 150 destinationer og Emirates’ Culinary Design- og Catering-team udvikler løbende nye menuer, der afspejler hver regions unikke smagsnuancer. Et internationalt hold af kokke står desuden for at håndplukke førsteklasses leverandører – både lokale og internationale – for at løfte madoplevelsen ombord. Joe & The Juice på morgenbakken En af årets håndplukkede nyheder er Nutty Granola fra Joe & The Juice, der nu er en del af Emirates’ morgenmadsbakker på Economy Class. Ifølge Emirates er granolaen landet der som en anerkendelse af dansk madkulturs internationale ry. De første passagerer, der vågnede til den sprøde nyh

Besøg Dubais Aquaventure World med Emirates19.8.2025 14:45:14 CEST | Pressemeddelelse

København, 19. august 2025 – Emirates er igen klar med et spændende tilbud til sine rejsende, der planlægger at besøge Dubai i nærmeste fremtid. Booker man en returrejse med Emirates fra Danmark til Dubai i perioden 18. august til 7. september 2025 og rejser i perioden 25. august – 8. oktober, får man en gratis heldagsbillet til Aquaventure World i Atlantis, The Palm, Dubai. Aquaventure er kendt som en af Dubais mest populære attraktioner med mere end 105 vandrutsjebaner, attraktioner og oplevelser i verdensklasse. Her kan man både få adrenalinen til at pumpe på Raging Rapids eller nyde roen på den en kilometer lange private strand – en verdensberømt destination med noget for enhver smag. Parken huser også verdens største børneområde med 22 hektar fyldt med aktiviteter – blandt andet verdens første børne-rallyracer og en spektakulær tornado-rutsjebane. Læs mere Det med småt For at gøre brug af tilbuddet skal rejsende booke en returrejse med Emirates til Dubai via emirates.com, Emirates

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye