TV 2 Danmark

Streaming i Danmark: Danskerne streamer lidt mindre i tredje kvartal i 2025 men bruger en større andel af deres tid på TV 2s indhold

Del

I tredje kvartal 2025 bruger hver dansker i gennemsnit 1 time og 9 minutter dagligt på at streame indhold. Det er færre minutter end sidste år, hvor den store sportssommer blandt andet var med til at trække niveauet op til en foreløbig rekord for tredje kvartal.  

Foto: TV 2

Streamingrapportens vigtigste pointer

  • Streamingforbruget er faldet samlet set. Hver dansker streamer i gennemsnit 1 time og 9 minutter dagligt i tredje kvartal i 2025. Det er et fald fra 1 time og 14 minutter i samme periode i 2024. Nedgangen skyldes især fraværet af en stor sportssommer, som sidste år inkluderede EM, Tour de France og OL.  

  • TV 2 Play er fortsat markedets største streamingtjeneste. TV 2 Play fastholder sit daglige gennemsnit på 13 minutter per dansker, mens DRTV og Netflix oplever tilbagegang. TV 2s indhold udgør nu 33 procent af det samlede streamingforbrug, og TV 2 Play er én blandt få tjenester i markedet, der formår at opretholde niveau.

  • I tredje kvartal 2025 falder forbruget af YouTube. Det forbrug, der siver ud af streamingmarkedet, rykker altså ikke over til YouTube. Størstedelen af forbruget på YouTube foregår fortsat på de mindre skærme. 

- Selvom fraværet af den store sportssommer udgør en væsentlig del af forklaringen på nedgangen, fortæller tallene også en historie om et marked med aftagende vækst, forklarer Sofie Bruun, chef for Market & Audience Insight hos TV 2 Data & Insight, og fortsætter:  

- Hvor vi i de tidligere år har set, at udviklingen i streamingforbruget primært har kunnet forklares ved at flere danskere tog streaming til sig som distributionsform, ser vi nu at forbruget ikke vækster som direkte konsekvens af en større udbredelse, men at udsving i forbruget i højere grad skal forklares via udsving i indholdstilbud og vejret. 


Se tallene og læs mere i rapporten 'streaming i Danmark'.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Foto: TV 2
Download
Foto: Per Arnesen/TV 2
Download
Foto: TV 2
Download

TV 2 Danmark er en medievirksomhed med store digitale ambitioner og en mangeårig stærk position på det danske tv-marked. Vi arbejder hver dag for, at alle danskere via TV 2 Play, tv2.dk og alle vores kanaler kan holde sig opdateret og underholdt eller tage del i den offentlige debat. TV 2 Danmark er ejet af den danske stat, og vi driver public servicevirksomhed på kommercielle vilkår. På tværs af alle vores platforme er vi i kontakt med over 80 procent af danskerne i løbet af en uge. Vi bor på Kvægtorvet i Odense og på Teglholmen i København.

Følg pressemeddelelser fra TV 2 Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra TV 2 Danmark

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye