Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.

Et nyt pristjek fra Avisen Danmark viser, at Lidl er billigst blandt de fire store discountkæder. Sammenligningen af 12 typiske dagligvarer ender med, at Lidls kurv er den billigste i testen.
“Vi er glade og stolte over at blive kåret som den billigste kæde i Avisen Danmarks pristjek. Det er et klart bevis på, at vores strategi virker, nemlig at tilbyde danskerne kvalitetsvarer til de laveste priser hver dag,” siger Peer Sandtner, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.
Resultatet fra Avisen Danmark kommer blot få dage efter, at Lidl annoncerede prisnedsættelser på over 100 hverdagsvarer, herunder kød, smør, kaffe og toiletpapir. Tilsammen viser det en konsekvent indsats for at give kunderne mest værdi for pengene.
“Når vi nu også bliver bekræftet som de billigste i et uafhængigt pristjek, viser det, at vores prisnedsættelser ikke blot er enkeltstående kampagner, men en del af en langsigtet strategi. Vi arbejder hver dag for, at kunderne trygt kan stole på, at de får de bedste priser i Lidl uden at gå på kompromis med kvaliteten,” siger Peer Sandtner.
Lidl har det seneste år markeret sig som en af landets mest prisstærke dagligvarekæder. I september blev Lidl placeret øverst i den samlede hovedkategori ”Værdi for pengene” årets BrancheIndex Dagligvarer 2025 samtidig med, at kæden fik en topplacering for kvaliteten af sit frugt- og grøntudvalg.
Anerkendelsen bekræfter Lidls ambition om at kombinere lave priser med at gøre sunde valg nemmere og mere tilgængelige for alle danskere. De seneste mange måneder har dagligvarekæden kørt kampagner med 20 % rabat på økologisk frugt og grønt i en uge samt arbejdet målrettet for en differentieret moms på frugt og grønt, der skal imødegå de høje prisstigninger, som har ramt danskerne de seneste år.
Kontakter
Thomas SejersenPressechef - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkOm Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 165 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl gør hverdagen billigere for forbrugerne: Sænker prisen på over 100 hverdagsprodukter9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra torsdag tilbyder Lidl over 100 hverdagsvarer til nye, lave priser. Det er nogle af de mest solgte produkter som smør, kød, kaffe, rugbrød og toiletpapir, der nu bliver sat ned i dagligvarekædens butikker. Kunderne skal have en billigere hverdagsindkøbsvogn, når de handler i Lidl de næste mange måneder.
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
Stor åbningsglæde i Gug: Lidl byder kunderne velkommen i ny butik uden tobak og nikotin25.9.2025 12:28:24 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag slog Lidl dørene op til en ny butik på Gugvej 189, hvor snoren blev klippet foran en stor forsamling af fremmødte kunder. Forrest stod den hjemvendte butikschef, Nikolaj Jensen, sammen med sit nye team, der havde glædet sig til at byde velkommen.
“Det betaler sig at handle i Lidl” – ny international kampagne sætter fokus på værdi i hverdagen22.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang lancerer Lidl en fælles brandkampagne på tværs af alle 31 lande, hvor kæden er til stede. Med kampagnen “Det betaler sig at handle i Lidl” ønsker Lidl at vise, at kæden står for andet og mere end skarpe priser og høj kvalitet.
Lidl får Folkesundhedsprisen 202516.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med prisen skriver Lidl historie, da dagligvarekæden er den første kommercielle aktør, der modtager Folkesundhedsprisen nogensinde. En pris, der er blevet uddelt siden 2004 af Dansk Selskab for Folkesundhed. I begrundelsen står, at prisen er en anerkendelse af Lidls omfattende og målrettede arbejde for at fremme folkesundheden gennem dagligvarehandlen – blandt andet ved at fjerne tobak og nikotin fra hylderne og fremme salget af frugt og grønt.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum