Lidl gør hverdagen billigere for forbrugerne: Sænker prisen på over 100 hverdagsprodukter
Fra torsdag tilbyder Lidl over 100 hverdagsvarer til nye, lave priser. Det er nogle af de mest solgte produkter som smør, kød, kaffe, rugbrød og toiletpapir, der nu bliver sat ned i dagligvarekædens butikker. Kunderne skal have en billigere hverdagsindkøbsvogn, når de handler i Lidl de næste mange måneder.

Fra torsdag d. 9. oktober kan danskerne mærke det i pengepungen, når de lægger vejen forbi Lidl. Dagligvarekæden sænker nemlig priserne på over 100 hverdagsvarer. En prisnedsættelse, der vil vare over de næste mange måneder.
”Vi vil gøre hverdagen billigere for danskerne. Uanset om det er din morgenmad, din frokost eller din aftensmad, så skal du kunne købe de mest gængse varer billigst i Lidl. Derfor sænker vi nu prisen på over 100 varer, som er blandt dem, danskerne oftest lægger i indkøbskurven. Prisnedsættelserne gælder på alt fra ost og kyllingebryst til æg og pasta. Vi har en strategi, som betyder, at vi vil være de billigste. Det skal kunne betale sig at handle i Lidl – og det sætter den her prisnedsættelse en tyk streg under,” siger, Peer Sandtner, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.
Vil sikre god kvalitet til lave priser
Lidl er netop kåret som den kæde, der giver mest værdi for pengene i årets BrancheIndex – samtidig med, at kæden får en topplacering på frugt og grønt. Anerkendelsen understøtter dagligvarekædens ambition som dansk discountkæde ved om at kombinere lave priser med ambitionen om at gøre sunde valg nemmere og mere tilgængelige for alle danskere.
”Mange forbrugere er pressede af de stigende leveomkostninger. Vores opgave er at gøre hverdagen nemmere og billigere, og det tager vi aktivt ansvar for. Vi vil gerne have førertrøjen på, når det gælder pris, hvilket årets BrancheIndex og ikke mindst vores prisnedsættelser også vidner om,” siger Peer Sandtner.
Det er ikke første gang, at Lidl tager initiativ for at sikre danskerne lave priser. Senest har dagligvarekæden arbejdet målrettet for en differentieret moms på frugt og grønt, der skal imødegå de høje prisstigninger, som har ramt danskerne de seneste år. Derudover har Lidl lanceret private label-brandet Madværket, som samler over hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét brand. Dermed får kunderne nemmere adgang til gode, lokale varer til en lav pris.
Kontakter
Thomas SejersenPressechef - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder

Vedhæftede filer
Om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 164 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer10.10.2025 10:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
Stor åbningsglæde i Gug: Lidl byder kunderne velkommen i ny butik uden tobak og nikotin25.9.2025 12:28:24 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag slog Lidl dørene op til en ny butik på Gugvej 189, hvor snoren blev klippet foran en stor forsamling af fremmødte kunder. Forrest stod den hjemvendte butikschef, Nikolaj Jensen, sammen med sit nye team, der havde glædet sig til at byde velkommen.
“Det betaler sig at handle i Lidl” – ny international kampagne sætter fokus på værdi i hverdagen22.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang lancerer Lidl en fælles brandkampagne på tværs af alle 31 lande, hvor kæden er til stede. Med kampagnen “Det betaler sig at handle i Lidl” ønsker Lidl at vise, at kæden står for andet og mere end skarpe priser og høj kvalitet.
Lidl får Folkesundhedsprisen 202516.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med prisen skriver Lidl historie, da dagligvarekæden er den første kommercielle aktør, der modtager Folkesundhedsprisen nogensinde. En pris, der er blevet uddelt siden 2004 af Dansk Selskab for Folkesundhed. I begrundelsen står, at prisen er en anerkendelse af Lidls omfattende og målrettede arbejde for at fremme folkesundheden gennem dagligvarehandlen – blandt andet ved at fjerne tobak og nikotin fra hylderne og fremme salget af frugt og grønt.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum