Dansk design i samarbejde med ikonisk Netflix-serie: Lucie Kaas lancerer Stranger Things kollektion i forbindelse med seriens finale

Del

Den danske designvirksomhed Lucie Kaas, kendt for sine moderne fortolkninger af de traditionelle japanske kokeshi-dukker, løfter sløret for et internationalt samarbejde med Netflix. Her får karaktererne fra det ikoniske Stranger Things-univers nyt liv som tidsløse designobjekter i forbindelse med seriens femte og sidste sæson, der udkommer i tre dele - med premiere på de første fire afsnit den 26. november 2025.

Fire figurer fra Lucie Kaas' samarbejde med Stranger Things.
Lucie Kaas x Stranger Things

Når kollektionen lanceres den 29. oktober, præsenterer Lucie Kaas en række kokeshi-dukker, der portrætterer udvalgte figurer fra serien. Designet er skabt i samarbejde med den britiske kunstner Becky Kemp, som også har stået bag flere succesfulde samarbejder med brandet - blandt andet en Squid Game-kollektion.

Tidsløse trædukker møder moderne popkultur
Samarbejdet mellem Lucie Kaas og Netflix’ Stranger Things-team opstod, da streaminggiganten opdagede Lucie Kaas’ produkter i forbindelse med Elton Johns farewell-tour i London, hvor de håndmalede kokeshi-dukker indgik i en pop-up-udstilling hos stormagasinet Selfridges. Kort efter blev de kontaktet af både Netflix’ amerikanske og britiske afdelinger.

- Vi havde aldrig forestillet os, at vi skulle lave en Stranger Things-kollektion. At vi som lille dansk virksomhed får lov at arbejde med et af verdens største underholdningsbrands, bekræfter for os, at vores produkter har en helt særlig appel, fortæller Esben Gravlev, grundlægger af Lucie Kaas.

Dansk designunderdog er allerede på fornavn med Karl Lagerfeld og Elton John
Samarbejdet med Netflix er blandt de største i Lucie Kaas’ historie, men det er ikke første gang at det danske designbrand har haft berøring med store globale navne. De har nemlig allerede lavet kollektioner med Karl Lagerfeld og Elton John, men samarbejdet med Netflix markerer alligevel et særligt skridt for designvirksomheden.

- Netflix-teamet har været en fornøjelse at arbejde med. Vi har hele vejen følt os som ligeværdige partnere - også selvom vi er et lille dansk designhus, siger Esben Gravlev.

Kollektionen lanceres globalt d. 29. oktober og vil være tilgængelig via Lucie Kaas’ webshop og udvalgte forhandlere, i forbindelse med premieren på sæsonafslutningen som udkommer med de første fire afsnit den 26. november, de næste tre d. 25. december og et sidste afsnit nytårsaften.

Nøgleord

Kontakter

Følg pressemeddelelser fra Lucie Kaas

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lucie Kaas

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye