Spies

Kreativt comeback: Spies og Robert/Boisen samles igen - i nordisk setup

Del

Efter mere end to årtier med ikoniske kampagner som Do it for Denmark og Ferier du ikke vil hjem fra, genforenes Spies og Robert/Boisen+Like-Minded – denne gang i et nyt nordisk setup.

Robert/Boisen+Like-Minded og Perfect Fools samlet i Stockholm
Robert/Boisen+Like-Minded og Perfect Fools samlet i Stockholm PR

Nordic Leisure Travel Group, Nordens største rejsekoncern, der tæller Spies, Ving og Tjäreborg, har valgt Robert/Boisen+Like-Minded og svenske Perfect Fools til et langsigtet nordisk samarbejde. Bureauerne skal sammen opbygge et kreativt univers, der styrker de lokale brands på tværs af de nordiske markeder med en fælles platform og kreativ kraft.

”Det føles som at komme hjem – og samtidig tage afsted på en ny rejse. Spies har altid haft en særlig plads i vores hjerter. At få lov til at arbejde med tre af Nordens mest ikoniske rejsebrands er en drømmeopgave. Ambitionen er at skabe kommunikation, der er lige så mindeværdig som selve ferien," siger Søren Christensen, Partner & Strategy Director hos Robert/Boisen+Like-Minded.

To bureauer – ét fælles nordisk univers
Valget af to bureauer er et strategisk initiativ fra Nordic Leisure Travel Group, som i pitchprocessen så potentialet i at kombinere det bedste fra to kulturer. Med stærke digitale og kreative kompetencer i både Danmark og Sverige – samt lokale kræfter i Norge og Finland – skal samarbejdet sikre både nordisk rækkevidde og lokal relevans.

”Bureauerne supplerer hinanden på unikke måder og har begge stærke strategiske og digitale kompetencer. Samtidig har vi involveret kreative kræfter i Norge og Finland for at sikre, at konceptet får samme styrke i hele Norden. Vi er overbeviste om, at samarbejdet vil øge effekten af vores kommunikation og skabe et kreativt univers med endnu større gennemslagskraft”, siger Head of Marketing i Spies, Morten Willesen.

Robert/Boisen+Like-Minded og Perfect Fools har etableret en fælles nordisk arbejdsgruppe, der arbejder tæt med NLTG’s marketingteams i Stockholm og København.

”Vi har fundet et bureau, vi deler meget med – og som samtidig supplerer os godt. Med en tydelig ansvarsfordeling og fælles ambitioner tror vi på, at samarbejdet bliver en stærk cocktail," siger Søren Christensen.

De to bureauer lancerer deres første fælles kampagneunivers sidst på året.

Det samlede team består af: 

Robert/Boisen+Like-minded
Gitte Andersen, Senior Account Director and Partner
Christoffer Boas, Associate Creative Director and Partner
Klara Vilshammer, Associate Creative Director and Partner
Søren Christensen, Strategy Director and Partner
Heinrich Vejlgaard, Creative Director and Partner
Victor Petri, Head of Activation and Partner

Perfect Fools
Klas Lusth, CEO and Executive Creative Director
Maria Lundvall, Senior Account Director and Partner
Desiré Engström, Senior Copywriter
Mattias Mattisson, Design Director and Partner
Nayeli Kremb, Creative Director and Partner

For yderligere information kontakt kommunikationschef Sofie Folden Lund på +45 26 36 23 77 eller sofie.lund@spies.dk.

Nøgleord

Kontakter

Spies - Danmarks førende rejsearrangør

Spies er Danmarks førende rejsearrangør med rejser til næsten 400 rejsemål i over 60 lande. Spies arrangerer charterrejser samt krydstogter og fleksible pakkerejser med rutefly. Vi tilbyder også flybilletter og hotelovernatninger til dem, der vil rejse på egen hånd. Rejserne sælges via internet og telefon. Spies har ca. 285.000 rejsende om året og indgår i den nordiske rejsekoncern, Nordic Leisure Travel Group, sammen med Ving i Sverige og Norge samt Tjäreborg og Globetrotter.

Spies er for andet år i træk kåret som Danmarks bedste arrangør af charterrejser ved Danish Travel Awards 2023.

Følg pressemeddelelser fra Spies

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Spies

Stor stigning i salg af vinterrejser lige nu4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Vintersalget hos Danmarks største rejsearrangør har taget et markant spring op den seneste uge. Hos Spies sælger man i de her uger således 27 procent flere rejser end i samme periode sidste år. Og kigger man på skolernes efterårsferie er salget steget med hele 63 procent. Tallene kan tyde på, at danskerne er ude tidligt for at sikre sig lidt sol og varme til de kolde og mørke vintermåneder, der er i vente.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye