Omlægning af assurandørkanalen skal styrke salgets effektivitet

Del

Den hastige digitalisering har medført ændrede kundebehov, hvor der i stigende grad efterspørges hurtig og digital betjening, tilpasset den enkelte kundes hverdag. Samtidig ses en faldende interesse for den traditionelle forsikringsgennemgang i hjemmet.

Fra hjemmebesøg til online møde i hjemmet
Fra hjemmebesøg til online møde i hjemmet

Hos Forsia Forsikring oplever vi, at den digitale selvbetjeningskultur også har vundet indpas blandt forsikringskunderne. Mange ønsker i højere grad selv at håndtere deres forsikringsforhold eller få rådgivning via telefonen eller et online møde – på det tidspunkt, der passer dem bedst i en travl hverdag.

”En stor del af vores kunder har allerede taget selvbetjeningsløsningerne i brug, også ForsiaTjek, vores digitale forsikringstjek. Her får de hurtig adgang til overblik og pris. Samtidig har de muligheden for at gå i dybden med deres forsikringer og se forskellen, når de selv til- eller fravælger dækninger”, fortæller Claus Dam, kommerciel direktør hos Forsia Forsikring.

Claus Dam uddyber: ”Selv om nogle af kunderne efterfølgende har brug for en kort snak, så er der ingen tvivl om, at det både er hurtigere og mere effektivt end hjemmebesøgene – og vi oplever, at kunderne er godt tilfredse”.

Fra hjemmebesøg til online møder – med fortsat personlig rådgivning

For at imødekomme de ændrede kundeforventninger, og understøtte den vækstrejse, som Forsia Forsikring er i gang med, bliver den traditionelle assurandørkanal omlagt til en online assurandørkanal. Dette giver muligheden for, at flere af assurandørerne kan blive i selskabet, hvis de ønsker dette.

Omlægningen betyder, at kunderne fortsat kan få en grundig forsikringsgennemgang – nu som et online møde, der også kan afholdes uden for normal åbningstid. Dermed fastholdes den personlige rådgivning, samtidig med at der opnås effektivitetsgevinster i form af reduceret transporttid og omkostninger.

”Set i lyset af Forsia Forsikrings strategiske udvikling og fremtidsperspektiver er det mere hensigtsmæssigt at transformere den eksisterende assurandørkanal til en online løsning. Det er en model, som både banker og pensionsselskaber har haft succes med. Samtidig giver det os muligheden for at fastholde en del af vores nuværende assurandører – blot i en ny rolle som online-assurandør”, udtaler Claus Dam.

Nøgleord

Kontakter

Følg pressemeddelelser fra Forsia Forsikring A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Forsia Forsikring A/S

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye