Omlægning af assurandørkanalen skal styrke salgets effektivitet
Den hastige digitalisering har medført ændrede kundebehov, hvor der i stigende grad efterspørges hurtig og digital betjening, tilpasset den enkelte kundes hverdag. Samtidig ses en faldende interesse for den traditionelle forsikringsgennemgang i hjemmet.

Hos Forsia Forsikring oplever vi, at den digitale selvbetjeningskultur også har vundet indpas blandt forsikringskunderne. Mange ønsker i højere grad at selv at håndtere deres forsikringsforhold eller få rådgivning via telefonen eller et online møde – på det tidspunkt, der passer dem bedst i en travl hverdag.
”En stor del af vores kunder har allerede taget selvbetjeningsløsningerne i brug, også ForsiaTjek, vores digitale forsikringstjek. Her får de hurtig adgang til overblik og pris. Samtidig har de muligheden for at gå i dybden med deres forsikringer og se forskellen, når de selv til- eller fravælger dækninger”, fortæller Claus Dam, kommerciel direktør hos Forsia Forsikring.
Claus Dam uddyber: ”Selv om nogle af kunderne efterfølgende har brug for en kort snak, så er der ingen tvivl om, at det både er hurtigere og mere effektivt end hjemmebesøgene – og vi oplever, at kunderne er godt tilfredse”.
Fra hjemmebesøg til online møder – med fortsat personlig rådgivning
For at imødekomme de ændrede kundeforventninger, og understøtte den vækstrejse, som Forsia Forsikring er i gang med, bliver den traditionelle assurandørkanal omlagt til en online assurandørkanal. Dette giver muligheden for, at flere af assurandørerne kan blive i selskabet, hvis de ønsker dette.
Omlægningen betyder, at kunderne fortsat kan få en grundig forsikringsgennemgang – nu som et online møde, der også kan afholdes uden for normal åbningstid. Dermed fastholdes den personlige rådgivning, samtidig med at der opnås effektivitetsgevinster i form af reduceret transporttid og omkostninger.
”Set i lyset af Forsia Forsikrings strategiske udvikling og fremtidsperspektiver er det mere hensigtsmæssigt at transformere den eksisterende assurandørkanal til en online løsning. Det er en model, som både banker og pensionsselskaber har haft succes med. Samtidig giver det os muligheden for at fastholde en del af vores nuværende assurandører – blot i en ny rolle som online-assurandør”, udtaler Claus Dam.
Nøgleord
Kontakter
Claus DamKommerciel direktør, Forsia Forsikring A/S
Tlf:29 11 34 22cda@forsia.dkBernadette SparrevohnKommunikation- og marketingdirektør
Tlf:61 42 11 27bsp@forsia.dkFølg pressemeddelelser fra Forsia Forsikring A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Forsia Forsikring A/S
De frivillige brandværn hyldes med 120.000 kr. under årsmødet i Fjelstrup12.9.2025 09:18:01 CEST | Pressemeddelelse
10 af de sønderjyske frivillige brandværn har netop fået økonomisk støtte fra Forsia Brandværnspulje. I alt er 120.000 kr. blevet uddelt under årsmødet i Fjelstrup Frivillige Brandværn.
Fællesskab i fokus - Forsia Fællesskabspulje sikrer nye spillertrøjer til Bagterp IF’s fodbolddrenge3.9.2025 09:24:51 CEST | Pressemeddelelse
U11 drengene fra Bagterp Idrætsforening i Hjørring kan se frem til nyt spillertøj – takket være et sponsorat på 10.000 kr. fra Forsia Fællesskabspulje.
Hockeyklubben Odin scorer 10.000 kr. til at styrke fællesskabet blandt de unge spillere3.9.2025 09:21:34 CEST | Pressemeddelelse
Hockeyklubben Odin i Odense styrker det lokale fællesskab blandt de unge spillere med nye træningsdragter – takket være 10.000 kr. fra Forsia Fællesskabspulje.
Forsia Forsikring fortsætter vækstrejsen med rekordhøj vækst på 27%1.9.2025 08:51:08 CEST | Pressemeddelelse
Forsia Forsikring har haft en stærk start på 2025 med en imponerende vækst på 27% i præmieindtægter i årets første seks måneder. Væksten er drevet af både digitale nybrud og strategiske tiltag, og er det højeste i selskabets historie. Men halvårsresultatet er også præget af et udfordrende skadebillede.
TMG Basket får nyt spillertøj med hjælp fra Forsia Fællesskabspulje28.8.2025 08:36:16 CEST | Pressemeddelelse
De unge spillere i TMG Basket venter i spænding på at se deres nye spillertøj – takket være Forsia Fællesskabspulje, som har støttet klubben med 10.000 kr.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum