Salling Group styrker sit digitale beredskab og åbner for bedre offlinebetalingsløsninger i Bilka, føtex og Netto
Et nyt, udvidet samarbejde med Nets sikrer, at kunder i Salling Groups butikker fremover vil kunne betale med stort set alle betalingsformer under en eventuel krisesituation.

Kunder i Bilka, føtex og Netto skal nu ikke frygte for, om deres betaling kan gå igennem, såfremt en butik er ramt af et lokalt, regionalt eller landsdækkende nedbrud. I et udvidet samarbejde med Nets åbner for, at Salling Group som den første danske dagligvarekoncern i Danmark kan tage imod stort set alle betalingskort offline – både i fysisk form og på telefonen, hvis en situation uden netforbindelse skulle opstå enten i egne systemer eller hos en ekstern leverandør. Det omfatter bl.a. Dankort, Mastercard og Visakort.
I dag sker op imod 90% af alle betalinger via. betalingskort, hvor godt halvdelen sker med det fysiske kort – den anden via eksempelvis Apple Pay og Google Pay. Med den hidtidige model har det kun været muligt for kunder med et fysisk Dankort at betale offline.
- Kundernes betalingsvaner ændrer sig med stor hastighed, hvor stadig flere og flere tilvælger og prioriterer at bruge betalingskortet via telefonen. Derfor er jeg glad for, at vi i endnu højere grad kan tilbyde flest mulige kunder en betalingsløsning under en eventuel krisesituation, hvor de gængse betalingsmetoder er sat ud af drift. Det vil ske, uden kunderne egentlig vil bemærke det, således vi kan oprette et stadig højt serviceniveau, siger IT-direktør i Salling Group, Alan Jensen.
Den udvidede løsning kommer ikke kun danske kunder til gode, men også turister med udenlandsk udstedte betalingskort.
- Vores eksisterende offline betalingsløsninger har givet både vores kunder og Danmark en høj grad af betalingssikkerhed. De ændrede betalingsvaner har dog skabt et øget behov for et udvidet betalingsberedskab, der også omfatter kortbetalinger via ApplePay, GooglePay og udenlandske kort. Derfor er det et vigtigt skridt, at Salling Group nu har implementeret udskudt autorisation i samtlige butikker. Det sikrer, at de fremover vil kunne modtage stort set alle former for betalinger – også under nedbrud og i krisesituationer, fortæller Allan Bonke, landechef hos Nets.
Udrulningen af de udvidede betalingsløsninger er netop udrullet til alle Salling Groups danske butikker, som i forvejen har et beredskab relateret til de fysiske og betjente kasser, såfremt de skulle være ude af drift. Her kan systemet skiftes til små håndholdte computere, som medarbejderne kan betjene.
Pt. pågår et større arbejde i Salling Group med etableringen af i alt 50 beredskabsbutikker, som skal kunne holde åbent i minimum to dage – selv uden strøm eller forbindelse til omverdenen. Butikkerne vil blive fordelt over hele landet, således op imod 80% af befolkningen har max 50 kilometer til en beredskabsbutik, som fortsat kan holde åbent trods en regional eller landsdækkende krisesituation.
Salling Group har 753 butikker i Danmark.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comOm Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Rimi og Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 70.000 dedikerede kolleger i Danmark, Tyskland, Polen, Letland, Estland og Litauen servicerer hver uge millioner af kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,3 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Salling åbner juleunivers på toppen af Aarhus11.11.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Julen i Salling bliver ekstraordinær i år, når Sallings Roofgarden i Aarhus forvandles til juleeventyr.
Salling Group og Folkekirkens Nødhjælp fejrer 20 års partnerskab4.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
I to årtier har Salling Group og Folkekirkens Nødhjælp samarbejdet om alt fra katastrofehjælp og bekæmpelse af madspild til støtte til Ukraine og indsamling af genbrugstøj.
føtex er ny hovedpartner for DBU Fodboldskole: Vil gøre en forskel for børn og unge over hele landet1.11.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Et nyt og landsdækkende samarbejde mellem DBU og føtex ser dagens lys: Fra 2026 vil føtex stå i spidsen som partner for DBU Fodboldskole, der hver sommer samler tusindvis af børn og unge til sjove og lærerige fodboldoplevelser.
10.000 danskere har fået målt blodtrykket under indkøbsturen – og hvert tiende er for højt29.10.2025 11:30:00 CET | Pressemeddelelse
Samarbejdet mellem Hjernesagen og Salling Group har gjort det muligt for tusindvis af danskere at opdage forhøjet blodtryk i tide og tage vigtige skridt mod at forebygge stroke – ofte uden at kende til risikoen på forhånd. Indsatsen er med til at bringe forebyggelse og blodtryksmåling helt tæt på danskernes hverdag.
Ny teknologi skal hjælpe kunderne: Scan og find de bedste avocadoer i Bilka27.10.2025 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salling Group og Bilka sætter nu turbo på indsatsen for at tilbyde kunderne de bedste avocadoer. Det skal være slut med at komme hjem med u- eller overmodne avocadoer, når en helt ny scanner nu introduceres i Bilka.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum