Ritzaus Bureau A/S

Ritzau og IDX indgår partnerskab: Stærkere kommunikation skal positionere selskaberne attraktivt over for kapitalmarkederne.

Del

Ritzau og IDX har indgået et partnerskab, der skal skabe nye synergier mellem Ritzaus distributionsplatform Via Ritzau selskabsmeddelelser og IDX’ løsninger til præsentation finansiel information.

Partnerskab mellem Ritzau og IDX
Partnerskab mellem Ritzau og IDX

Partnerskabet giver børsnoterede selskaber en samlet løsning, hvor selskabsmeddelelser ikke blot distribueres hurtigt og effektivt til markedet, men også præsenteres professionelt og tilgængeligt for investorer, analytikere og medier.

Kommunikation som konkurrenceparameter
I takt med at konkurrencen om kapital skærpes, bliver selskabernes kommunikation en stadig vigtigere faktor for at tiltrække nye og fastholde investorer. En opdateret og brugervenlig investor-hjemmeside fungerer som et visitkort til markedet og er ofte det første sted potentielle investorer søger information.

"Via Ritzau selskabsmeddelelser er en central kanal for børsnoterede virksomheder i Danmark, og vi arbejder hele tiden på at skabe mest mulig værdi for vores kunder. Med samarbejdet med IDX kan virksomhederne ikke bare nå markedet hurtigt – de kan også sikre, at informationen præsenteres klart og professionelt. Det er et vigtigt konkurrenceparameter, når man vil tiltrække nye investorer," siger Lars Gudbrandsson, kommerciel direktør i Ritzau.

IDX er en international leverandør af digitale investor relations-løsninger og tilbyder blandt andet værktøjer og hjemmesider til præsentation af selskabsmeddelelser, finansielle rapporter, aktiekursinformation og meget mere.  

"Vi ved, at investorer lægger vægt på tilgængelig og gennemsigtig kommunikation. En stærk digital præsentation bygger tillid og skaber opmærksomhed omkring selskabet. Derfor ser vi et stort potentiale i samarbejdet med Ritzau, hvor præsentationen styrker selskabets finansielle kommunikation," siger Per Hildor, Managing Director IDX Nordics.

Med partnerskabet får selskaber i Danmark en løsning, der kombinerer effektiv distribution af selskabsmeddelelser med en moderne digital platform, som styrker gennemsigtighed, troværdighed og investorinteresse.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Partnerskab mellem Ritzau og IDX
Partnerskab mellem Ritzau og IDX
Download

Om Ritzau

Ritzau er Danmarks førende nyhedsbureau og leverandør af kommunikationsløsninger til virksomheder. Siden 1866 har Ritzau leveret troværdige nyheder, pressemeddelelser og digitale kommunikationstjenester til medier og virksomheder i hele landet.

Om IDX

Grundlagt i 2000 har vores virksomhed IDX gennem de seneste to årtier udviklet sig til at være en global leder inden for online virksomhedskommunikation og investor relations. Vi samler et globalt mangfoldigt team af eksperter, en førende teknologiplatform og en unik 24/7-servicemodel. I dag understøtter IDX mere end 1.000 virksomheder, hvor vi håndterer deres digitale IR samt yder løbende strategisk rådgivning og daglig ledelsesstøtte.

Følg pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Ritzaus Bureau A/S

Fremtidens PR: Ritzau og Storykit i samarbejde om automatiseret video for pressekommunikation25.9.2025 10:02:10 CEST | Pressemeddelelse

Video er ikke længere blot et “nice-to-have” i virksomheders kommunikationsarbejde – det er det sprog, som mange målgrupper forstår og responderer på. Derfor har Storykit, den førende platform for videoautomatisering, indgået et strategisk partnerskab med Ritzau, Danmarks førende nyhedsbureau og distributør af pressemeddelelser. Sammen bringer de hurtig og skalerbar videoproduktion ind i kernen af dansk pressekommunikation. Med dette nye samarbejde kan Ritzaus kunder hurtigt omdanne deres pressemeddelelser til brandede videoer med budskaber fra deres pressemeddelelser, der øger rækkevidde og engagement på tværs af kommunikationskanaler – uden behov for ekstra værktøjer, et produktionsteam eller ekstra tid. ”I årtier har Ritzau været rygraden i dansk kommunikation, og vi er stolte over at kunne samarbejde om at forme fremtiden,” siger Peder Bonnier, CEO i Storykit. ”Med Storykit kan enhver organisation fortælle sin historie med video, og dette partnerskab betyder, at danske virksomheder

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye