Norlys’ kundeforretning forenkler og fremtidssikrer organisationen
Norlys ændrer nu organisationen i koncernens kundeforretning som en del af integrationen af Telia Danmark ind i Norlys og for at sikre en økonomisk bæredygtig forretning fremadrettet. Derfor opsiges 137 medarbejdere og ledere.

For at styrke forretningsgangene og skabe tydelighed om roller og ansvar i Norlys’ samlede kundeforretning har selskabet i dag gennemført en organisationsændring. Efter flere år med fokus på fusioner og opkøb, hvor kompleksiteten i forretningen helt naturligt er vokset, skal en ny organisering sikre mere effektivitet, en bedre kundeoplevelse og styrke økonomien i Norlys’ kundeforretning.
Organisationsændringen betyder, at 137 medarbejdere og ledere er blevet opsagt.
- Det har store menneskelige konsekvenser, når vi må sige farvel til dygtige kollegaer, og jeg ved, det skaber både usikkerhed og bekymring. At skulle opsige medarbejdere er bestemt ikke en beslutning, vi har taget let på, derfor har vi afsøgt muligheden for at omplacere nuværende medarbejdere til ledige stillinger eller arbejdsopgaver, som i dag varetages af eksterne konsulenter, siger Kathrine Forsberg, der er direktør for Norlys’ kundeforretning.
Siden Norlys overtog Telia Danmark i 2024 har energi- og telekoncernen været i gang med at sammenlægge de to store organisationer til én samlet kundeforretning. Sammenlægningen har helt naturligt medført, at der opstod dobbeltfunktioner og muligheder for synergier.
- Det er helt afgørende for Norlys at forbedre vores kundeoplevelse. Det kræver blandt andet mere effektive arbejdsgange og en klarere rolle- og ansvarsfordeling. Samtidig skal vi sikre de nødvendige ressourcer til at udvikle os og lave de bedste løsninger til vores kunder. Vi skal skabe en sund økonomisk balance, så vi også om 10 og 20 år kan levere tv, internet, mobil, opladning og energi til danskerne, siger Kathrine Forsberg.
For at hjælpe de opsagte medarbejdere bedst muligt videre tilbyder Norlys dem karriereforløb, kurser og vejledning.
- Jeg vil gerne anerkende den indsats og det engagement, som hver enkelt medarbejder har bidraget med i den tid, de har været i Norlys. Derfor er det vigtigt for os at sikre, at vores berørte kollegaer får ordentlige vilkår, så de får tid og ro til at finde deres næste job, og at vi støtter dem bedst muligt i den situation, de står i, siger Kathrine Forsberg.
Alle berørte medarbejdere fritstilles, når de har overdraget deres arbejdsopgaver, for at give dem de bedst mulige forudsætninger for at komme godt videre i deres arbejdsliv.
Nøgleord
Kontakter
Michelle HaldPressechefNorlys
Tlf:+45 7210 8354michal@norlys.dkThomas Klose JensenPresserådgiverNorlys
Tlf:+45 7210 8354jthoma@norlys.dkOm Norlys
Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi er ejet af flere end 800.000 andelshavere og leverer energi, ladestandere, tv, internet, og mobiltelefoni til danskerne.
Vi ejer landets største elnet, landets største fibernet og halvdelen af landets største mobilnet, TN Netværket. Derudover ejer vi aktiemajoriteten i Norlys Energy Trading og den grønne, cirkulære industripark Greenlab, samt halvdelen af Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.
Vores 4.500 medarbejdere i Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København kæmper for et grønt og digitalt Danmark.
Følg pressemeddelelser fra Norlys
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Norlys
Elpriserne sætter rekord: Aldrig har der været så mange timer med negative elpriser22.9.2025 10:51:38 CEST | Pressemeddelelse
Søndag blev der sat en ny rekord i antallet af timer med negative elpriser i Danmark, og særligt vest for Storebælt har der været rigtig mange timer, hvor forbrugerne har kunnet glæde sig over priserne.
September lægger ud med flere høje prisudsving10.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag topper den rene elpris med 2,05 kr/kWh, men byder samtidig på priser ned til 0,58 kr/kWh. Det er langt fra første gang i denne måned, at elprisen svinger med mere end én krone, og det vil vi se mere til i fremtiden.
Sidste år var der ansøgningsstorm: Fra i dag kan vognmænd igen søge støtte til at skifte til el3.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag formiddag åbner Vejdirektoratet for ansøgninger til puljen til omstillingen af den tunge vejtransport, og som noget nyt kan vognmænd nu også søge om støtte til leasing af ellastbiler. Derfor forventer Norlys, at de mere end 300 mio. kr. forsvinder endnu hurtigere denne gang.
Norlys vinder stort udbud og skal levere medarbejderbredbånd til 10.000 offentligt ansatte2.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Norlys har for første gang vundet et SKI-udbud om teleydelser og vil fra 2026 være hovedleverandør af medarbejderbredbånd til over 10.000 ansatte i staten og kommuner.
Norlys med advarsel til kunder: Svindel-sms’er er i omløb29.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Ukendte bagmænd har de seneste dage udgivet sig for at være Norlys og truet med at lukke for strømmen hos modtagerne. SMS’erne er falske og har desværre givet længere ventetid hos kundeservice.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum