Norlys

Norlys’ kundeforretning forenkler og fremtidssikrer organisationen

Del

Norlys ændrer nu organisationen i koncernens kundeforretning som en del af integrationen af Telia Danmark ind i Norlys og for at sikre en økonomisk bæredygtig forretning fremadrettet. Derfor opsiges 137 medarbejdere og ledere.

For at styrke forretningsgangene og skabe tydelighed om roller og ansvar i Norlys’ samlede kundeforretning har selskabet i dag gennemført en organisationsændring.
For at styrke forretningsgangene og skabe tydelighed om roller og ansvar i Norlys’ samlede kundeforretning har selskabet i dag gennemført en organisationsændring.

For at styrke forretningsgangene og skabe tydelighed om roller og ansvar i Norlys’ samlede kundeforretning har selskabet i dag gennemført en organisationsændring. Efter flere år med fokus på fusioner og opkøb, hvor kompleksiteten i forretningen helt naturligt er vokset, skal en ny organisering sikre mere effektivitet, en bedre kundeoplevelse og styrke økonomien i Norlys’ kundeforretning.

Organisationsændringen betyder, at 137 medarbejdere og ledere er blevet opsagt.

- Det har store menneskelige konsekvenser, når vi må sige farvel til dygtige kollegaer, og jeg ved, det skaber både usikkerhed og bekymring. At skulle opsige medarbejdere er bestemt ikke en beslutning, vi har taget let på, derfor har vi afsøgt muligheden for at omplacere nuværende medarbejdere til ledige stillinger eller arbejdsopgaver, som i dag varetages af eksterne konsulenter, siger Kathrine Forsberg, der er direktør for Norlys’ kundeforretning.

Siden Norlys overtog Telia Danmark i 2024 har energi- og telekoncernen været i gang med at sammenlægge de to store organisationer til én samlet kundeforretning. Sammenlægningen har helt naturligt medført, at der opstod dobbeltfunktioner og muligheder for synergier.

- Det er helt afgørende for Norlys at forbedre vores kundeoplevelse. Det kræver blandt andet mere effektive arbejdsgange og en klarere rolle- og ansvarsfordeling. Samtidig skal vi sikre de nødvendige ressourcer til at udvikle os og lave de bedste løsninger til vores kunder. Vi skal skabe en sund økonomisk balance, så vi også om 10 og 20 år kan levere tv, internet, mobil, opladning og energi til danskerne, siger Kathrine Forsberg.

For at hjælpe de opsagte medarbejdere bedst muligt videre tilbyder Norlys dem karriereforløb, kurser og vejledning.

- Jeg vil gerne anerkende den indsats og det engagement, som hver enkelt medarbejder har bidraget med i den tid, de har været i Norlys. Derfor er det vigtigt for os at sikre, at vores berørte kollegaer får ordentlige vilkår, så de får tid og ro til at finde deres næste job, og at vi støtter dem bedst muligt i den situation, de står i, siger Kathrine Forsberg.

Alle berørte medarbejdere fritstilles, når de har overdraget deres arbejdsopgaver, for at give dem de bedst mulige forudsætninger for at komme godt videre i deres arbejdsliv.

Nøgleord

Kontakter

Om Norlys

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi er ejet af flere end 800.000 andelshavere og leverer energi, ladestandere, tv, internet, og mobiltelefoni til danskerne.

Vi ejer landets største elnet, landets største fibernet og halvdelen af landets største mobilnet, TN Netværket. Derudover ejer vi aktiemajoriteten i Norlys Energy Trading og den grønne, cirkulære industripark Greenlab, samt halvdelen af Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.

Vores 4.500 medarbejdere i Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København kæmper for et grønt og digitalt Danmark. 

Følg pressemeddelelser fra Norlys

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Norlys

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye