Norlys’ kundeforretning forenkler og fremtidssikrer organisationen
Norlys ændrer nu organisationen i koncernens kundeforretning som en del af integrationen af Telia Danmark ind i Norlys og for at sikre en økonomisk bæredygtig forretning fremadrettet. Derfor opsiges 137 medarbejdere og ledere.

For at styrke forretningsgangene og skabe tydelighed om roller og ansvar i Norlys’ samlede kundeforretning har selskabet i dag gennemført en organisationsændring. Efter flere år med fokus på fusioner og opkøb, hvor kompleksiteten i forretningen helt naturligt er vokset, skal en ny organisering sikre mere effektivitet, en bedre kundeoplevelse og styrke økonomien i Norlys’ kundeforretning.
Organisationsændringen betyder, at 137 medarbejdere og ledere er blevet opsagt.
- Det har store menneskelige konsekvenser, når vi må sige farvel til dygtige kollegaer, og jeg ved, det skaber både usikkerhed og bekymring. At skulle opsige medarbejdere er bestemt ikke en beslutning, vi har taget let på, derfor har vi afsøgt muligheden for at omplacere nuværende medarbejdere til ledige stillinger eller arbejdsopgaver, som i dag varetages af eksterne konsulenter, siger Kathrine Forsberg, der er direktør for Norlys’ kundeforretning.
Siden Norlys overtog Telia Danmark i 2024 har energi- og telekoncernen været i gang med at sammenlægge de to store organisationer til én samlet kundeforretning. Sammenlægningen har helt naturligt medført, at der opstod dobbeltfunktioner og muligheder for synergier.
- Det er helt afgørende for Norlys at forbedre vores kundeoplevelse. Det kræver blandt andet mere effektive arbejdsgange og en klarere rolle- og ansvarsfordeling. Samtidig skal vi sikre de nødvendige ressourcer til at udvikle os og lave de bedste løsninger til vores kunder. Vi skal skabe en sund økonomisk balance, så vi også om 10 og 20 år kan levere tv, internet, mobil, opladning og energi til danskerne, siger Kathrine Forsberg.
For at hjælpe de opsagte medarbejdere bedst muligt videre tilbyder Norlys dem karriereforløb, kurser og vejledning.
- Jeg vil gerne anerkende den indsats og det engagement, som hver enkelt medarbejder har bidraget med i den tid, de har været i Norlys. Derfor er det vigtigt for os at sikre, at vores berørte kollegaer får ordentlige vilkår, så de får tid og ro til at finde deres næste job, og at vi støtter dem bedst muligt i den situation, de står i, siger Kathrine Forsberg.
Alle berørte medarbejdere fritstilles, når de har overdraget deres arbejdsopgaver, for at give dem de bedst mulige forudsætninger for at komme godt videre i deres arbejdsliv.
Nøgleord
Kontakter
Michelle HaldPressechefNorlys
Tlf:+45 7210 8354michal@norlys.dkThomas Klose JensenPresserådgiverNorlys
Tlf:+45 7210 8354jthoma@norlys.dkOm Norlys
Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi er ejet af flere end 800.000 andelshavere og leverer energi, ladestandere, tv, internet, og mobiltelefoni til danskerne.
Vi ejer landets største elnet, landets største fibernet og halvdelen af landets største mobilnet, TN Netværket. Derudover ejer vi aktiemajoriteten i Norlys Energy Trading og den grønne, cirkulære industripark Greenlab, samt halvdelen af Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.
Vores 4.500 medarbejdere i Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København kæmper for et grønt og digitalt Danmark.
Følg pressemeddelelser fra Norlys
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Norlys
Nu finder du den billigste strøm om natten og i de spæde morgentimer31.10.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Siden foråret har de billigste elpriser ligget midt på dagen, men i oktober er det særligt i timerne efter midnat, at priserne har ramt bunden.
Danske elbilister har dagligt fået syv nye steder at lade hos Norlys i år15.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I årets første ni måneder har Norlys hver dag føjet knap syv nye steder at lade til sit landsdækkende ladenetværk. Det er med til at give det stadigt stigende antal elbilister sikkerhed for at kunne lade elbilen, uanset hvor i landet de bevæger sig hen.
Norlys overtager en stor del af E.ON’s ladekunder30.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny aftale mellem Norlys og E.ON Drive betyder, at en stor del af nuværende privat- og erhvervskunder hos E.ON kan fortsætte deres ladeaftale hos Norlys.
17 millioner i spil i Norlys Vækstpulje: Ansøgningsfristen nærmer sig29.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Norlys Vækstpulje har støttet hele 685 forskellige initiativer i 2025, og 1. oktober er sidste frist for at søge om støtte til ens projekt i år. Der er afsat knap 17 millioner kroner til årets sidste støtterunde.
Elpriserne sætter rekord: Aldrig har der været så mange timer med negative elpriser22.9.2025 10:51:38 CEST | Pressemeddelelse
Søndag blev der sat en ny rekord i antallet af timer med negative elpriser i Danmark, og særligt vest for Storebælt har der været rigtig mange timer, hvor forbrugerne har kunnet glæde sig over priserne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum