Dagrofa ApS

Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand

Del

Dagrofa har stigende salg af kædernes egne mærker. Nu kan kunderne møde mere end 40 nye produkter i premium-mærket OMHU.

Dagrofa lancerer mere end 40 nye produkter i varemærket OMHU.
Dagrofa lancerer mere end 40 nye produkter i varemærket OMHU.

Ost, pølser, laks, ris, pasta og pastasovs. Dagrofas premiumbrand OMHU har lige fået tilført mere end 40 nye varer, som er rettet mod forbrugere, der også kigger efter luksus på supermarkedernes hylder.

De førnævnte produkter er bare et udpluk. Fælles for varerne er, at de kommer i forlængelse af, at Dagrofas private labels er i vækst. Det gælder særligt Grøn Balance, Gestus og OMHU.

”Vi mærker, at kunderne gerne vil have noget, der kan lidt mere, og der har de altså fået tillid til produkterne og til, at vi kan levere noget godt. Derfor ser vi meget frem til, at disse varer for alvor kommer ud at leve i MENY og i en række SPAR-butikker,” siger Steffen Winther, chef for Private Label i Dagrofa.

Pasta, som har været igennem bronzeforme og marmelade med havtorn, sender et signal om noget ekstra. Sammen med fx de førnævnte oste, der også er kælet lidt ekstra for, passer de her produkter godt ind hos forbrugere, der vil lidt mere. Det gælder også forskellige safte med blåbær, rabarber og hyldeblomst.

”Kunderne kvitterer for, at vi med vores egne mærker har en ret god balance mellem pris og kvalitet. Derfor har vi også mærket et behov for flere varer i vores premium-mærke, og det har vi fået nu. Lægger du de her varer i indkøbskurven, så får du rigtig meget kvalitet for pengene,” fortsætter Steffen Winther.

De nye varer kommer i forlængelse af Dagrofas vækststrategi Gro’27. Derfor er det også et tiltag, der glæder kategoridirektør Jesper Bjerring.

”Jeg er meget glad for, at vi har kunne lancere de her produkter. Vi har hele tiden sagt, at vi vil styrke vores detailkæder, og dette er et eksempel på en styrket positionering af kæderne med vores egne varemærker. Det er produkter, der giver utroligt meget værdi for prisen, og det er med til at styrke vores konkurrencekraft,” siger Jesper Bjerring.

Flere af de nye produkter blev introduceret sidst på foråret og i sommeren, mens hovedparten har ramt butikkerne her på kanten til efteråret.

Nøgleord

Kontakter

Om Dagrofa

Med mere end 530 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik, Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner, samt Aarstiderne, pioner indenfor økologisk frugt og grønt og måltidskasser til danskerne. 

Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye