Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand
Dagrofa har stigende salg af kædernes egne mærker. Nu kan kunderne møde mere end 40 nye produkter i premium-mærket OMHU.

Ost, pølser, laks, ris, pasta og pastasovs. Dagrofas premiumbrand OMHU har lige fået tilført mere end 40 nye varer, som er rettet mod forbrugere, der også kigger efter luksus på supermarkedernes hylder.
De førnævnte produkter er bare et udpluk. Fælles for varerne er, at de kommer i forlængelse af, at Dagrofas private labels er i vækst. Det gælder særligt Grøn Balance, Gestus og OMHU.
”Vi mærker, at kunderne gerne vil have noget, der kan lidt mere, og der har de altså fået tillid til produkterne og til, at vi kan levere noget godt. Derfor ser vi meget frem til, at disse varer for alvor kommer ud at leve i MENY og i en række SPAR-butikker,” siger Steffen Winther, chef for Private Label i Dagrofa.
Pasta, som har været igennem bronzeforme og marmelade med havtorn, sender et signal om noget ekstra. Sammen med fx de førnævnte oste, der også er kælet lidt ekstra for, passer de her produkter godt ind hos forbrugere, der vil lidt mere. Det gælder også forskellige safte med blåbær, rabarber og hyldeblomst.
”Kunderne kvitterer for, at vi med vores egne mærker har en ret god balance mellem pris og kvalitet. Derfor har vi også mærket et behov for flere varer i vores premium-mærke, og det har vi fået nu. Lægger du de her varer i indkøbskurven, så får du rigtig meget kvalitet for pengene,” fortsætter Steffen Winther.
De nye varer kommer i forlængelse af Dagrofas vækststrategi Gro’27. Derfor er det også et tiltag, der glæder kategoridirektør Jesper Bjerring.
”Jeg er meget glad for, at vi har kunne lancere de her produkter. Vi har hele tiden sagt, at vi vil styrke vores detailkæder, og dette er et eksempel på en styrket positionering af kæderne med vores egne varemærker. Det er produkter, der giver utroligt meget værdi for prisen, og det er med til at styrke vores konkurrencekraft,” siger Jesper Bjerring.
Flere af de nye produkter blev introduceret sidst på foråret og i sommeren, mens hovedparten har ramt butikkerne her på kanten til efteråret.
Nøgleord
Kontakter
PRESSEKONTAKTDagrofa Koncernkommunikation
Tlf:72332323presse@dagrofa.dkOm Dagrofa
Med mere end 530 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik, Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner, samt Aarstiderne, pioner indenfor økologisk frugt og grønt og måltidskasser til danskerne.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Min Købmand i Troldhede inviterer til demokratiaften med politikerne23.10.2025 07:10:00 CEST | Pressemeddelelse
Ringkøbing-Skjern Kommunes politikere lægger vejen forbi Min Købmand Troldhede til demokratiaften den 30. oktober. Alle borgere er velkomne til at møde politikerne og drøfte de emner, der betyder mest i hverdagen.
SPAR i Gjern inviterer til demokratiaften med politikerne23.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Silkeborg Kommunes politikere lægger vejen forbi SPAR Gjern til demokratiaften den 27. oktober. Alle borgere er velkomne til at møde politikerne og drøfte de emner, der betyder mest i hverdagen.
SPAR og Min Købmand inviterer til lokale demokratiaftener over hele landet22.10.2025 07:00:22 CEST | Pressemeddelelse
I forbindelse med kommunalvalget inviterer seks dagligvarebutikker til demokratiaftener, hvor borgere og kandidater mødes for at drøfte de emner, der betyder mest i hverdagen.
Min Købmand Østerild inviterer til demokratiaften med politikerne20.10.2025 12:10:00 CEST | Pressemeddelelse
Thisted Kommunes politikere lægger vejen forbi Min Købmand Østerild til demokratiaften den 24. oktober. Alle borgere er velkomne til at møde politikerne og drøfte de emner, der betyder mest i hverdagen.
Dansk frugt og grønt skal styrkes – danskerne bakker op i ny undersøgelse16.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
De danske forbrugere bakker op om dansk frugt og grønt i butikkerne. De tror, at der er mere end der i virkeligheden er, og de er i nogen grad villige til at betale mere for danske varer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum