Power

Nu sker det: Expert bliver til Punkt1

Del

Fra den 1. september er Expert blevet til Punkt1 over hele landet. De to kæder er lagt sammen under Punkt1-brandet, så kunderne fremover kan handle eller bestille hvidevarer, el-apparater og forbrugerelektronik i alle Punkt1-butikker. Formålet er at styrke kædens vækst og brandposition i det danske marked. 

Den tidligere Expert-kæde er fra 1. september lagt ind under Punkt1-brandet.
Den tidligere Expert-kæde er fra 1. september lagt ind under Punkt1-brandet.

I slutningen af maj besluttede franchisetagerne i de danske Expert- og Punkt1-butikker enstemmigt at sammenlægge de to kæder under et navn: Punkt1. Efter nogle ugers slutspurt med nye butiksskilte og ny facadeudsmykning er dørene nu for første gang åbnet under det samme navn og brand landet over.

- Vi har glædet os helt vildt til dagen, hvor vores to kæder smelter sammen til et ultrastærkt Punkt1-brand, for nu kan vores gode kunder endelig handle eller bestille elektronik og hvidevarer under samme tag, lige meget hvilken Punkt1-butik de går ind i. Samtidig kan vi skrue gevaldigt op for markedsføringen, og det gør vi allerede lidt senere på måneden, hvor vi fejrer den nye sammenlægning med en knaldskarp kampagne, siger Simon Frølich, direktør for Punkt1.

Samlet hjemmeside og større sortiment i sigte
Foruden nye skilte på facaderne rundt om i landet er den største forskel for kunderne her og nu, at de bliver sendt videre til hjemmesiden for Punkt1, hvis de skriver ”expert.dk” i søgefeltet.

I løbet af de næste måneder vil der desuden i flere af de fysiske butikker komme tilføjelser i form af nyt og udvidet sortiment. Men et væsentligt kendetegn ved Punkt1-kæden kommer ikke til at ændre sig.

- Vores kunder vil stadig møde de samme lokale eksperter, den gode kundeservice og de skarpe tilbud, som både Expert og Punkt1 har været kendt for. Forskellen er bare, at kunderne nu kan handle hele sortimentet under samme tag, ligesom vi forener vores ekspertise inden for både elektronik og hvidevarer. Resultatet er, at Punkt1-kæden kommer til at stå hamrende stærkt – både nu og i fremtiden, siger Simon Frølich.

Tidligere Expert-køb og reklamationer kan rettes til Punkt1
De kunder, som tidligere har foretaget køb i Expert, kan du nu se alle deres tidligere ordrer under ”Mit Punkt1” på hjemmesiden. Punkt1 vil fremover håndtere alle reklamationer og kundehenvendelser, der omhandler ”det gamle” Expert. Kunderne skal derfor blot henvende sig til Punkt1’s kundeservice eller i den lokale Punkt1-butik, hvis de har en reklamation eller spørgsmål til tidligere ordrer.  

Kontakter

PressekontaktPresseansvarligPOWER Danmark

Ring til POWERs presseansvarlige på tlf. 2133 8088 (vi modtager desværre ikke dine sms'er), eller send os en mail på presse@power.dk.

Tlf:+45 2133 8088presse@power.dk

Om POWER

POWER-eventyret begyndte i Danmark tilbage i 2015 med åbningen af POWER Glostrup. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, i 2017 kom POWER til Norge, og i 2023 fik vi 29 fysiske butikker i Sverige. 

I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant med knap 230 butikker (ca. 270 inkl. franchises) og 6000 medarbejdere fordelt på fire lande – og vi vokser stadig. 

Hos POWER gør vi os altid umage med at være et skridt foran, for det resulterer i velovervejede, effektive løsninger og holder priserne lave - og sikrer samtidig vores kunder den bedste handelsoplevelse.

POWER i Danmark, Norge, Finland og Sverige er ejet af POWER International, som AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS, ejet af Øivind Tidemandsen, står bag. 

Vores erklærede mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Det gør vi via effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.

Følg pressemeddelelser fra Power

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Power

POWER oplever historisk boom i studiesalget: ”Vi har aldrig oplevet noget lignende”6.8.2025 13:39:11 CEST | Pressemeddelelse

De danske studerende dropper i stor stil de tunge bøger og rykker studielivet over på skærmen - og det kan mærkes på salget af elektronisk studieudstyr. Allerede på første dag af studiesalget hos POWER steg salget af computere med over 300 procent, imens tablets er buldret frem med over 250 procent. ”En god computer er lige så vigtig som dit studiekort,” siger salgschef Jonas Lindquist.

Succes efter jubilæumskampagne: POWER solgte for 10 millioner kroner på 10 minutter1.8.2025 11:46:45 CEST | Pressemeddelelse

Der stod kunder i kø foran samtlige 27 POWER-butikker, da elektronik- og hvidevarekæden i dag skød sit 10-årsjubilæum i gang. Men allerede torsdag aften tyvstartede POWER med et liveshopping-show, hvor der blev solgt for 10 millioner kroner i løbet af de første 10 minutter. Markedsføringskampagnen op til jubilæet er den største satsning i POWERs historie, og kædens direktør er allerede tilfreds: ”Vi har ikke bare satset stort, men kæmpestort, og det har givet pote, for lige nu tæsker salget afsted”.

Danskerne går slush- og is-amok: POWER oplever eksplosiv vækst i sommervarmen17.7.2025 14:05:42 CEST | Pressemeddelelse

Sommerens hede dage sender ikke kun danskerne mod stranden, men også ind i POWER, hvor der bliver langet rekordmange slush ice- og ismaskiner over disken. Elektronik- og hvidevarekæden har oplevet en vækst på over 300% i salget af ismaskiner i forhold til samme periode sidste år, og danskerne har nu også kastet sig over en nyhed: Slush ice-koncentrat som det, man kender fra sportshaller og grillbarer.

POWER skriver dansk reklamehistorie11.7.2025 12:59:14 CEST | Pressemeddelelse

Til august er det 10 år siden, at POWER slog dørene op til sin første butik i Glostrup. I dag har elektronik- og hvidevarekæden 27 butikker landet over, og flere er på vej. Det fejrer POWER med en kæmpemæssig jubilæumskampagne i august og september, men allerede i dag – fredag den 11. juli – går optakten i gang med en storstilet reklame-serie i tre afsnit. POWER har købt hele reklameblokken i bedste sendetid på TV 2 og viser alle fem minutter af første afsnit.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye