Kundetilfredshed blandt pensionsmæglere: Söderberg & Partners er øverst på listen
Pensionsmægleren Söderberg & Partners har de mest tilfredse kunder i Danmark, viser ny undersøgelse foretaget af det uvildige analysehus Aalund. Det er særligt den personlige rådgivning, kunderne lægger vægt på.

Når kunder af pensionsmæglere skal tilkendegive deres tilfredshed, er det Söderbeg & Partners, der klarer sig bedst. Det viser data fra det uvildige analyseinstitut Aalund, der halvårligt tager temperaturen på pensionsmægler-markedet.
På en skala fra 1-100 over kundetilfredshed scorer Söderberg & Partners 85,03 og indtager dermed førstepladsen. På en andenplads er Howden (tidl. North) med en score på 81,94, og på tredjepladsen er Willis med 79,55.
Det er resultatet af målrettede indsatser og hårdt arbejde, udtaler Torben Spuur Jensen, CCO hos Söderberg & Partners Danmark.
“Vi har et mål om at have de mest tilfredse kunder, og den seneste analyse fra Aalund bekræfter, at vores indsatser og arbejde betaler sig”.
Den høje kundetilfredshed gælder for både nye og etablerede kunder. I analysen ser Aalund på aftalevarighed – altså om man har været kunde i mindre eller mere end 3 år.
På begge parametre scorer Söderberg & Partners en førsteplads. For nye kunder er kundetilfredsheden på 84,4, og for etablerede kunder er tilfredsheden på 85,4.
Andenpladsen for nye kunder tilfalder Howden (83,5), og andenpladsen for etablerede kunder er også Howden (81,0).
“Særligt blandt det etablerede kundesegment med længere anciennitet ser vi, at vi har de mest tilfredse kunder. Ikke blot med marginaler, men med længder. Omregnet til procent er vores kunder 5,4% mere tilfredse end andenpladsen, hvilket er en markant forskel, som vi er meget stolte af”, forklarer Torben Spuur Jensen.
Proaktivitet og personlig rådgivning sat i højsædet
Aalund-analysen kigger på en lang række parametre og spørgsmål, der tilsammen udgør kundetilfredshedsindekset. Til spørgsmålet “Hvad skal der til for at mægler får topkarakter?”, svarer 23% af respondenterne “De skal være mere proaktive”.
Her udmærker Söderberg & Partners sig ved, at kun 17% af deres kunder ønsker mere proaktivitet.
“Det betyder, at kunderne over en bred kam ønsker mere proaktivitet fra deres pensionsmægler – og at vi her hos Söderberg & Partners i høj grad lykkes med at levere netop det”, fortæller Torben Spuur Jensen og tilføjer:
“Resultaterne viser også, at Söderberg & Partners udmærker sig på området ‘Personlig rådgivning’. Det er et element i vores rådgivning, vi lægger meget stor vægt på, og derfor er jeg stolt over, at det afspejler sig i kundernes vurdering af os som mægler”.
Det fremgår nemlig af resultaterne, at 11% af Söderberg & Partners kunder er særligt tilfredse med den personlige rådgivning, de modtager. For andre mæglere fremhæves dette punkt overhovedet ikke.
“Når firmaer vælger Söderberg & Partners, får de en pensionsmægler, der prioriterer den personlige relation og rådgivning. Det er et område, vi har valgt at satse på, og den nyeste data bekræfter, at vi lykkes med det”, siger Torben Spuur Jensen.
Flere kunder for 5. år i træk
Der findes en lille håndfuld store pensionsmæglere i landet, og en lidt større samling af mindre mæglere. De seneste mange år har Söderberg & Partners rådet over den største kundeandel, som kun er blevet større år for år.
I 2022 havde Söderberg og Partners 27% af kunderne, og i dag har de 34%.
Men det er i sig selv ikke nogen større bedrift, man kan være stolt af, mener Torben Spuur Jensen. Dét, man til gengæld kan være stolt af, er at tiltrække flere kunder, og se tilfredsheden stige i samme takt.
“At øge kundeandelen er egentlig kun interessant, hvis vi samtidig kan øge produktkvaliteten og kundetilfredsheden. Det mener jeg også, at vi har formået. Vi har øget vores kundetilfredshed år for år, vi har øget vores kundeandele år for år, og vi har en Trustpilot score på 4,8 ud af 5 – og det er netop helheden af disse forhold, man kan tillade sig at være stolt over”, siger Torben Spuur Jensen.
Bagom analysen
Undersøgelsen – “Firmapensionsbarometret” – er foretaget af analyseinstituttet Aalund, og er baseret på 1.216 telefoninterviews med virksomheder med 10-499 ansatte fra fire virksomhedsstørrelser, fem overordnede branchekategorier og ti regioner.
I undersøgelsen er otte forskellige pensionsmæglere inkluderet. De er:
- AON
- Ensure
- Honestus
- Mercer
- Howden (North)
- RTM
- Willid
- Söderberg & Partners
Firmapensionsbarometret er et bredt anerkendt og toneangivende barometer i pensions-, forsikrings- og mæglerbranchen. Læs historien på Söderberg & Partners hjemmeside.
Nøgleord
Kontakter
Torben Spuur JensenCCO, Pension
Tlf:40700568torben.jensen@soderbergpartners.dkwww.soderbergpartners.dkLinks
Hvem er Söderberg & Partners?
Söderberg & Partners er en uafhængig pensions- og forsikringsmæglervirksomhed, der tilbyder rådgivning inden for firmapension og erhvervsforsikring. Vores pensions- og forsikringsmæglere er eksperter på deres område og rådgiver altid med jeres interesse for øje. Vi har kontorer fordelt over hele Danmark, så vi har mulighed for at komme forbi, uanset hvor i landet I befinder jer.
Følg pressemeddelelser fra Bonzer
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bonzer
Db Journey Partners with Bonzer to Fuel Global Expansion Through SEO19.8.2025 10:00:00 CEST | Press release
Db Journey, the celebrated Scandinavian company specializing in bags and adventure gear, today announced a strategic partnership with the SEO agency Bonzer. This collaboration is designed to maximize the brand's global reach and strengthen its market position in key segments, including backpacks, luggage, skiing, and more adventure equipment. This partnership highlights the next phase in Db Journey's digital evolution, building on recent momentum fueled by strategic investments from high-profile figures like international football star Erling Haaland. The collaboration will have a broad search focus, with a key emphasis on markets in Scandinavia, Germany, and North America, where the brand's core customer base currently is. "We are very much looking forward to increasing our awareness in our global markets and doing it through search," says Oscar Risberg, Head of Digital Marketing for Db Journey. "We're excited to join forces with Bonzer and together help bring information and products
Db Journey inngår partnerskap med Bonzer for å drive frem global ekspansjon gjennom SEO19.8.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Db Journey, tidligere kjent som Douchebag, det anerkjente skandinaviske selskapet som spesialiserer seg på bager, kofferter og reiseutstyr, kunngjorde i dag et strategisk partnerskap med SEO-byrået Bonzer. Samarbeidet er utformet for å maksimere merkevarens globale rekkevidde og styrke markedsposisjonen i viktige segmenter, inkludert ryggsekker, bagasje, skiutstyr og annet utstyr for reise og aktivitet. Dette partnerskapet markerer neste fase i Db Journeys digitale utvikling, og bygger videre på deres nylige momentum drevet av strategiske investeringer fra profilerte personer som den internasjonale fotballstjernen Erling Haaland. Samarbeidet vil ha et bredt organisk søkefokus, med hovedvekt på markedene i Skandinavia, Tyskland og Nord-Amerika, hvor merkevaren i dag har sin hovedtyngde. «Vi ser veldig frem til å øke bevisstheten vår i de globale markedene, og å gjøre det gjennom organisk søk», sier Oscar Risberg, Head of Digital Marketing i Db Journey. «Vi er glade for å slå oss sammen
Danskerne dropper kirkebrylluppet: Knap to ud af tre par bliver nu borgerligt gift4.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny kortlægning fra Lavendla viser, at andelen af borgerlige vielser er steget markant de seneste små tyve år, og knap to ud af tre par vælger nu denne vielsesform. Samtidig er kirkelige vielser i tilbagegang og udgør under en tredjedel af de samlede vielser.
Se tallene: Så mange (eller få) konfirmeres i din kommune23.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny kortlægning fra Lavendla viser store forskelle i de danske kommuner, når det kommer til, hvor stor en andel af ungdomsårgangene der vælger at blive konfirmeret – samtidig med at konfirmationsprocenten generelt falder på landsplan.
Ny analyse sammenligner de 10 største internetudbydere i Danmark: Er din den hurtigste?5.5.2025 10:16:55 CEST | Pressemeddelelse
Hiper har i gennemsnit den højeste download-hastighed, mens AURA Fiber i gennemsnit har den laveste latency. Det viser en analyse af de 10 største internetudbydere i Danmark foretaget af Bredbånd.dk.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum