Magasin overtager aktiemajoriteten i MessyWeekend
Magasin har købt yderligere aktier i MessyWeekend og er nu majoritetsejer med en ejerandel på 60 procent. Med den nye konstellation står eyewear-brandet klar til at accelerere væksten – og nye store aftaler er allerede på plads, der skal løfte brandet ind i sin næste fase.

Stormagasinet ejer nu 60% af det københavnske eyewear-brand og fortsætter dermed sin strategi om at opbygge en portefølje af danske brands med internationalt potentiale.
”Med MessyWeekend tager vi endnu et vigtigt skridt i vores strategi om at udvikle og løfte danske brands med internationalt potentiale. Brandet har på kort tid vist, at de kan skabe både community og efterspørgsel på tværs af markeder, og det matcher vores ambition om at samle og udvikle de mest relevante brands i Magasin-regi. Vi ser frem til at accelerere væksten – særligt gennem wholesale og de internationale muligheder, der allerede er åbnet,” siger Sandra Garder Abrahamsen, Head of Corporate Communication & PR i Magasin.
MessyWeekend var det første brand, Magasin Ventures investerede i, og øget ejerskab markerer ifølge Magasin et tydeligt bevis på, at modellen virker: Når stærke brands kobles med Magasins detailkompetencer og ressourcer, skabes et fundament for vækst og værdi for begge parter.
”Vi er utroligt stolte af at have skabt et brand, der bliver solgt i mere end 40 lande og har haft mange hundrede millioner besøgende på vores kanaler fysisk og online gennem de seneste otte år, og som Magasin virkelig tror på vores vision for. Vi helt overbeviste om, at det nye ejerskab med Magasin i spidsen kommer til at sætte fart på vores mål mod at blive verdens førende independent eyewear brand,” siger Mads Koch, co-founder og CEO i MessyWeekend.
Fokus på wholesale og international vækst
MessyWeekend har på få år skabt en stærk position inden for eyewear med et skarpt design, en tydelig identitet og fokus på gen Z. Med Magasin som majoritetsejer er brandet klar til næste vækstfase – især på wholesale-markedet, hvor der allerede nu er indgået aftaler med store, internationale brillekæder, stormagasiner og modeforretninger. Det har gjort, at indsalget til sommeren 2026, ifølge Mads Koch, er vækstet med mere end 100% ligesom antallet af MessyWeekend forhandlere verden over mere end fordobles.
”2025 har været et konsolideringsår for MessyWeekend, hvor vi har styrket vores interne processer og forfinet vores brand-strategi. Vi har ligeledes testet adskillige sub-brands i vores house of brands-strategi, åbnet vores første forretninger i Asien og startet samarbejde med nogle af de største internationale kunder i vores segment. Dét nye fundament er vi klar til at lancere i 2026, og det bliver første skridt på rejsen mod en endnu stærkere forretning,” fortæller Mads Koch.
Nyt kapitel for MessyWeekend
Som led i ændringen af ejerforholdet har co-founder Marc Østerskov valgt at træde ud af virksomheden, mens Mads Koch fortsætter som CEO i tæt samarbejde med Magasin.
”Jeg er stolt af, hvor langt vi er nået på otte år. Rejsen har været både intens og lærerig, og nu er det det rette tidspunkt at give stafetten videre. At Magasin nu overtager det primære ejerskab understreger deres tillid til både brand og forretning, og som majoritetsejer bliver de den ideelle partner til at løfte MessyWeekend til næste niveau,” siger Marc Østerskov.
Med øget ejerskab i MessyWeekend føjer Magasin endnu et vigtigt kapitel til sin investeringsstrategi. Stormagasinet overtog tidligere på året modebrandet Bitte Kai Rand, og sammen med den øgede andel i MessyWeekend og stormagasinets øvrige investeringer viser det tydeligt ambitionen om at være katalysator for stærke, danske brands, der har vist, at de kan drive vækst.
Nøgleord
Kontakter
Sandra Garder AbrahamsenHead of Corporate Communication & Public RelationsMagasin du Nord
Tlf:20 67 59 68SandraGarder.Abrahamsen@magasin.dkBilleder
Om Magasin du Nord
Magasin er en ikonisk kæde af stormagasiner med rødder tilbage til 1868 og driver i dag ni fysiske forretninger og webshop i Danmark samt onlineforretning i både Sverige og Norge. Kendt for sin unikke shopping-oplevelse og store fokus på service og kvalitet, tilbyder Magasin et bredt sortiment indenfor fashion, beauty og design.

Følg pressemeddelelser fra Magasin du Nord
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Magasin du Nord
Magasin køber det danske modeikon Bitte Kai Rand17.7.2025 08:59:20 CEST | Pressemeddelelse
Magasin du Nord overtager 100 % af det danske modebrand Bitte Kai Rand. Opkøbet er en del af Magasins langsigtede strategi om at investere i stærke, danske brands med potentiale for vækst – og markerer endnu et skridt i stormagasinets ambition om at kombinere retail, design og brandudvikling.
Magasin sikrer solid vækst med stærke resultater og strategiske investeringer i 20248.4.2025 14:04:38 CEST | Pressemeddelelse
2024 var et år med markant fremgang for Magasin, der med en imponerende vækst på 5% har rundet en omsætning på tre milliarder kroner. På trods af udfordrende markedsvilkår har Magasin formået at styrke sin position og skabe endnu bedre kundeoplevelser gennem strategiske investeringer og nye initiativer.
Magasin fortsætter ambitiøs investeringsstrategi27.2.2025 09:48:04 CET | Pressemeddelelse
Magasin indleder året med at styrke sin venture-portefølje gennem investering i to danske skønhedsbrands. Stormagasinet har erhvervet ejerandele i Relevant og BLID Care, hvilket understreger Magasins strategi om at udvikleforretningen ved at investere i brands, der matcher Magasins profil og værdier.
Hver fjerde husstand køber en julegave i Magasin: Her er årets gavehits og de mest byttede gaver20.12.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
I Magasin er dagene lige inden juleaften nogle af årets travleste, når rigtig mange danskere skal have de sidste julegaver i hus. Faktisk køber hver fjerde husstand mindst én julegave i Magasin, og stormagasinet giver et bud på, hvad der kan ligge under træet i år og hvad der skal byttes igen.
Magasin lancerer eksklusiv vintage-kategori i samarbejde med The Vintage Bar10.12.2024 09:38:33 CET | Pressemeddelelse
I tæt samarbejde med The Vintage Bar kan Magasins kunder nu shoppe et stort og eksklusivt udvalg af pre-owned luksustasker på Magasin.dk. Magasin Vintage er navnet på den nye kategori, som stormagasinet forventer at udvide markant de kommende år.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum