Netto lancerer ny kollektion: Scan varen og følg dens rejse fra idé til færdigt produkt
I en ny kollektion giver Netto kunderne indblik i materialer, produktion og CO2e-aftryk på alt fra badeforhæng til pyntepuder.

Kurve flettet af søgræs, et badeforhæng af 100% genanvendte materialer og et dynebetræk lavet af ét enkelt materiale, så det let kan bortskaffes og genanvendes. Det er et udpluk af de produkter, som Nettos kunder kan finde i den nye Nord Harmony-kollektion.
Kollektionen er skabt med et særligt fokus på materialer og gennemsigtighed, der skal gøre det meget lettere for kunderne at følge produkternes rejse fra idé til færdigt produkt.
Et helt livs CO2e
Nord Harmony-kollektionen er en række produkter til hjemmet, der spænder over både pyntepuder og badekåber til kurve og badesvampe.
Og for at gøre det lettere for kunden at aflæse produkternes påvirkning på miljøet, har alle bomuldsprodukterne i Nord Harmony-serien fået foretaget en livscyklusanalyse. Analysen gør det muligt at forstå rejsen fra råmateriale til produkt og videre til brug og bortskaffelse.
Scan og læs videre
Hvis man som kunde er ekstra nysgerrig på de nye produkter, kan man på hvert enkelt produkt i den nye kollektion scanne en QR-kode, der giver adgang til information om alt fra, materialevalg, certificeringer og CO2e-udledning.
- Mange danskere handler i Netto hver dag, og det forpligter os til at finde nye løsninger, der inspirerer vores kunder. Nord Harmony er udviklet i tæt samarbejde med vores leverandør Mørkegaard A/S, som blandt andet har investeret i livscyklusanalyser for at sikre gennemsigtighed og dokumentation. Det er partnerskaber som dette, der gør det muligt at skabe kollektioner, vi kan være stolte af, og som giver kunderne noget særligt i butikkerne, siger Anette Bøgh, der er nonfoodansvarlig hos Netto.
Nord Harmony-produkterne sælges i Nettos butikker over hele landet fra den 30. august og kan i første omgang købes frem til den 3. oktober.
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comOm Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Rimi og Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 70.000 dedikerede kolleger i Danmark, Tyskland, Polen, Letland, Estland og Litauen servicerer hver uge millioner af kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,3 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Fra Tjele Gods til indkøbskurven: føtex med stor økologisk satsning29.8.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan føtex-kunder i hele landet lægge økologiske grøntsager og mejeriprodukter fra Tjele Gods i kurven. Det sker som led i det nye partnerskab, der skal gøre økologien mere tilgængelig for danskerne.
Hver anden dansker sover dårligt: Salling Group vil gøre nattesøvnen bedre13.8.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med et helt nyt søvnunivers i Bilka - Salling NatteRo vil Danmarks største dagligvarekoncern gøre det nemmere at prioritere en god nattesøvn – og som en af de første i Norden lancerer dagligvarekæden nu også søvnprodukter med fiber, som er mærket og anbefalet af Asthma & Allergy Nordic.
Salling Seeds investerer 100 mio. kr. i østjysk innovationsfond12.8.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group investerer sammen med Aarhus Universitets Forskningsfond og to store østjyske aktører i en innovationsfond, der skal finde og dyrke innovative start-ups. Investeringen er samtidig den første i regi af Salling Seeds.
Salling Seeds åbner for investeringer i startups og innovatører11.8.2025 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group åbner nu officielt for ansøgninger til koncernens nye investeringspulje, Salling Seeds. Med en samlet investeringsramme på 500 millioner kroner ønsker Salling Group at styrke koncernens adgang til ny viden, teknologier og bæredygtige løsninger.
Innovation Day 2025 med historisk stor præmie: Salling Group søger nye og innovative nonfood-produkter31.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group, Danmarks største detailvirksomhed, inviterer endnu en gang kloge og kreative hoveder til Nonfood Innovation Day på hovedkontoret i Aarslev, Aarhus, hvor et helt nyt og kundevendt format introduceres.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum