Erhvervskunderne fra store og mellemstore virksomheder peger på Jyske Bank
Jyske Bank er netop rykket op på en suveræn førsteplads, når det gælder kundetilfredshed blandt sammenlignelige banker i kategorien ”store og mellemstore virksomheder med flere end 20 ansatte."

Det viser den seneste undersøgelse fra analyseinstituttet Voxmeter, der har interviewet ca. 10.500 erhvervskunder gennem 52 uger.
Samtidig peger Voxmeters undersøgelse på, at Jyske Bank har taget det største spring i CEM scoren, og derved markerer banken sig som højdespringer med den største fremgang i kundetilfredsheden blandt sammenlignelige banker. Om Jyske Banks placering i undersøgelsen udtaler Christian Stjer, administrerende direktør for Voxmeter:
”I den seneste undersøgelse kan vi se, at Jyske Bank har forbedret kundeoplevelsen markant over hele linjen. Jyske Bank er gået frem i undersøgelsen med raketfart og udmærker sig med en topplacering blandt de større erhvervskunder – og uden at tabe de mindre og små erhvervskunder. Det viser, at Jyske Bank virkelig forstår at differentiere sig i markedet,” forklarer Christian Stjer og fortsætter: ”Samtidig kan vi se, at bankens kunder i stærkt stigende grad har lyst til at anbefale banken til venner og kolleger, hvilket giver et positivt rygstød til bankens fortsatte udvikling.”
På forkant med vores erhvervskunders forventninger og krav
En førsteplads er ikke en selvfølgelighed. Erik Gadeberg, der er bankdirektør for Erhverv og Kapitalmarked i Jyske Bank, fortæller:
”Vi har gennem en lang årrække arbejdet strategisk med at være på forkant med vores erhvervskunders forventninger og krav, så vi kan være den bedste økonomiske sparringspartner for vores kunder. Særligt i denne tid er det afgørende, vi støtter kunderne i eventuelle omprioriteringer i forbindelse med toldsatserne. Samtidig videreudvikler vi løbende vores rådgivning og relationer til erhvervslivet, så vi bliver en endnu bedre bank. Vi lytter derfor til kunderne i alt, hvad vi gør.”
Den foretrukne bank blandt erhvervskunder
Samtidig er Jyske Bank rykket op på andenpladsen blandt alle erhvervskunder – på tværs af virksomhedsstørrelser. Placeringen er blandt andet et udtryk for, at Jyske Bank har arbejdet benhårdt på at styrke og imødekomme særligt større virksomheders behov og kompleksitet gennem det seneste halvandet år.
Om de bagvedliggende indsatser, der har drevet den positive udvikling, forklarer Rune Møller, direktør for Erhverv i Jyske Bank:
”Vi ser de helt rigtige bevægelser og har igangsat en række initiativer, der skal støtte op om den gode udvikling. For eksempel har vi specialiseret, trænet og uddannet os – og vigtigst af alt har vi skabt faglige miljøer, hvor sparring i hverdagen gør os i stand til kontinuerligt at forbedre kundeoplevelsen løbende. Vi står stærkt i markedet lige nu – og det momentum skal vi naturligvis fastholde og bygge videre på. Vores mål er at optimere kundeoplevelsen, styrke relationerne og levere rådgivning med høj værdi – hver dag, i hver kontakt. Det her skulderklap fra erhvervskunder er vi selvfølgelig meget stolte af – og det ansporer os kun til at gøre det endnu bedre i morgen.”
Om Voxmeters kundetilfredshedsundersøgelse:
- Voxmeter-undersøgelsen er baseret på 10.562 interviews, der er indsamlet jævnt fordelt over årets 52 uger.
- Alle interviewpersoner er tilfældigt udvalgt af Voxmeter, hvorved ingen banker har haft mulighed for at påvirke resultatet, hverken direkte eller indirekte.
- CEM Scoren beregnes ud fra tre nøgleparametre: 1) Andelen af superloyale kunder, 2) Andelen af kunder der vil anbefale banken og 3) Andelen af nye potentielle kunder.
Nøgleord
Kontakter
Mia JosiassenAfdelingsdirektør for Kommunikation
Tlf:+45 24 37 76 83mjos@jyskebank.dkBilleder
Om Jyske Bank A/S
Jyske Bank A/S er blandt Danmarks største pengeinstitutter med 84 afdelinger i hele landet og cirka 4.000 medarbejdere. Banken tilbyder finansielle løsninger til privat- og erhvervskunder og er ejer af realkreditselskabet Jyske Realkredit og af leasingselskabet Jyske Finans, der tilbyder leasing af biler og maskiner. Jyske Bank har cirka 140.000 aktionærer. www.jyskebank.dk
Følg pressemeddelelser fra Jyske Bank A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Jyske Bank A/S
600.000 danskere kan få bredere smil skattemæssigt10.12.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Cirka 600.000 danskere har i dag en aktiesparekonto og kan med fordel stoppe op og overveje, om der er luft i økonomien til at pleje investeringerne.
Kulsort samvittighed på Black Friday?20.11.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Ej, vel? Black Friday er lige om lidt og falder i år på en lønningsdag. Det betyder, at forbrugspilen stiger hurtigere til vejrs, end mange af os kan nå at slå fornuften til.
Vil du være med til at udvikle Jyske Bank?4.11.2025 10:10:00 CET | Pressemeddelelse
900 kunder gør det allerede, og de gør det så godt, at Jyske Bank nu efterlyser flere og også yngre deltagere til at teste løsninger, funktioner og brugervenlighed.
Dørene slås op for 120 investeringslystne studerende30.10.2025 10:06:37 CET | Pressemeddelelse
De unge har aldrig udgjort så stor en andel af de danske investorer som nu. Derfor var Jyske Bank i går inviteret med til at klæde de studerende på med viden på Aarhus Universitet.
Højt aktivitetsniveau og en positiv udvikling smitter af på Jyske Banks bundlinje29.10.2025 07:36:38 CET | Pressemeddelelse
Jyske Bank opnår fra første til tredje kvartal et resultat efter skat på 3.992 mio. kr. Resultatet per aktie steg 3 procent i kvartalerne sammenlignet med året forinden – trods effekten af betydeligt lavere korte renter. Forretningsomfanget udviste dermed fortsat fremgang med momentum på især kapitalforvaltningen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

