Danskerne jagter tilbud og gratis levering
Rekordhøje fødevarepriser har skabt en markant udvikling i danskernes indkøbsvaner. Vi køber flere varer på tilbud end nogensinde, og digitale søgninger efter gode tilbud er eksploderet det seneste år - det gælder også hos Danmarks største onlinesupermarked nemlig.
En ny opgørelse viser, at tilbudssøgninger er vokset med flere millioner, og at andelen af varer solgt på tilbud fortsat stiger. Samlet set køber danskerne i dag omkring 30 procent flere tilbudsvarer end i 2021, inden inflationen for alvor satte ind.
”Vi kan tydeligt mærke den samme tendens hos os i nemlig. Vores kunder er mere og mere fokuseret på pris og gode tilbud. Vi prismatcher hver dag 1.500 varer mod REMA 1000. Det er en varegruppe, der nu udgør en tredjedel af omsætningen, selvom de kun udgør 16 procent af sortimentet. Tilbudsvarer er steget til 40 procent af omsætningen mod 35 procent sidste år, og på kød ser vi, at 60 procent af salget i dag er på tilbud – en markant stigning fra 50 procent året før. Samtidig vælger 35 procent af vores kunder nu ”levering uden gebyr”, en stigning på hele 60% fra sidste år, siger Cathrina Dybdahl, ESG- og kommunikationsdirektør hos nemlig.
Udviklingen er naturligt drevet af samfundets stigende prisfokus, men ifølge kommunikationschefen skal en del af forklaringen også findes i nemligs vedvarende arbejde med at tilbyde lavere priser og relevante tilbud. Denne indsats gør nemlig mere konkurrencedygtig år for år, samtidig med at kunderne får fleksibilitet og mulighed for at samle hele deres indkøb ét sted.
”Vi arbejder hele tiden på at gøre det lettere og billigere for danskerne at handle samlet ét sted. Derfor er det afgørende for os både at tilbyde stærke priser og gøre hverdagen og aftensmåltidet nemmere,” siger Cathrina Dybdahl.
Kontakter
Presseafdeling, nemlig.com
Tlf:88322626presse@nemlig.comOm nemlig
nemlig er Danmarks største onlinesupermarked, der hver dag leverer dagligvarer og måltidskasser direkte til døren for tusindvis af danskere. Mere end 4 ud af 5 husstande kan i dag modtage dagligvarer og måltidskasser fra nemlig.
Med over 9.000 unikke varenumre og et stort sortiment af økologi tilbyder nemlig. et bredt udvalg af dagligvarer til hverdagen, og med over 25 unikke gård- og specialbutikker er det også muligt at finde delikatesser fra bl.a. Slagter Lund, Lagkaghuset, A.C. Perch’s Thehandel og mange flere på nemlig.
På nemlig.com finder du også dagligvarer til den helt rigtige pris. Hver uge prismatcher nemlig mere end 1500 varer mod Rema 1000. Det er med til at gøre nemlig til Danmarks billigste onlinesupermarked, og nemlig har vundet førstepladsen i BTs pristjek blandt landets onlinesupermarkeder i foråret 2025.
----
Intervare A/S har 25 års erfaring med levering af dagligvarer til visiterede borgere. Vi samarbejder pt. med mere end 40 kommuner landet over og servicerer ca. 8.000 borgere hver uge. Intervare A/S er moderselskab til nemlig.
Følg pressemeddelelser fra Nemlig.com
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nemlig.com
Lise Kaae indtræder i nemligs bestyrelse17.7.2025 14:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Anders Holch Povlsen overdrager efter 11 år i bestyrelsen for onlinesupermarkedet nemlig, sin plads til Lise Kaae, der er CEO i Heartland, som ejer 72% af nemlig
Skumfidusen er blevet en ny dansk Sankt Hans tradition23.6.2025 11:24:28 CEST | Pressemeddelelse
Når danskerne samles omkring bålet til Sankt Hans, er det ikke længere kun midsommervisen og hjemmelavede hekse, der hører til.
Online dagligvarehandel løfter sløret for omkostningerne ved friskhedsgaranti23.5.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Nemlig.com offentliggør nu sit "garantiregnskab" for at vise, hvad det koster at stå bag kvaliteten og friskheden af varer solgt online.
Nemlig sætter rekord: Over hver fjerde vare er nu økologisk8.5.2025 05:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Nemlig når markant milepæl med mere end dobbelt så høj økologisk andel som gennemsnittet i dansk detailhandel - og det giver appetit på mere.
Nemlig gør klar til ny strategi: Henter direktør til ESG og Kommunikation20.1.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
I forbindelse med udarbejdelsen af en ny vækststrategi, udvider onlinesupermarkedet Nemlig direktionen med Cathrina Dybdahl i en nyoprettet stilling som ESG- og Kommunikationsdirektør. Cathrina tiltræder stillingen d. 20. januar, 2025.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum