Højt aktivitetsniveau og strategisk fremdrift for Jyske Bank for 1. halvår 2025
Jyske Banks delårsrapport for 1. halvår 2025 er netop offentliggjort. Den viser et resultat pr. aktie, der udgjorde 39,4 kroner. Det er bankens hidtil højeste resultat pr. aktie for 1. halvår og 1% over 1. halvår 2024. Og det svarer til et resultat efter skat på 2.537 mio. kroner.

”Vi er kommet godt fra start i 2025 og ser de helt rigtige bevægelser. Vi oplever samlet set god aktivitet og har præciseret resultatforventningerne. Desuden har vi det seneste år løftet kundetilfredsheden betydeligt,” lyder det fra ordførende direktør Lars Mørch.
Forretningsomfanget udviste fortsat fremgang med momentum på især privatkundeområdet, der bidrog til at modvirke effekten af betydeligt lavere korte renter.
Om takterne i resultatet siger Lars Mørch:
”Vi oplever samlet set god aktivitet og har i det seneste år løftet kundetilfredsheden meget betydeligt for både privat- og erhvervskunder og er for 10. år i træk kåret til "Bedst til Private Banking". Det er centrale områder af vores strategi,” siger ordførende direktør Lars Mørch.
Kundetilfredsheden er løftet markant
Som et led i bankens 4-årige koncernstrategi har Jyske Bank arbejdet målrettet på at skabe en endnu stærkere bank med flere gode kundeoplevelser og konkurrencedygtige løsninger.
Jyske Bank har blandt andet fokus på at rådgive og møde kunderne i øjenhøjde samt at understøtte kundernes bæredygtige omstilling og udnytte digitalisering til at forbedre både effektiviteten og kundeoplevelsen.
Banken begynder nu at høste frugterne af den fokuserede strategiske indsats og har blandt andet løftet kundetilfredsheden markant det seneste år både på privat- og erhvervsområdet – og holder fortsat fast som fakkelbærer for 10. år i træk som ’Bedst til Private Banking’. På privatområdet indtager Jyske Bank en 3. plads blandt de syv landsdækkende banker, som banken måler sig op i mod, og på erhvervsområdet indtager Jyske Bank en 1. plads på kundetilfredshed for virksomheder med over 20 ansatte.
”Den høje kundetilfredshed er et resultat af en målrettet indsats af bankens dygtige medarbejdere for at imødekomme kundernes behov og styrke kundeoplevelsen. I kombination mellem stærke rådgivningskræfter, høj tilgængelighed og konkurrencedygtige løsninger har vi skabt et højt aktivitetsniveauet, hvilket har resulteret i højere formue under forvaltning og et højt antal boligkøbsfinansieringer,” forklarer Lars Mørch.
Styrket position i Københavnsområdet
En anden strategisk milepæl i første halvår af 2025 var Jyske Banks indflytning i Glaskuben den 7. juli, hvor 950 medarbejdere skiftede adresse fra tre matrikler i hovedstadsområdet til hjertet af København. De nye fysiske rammer understøtter et stærkt fagligt fællesskab og fremmer samarbejdet på tværs, samtidig med at der er skabt god tilgængelighed for kunder og medarbejdere.
”Udover en årlig besparelse på de samlede huslejeudgifter får vi skabt en stærk sammenhængskraft, som understøtter bankens ambition om at yde den bedste 360 graders service for vores kunder på begge sider af Storebælt. Når vi samler så mange kompetencer i ét hus, bliver det nemmere at være nysgerrige på hinanden og samarbejde på tværs med øje for, at vi skal tænke hele vejen rundt om kunderne,” siger Lars Mørch.
I 2025 fortsætter det målrettede strategiske arbejde, der vil være fokuseret omkring optimering af driften, investering i udvalgte kundesegmenter samt en fremtidssikring af bankens digitale platforme for blandt andet at forbedre både effektiviteten og kundeoplevelsen.
Forventninger til 2025
På baggrund af resultaterne i 1. halvår af 2025 er forventningerne til resultat efter skat for 2025 præciseret til den øverste ende af 3,8-4,6 mia. kr.
Kontakter
Susanne FaberPressechef
Tlf:+45 26 29 11 29sfab@jyskebank.dkBilleder

Om Jyske Bank A/S
Jyske Bank A/S er blandt Danmarks største pengeinstitutter med 88 afdelinger i hele landet og cirka 4.000 medarbejdere. Banken tilbyder finansielle løsninger til privat- og erhvervskunder og er ejer af realkreditselskabet Jyske Realkredit og af leasingselskabet Jyske Finans, der tilbyder leasing af biler og maskiner. Jyske Bank har cirka 140.000 aktionærer. www.jyskebank.dk
Følg pressemeddelelser fra Jyske Bank A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Jyske Bank A/S
Jyske Bank gentager tøjbytte-succes i Aarhus26.9.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
De seneste uger er der blevet indsamlet mere end et ton brugt sportstøj, der på søndag skifter hænder, når hundredvis af børn og deres forældre slår vejen forbi Grøn Bazar i Viby Hallen.
Grøn anerkendelse og hæder11.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Jyske Realkredit vinder prisen for at udstede flest grønne obligationer – og fastslår dermed sin position som indflydelsesrig grøn udsteder.
Erhvervskunderne fra store og mellemstore virksomheder peger på Jyske Bank1.9.2025 09:20:49 CEST | Pressemeddelelse
Jyske Bank er netop rykket op på en suveræn førsteplads, når det gælder kundetilfredshed blandt sammenlignelige banker i kategorien ”store og mellemstore virksomheder med flere end 20 ansatte."
Jyske Bank samler alle medarbejdere i nyt kontor i Vejle22.8.2025 13:45:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag er en milepæl for Jyske Bank, hvor første spadestik er blevet taget til bankens nye og ikoniske kontorbygning i Vejles nordlige erhvervsmiljø, DANDY Business Park.
Kunde hjælper Jyske Bank med at forbedre selvbetjeningsløsninger14.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Jyske Bank arbejder på at optimere bankens selvbetjeningsløsninger, så privatkunder med funktionsnedsættelse – herunder synshandicap – kan bruge bankens digitale løsninger på lige fod med alle andre. Sven Mogensen har givet værdifulde inputs til bankens arbejde hermed.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum