Lidl skyder 20-års jubilæumsfejring i gang med unikt modeshow og upcycling af tidligere kollektioner
Mens modeugen rundede af, samlede Lidl torsdag aften over 70 content creators, designere og livsstilsprofiler til en hemmelig jubilæumsfest på Pressen i København. Højdepunktet var et overraskende modeshow, hvor seks upcoming designere, med den prisvindende Nikolaj Storm i spidsen, havde genfortolket og upcyclet tøj fra tidligere Lidl Fashion-kollektioner.

Det blev alt andet end klassisk, da Lidl torsdag aften åbnede jubilæumsfesten med et farverigt modeshow, hvor gamle kollektioner fik nyt liv på catwalken.
Eventet markerede begyndelsen på Lidls 20-års jubilæum i Danmark, som officielt finder sted d. 29. september. I stedet for klassiske reklamespots og tilbudsaviser valgte dagligvarekæden at åbne fejringen med et kreativt indspark i modeverdenen, kombineret med fokus på bæredygtighed og genanvendelse.
”Lidl giver et positivt indspark med gode farver og humør i modeverdenen og ikke mindst i den her underlige verden, vi lever i. Og derfor rammer de plet med noget trendmæssigt lige nu. Det vigtigste i det her for mig er, at vi upcycler gamle items og tidligere kollektioner. Jeg kæmper for, at vi kan genanvende alt, og det taler det her modeshow direkte ind i. Og så at gøre det sammen med megadygtige upcoming designers er bare superværdifuldt for mig,” siger designer Nikolaj Storm.
En 20-retters menu, en tryllekusnter og pynt i Lidl-farver
Udover modeshowet oplevede gæsterne en 20-retters social dining-menu, hvor hver ret repræsenterede et af Lidls initiativer eller produkter. Og det var lige fra farseret kyllingebryst som symbol på kædens stop med at sælge konventionelle hurtigvoksende turbokyllinger til appelsinglaserede gulerødder, der hyldede samarbejdet med danske producenter. Menuen var præsenteret som en butiksbon, og aftenen blev krydret med besøg af en tryllekunstner, en pop-up Lidl-butik og farverige balloner i kædens ikoniske blå og gule farver.
”Vi har aldrig været bange for at gøre tingene lidt anderledes. Eventet var vores humoristiske og selvironiske take på modeugen – og så vil vi gerne gøre Lidl-brandet kendt som et brand med kant, der bidrager til at gøre hverdagen lidt bedre. Når vi nu fejrer 20 år i Danmark, skal det selvfølgelig gøres på en måde, der overrasker, og som gør vores kunder til fans. Man kan ikke fejre for lidt, og denne aften var kun begyndelsen,” siger Mette Schacht Færch, Chief Customer Officer i Lidl Danmark.
Den nye Lidl Collection, som blev teaset under modeshowet, lander i butikkerne i uge 34-35.
Kontakter
Thomas SejersenPressechef - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder





Om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 164 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Det betaler sig at handle i Lidl: Vinder Avisen Danmarks pristjek og sænker samtidig priserne på over 100 hverdagsvarer10.10.2025 10:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidls budskab, om at det betaler sig at gøre sine indkøb hos dem, beviser sig i virkeligheden. I Avisen Danmarks store pristjek løber dagligvarekæden nemlig med sejren. Pristjekket er foretaget inden Lidl torsdag d. 9. oktober sænkede prisen på over 100 hverdagsprodukter.
Lidl gør hverdagen billigere for forbrugerne: Sænker prisen på over 100 hverdagsprodukter9.10.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fra torsdag tilbyder Lidl over 100 hverdagsvarer til nye, lave priser. Det er nogle af de mest solgte produkter som smør, kød, kaffe, rugbrød og toiletpapir, der nu bliver sat ned i dagligvarekædens butikker. Kunderne skal have en billigere hverdagsindkøbsvogn, når de handler i Lidl de næste mange måneder.
Lidl Danmark slutter sig til Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed2.10.2025 12:48:42 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har taget endnu et vigtigt skridt mod at fremme sundhed og forebyggelse i Danmark ved at indtræde i Forebyggelsesalliancen for fremtidens sundhed – og det som den første dagligvarekæde. Med sit engagement ønsker dagligvarekæden at bidrage til den nationale forebyggelsesindsats og styrke folkesundheden.
Stor åbningsglæde i Gug: Lidl byder kunderne velkommen i ny butik uden tobak og nikotin25.9.2025 12:28:24 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag slog Lidl dørene op til en ny butik på Gugvej 189, hvor snoren blev klippet foran en stor forsamling af fremmødte kunder. Forrest stod den hjemvendte butikschef, Nikolaj Jensen, sammen med sit nye team, der havde glædet sig til at byde velkommen.
“Det betaler sig at handle i Lidl” – ny international kampagne sætter fokus på værdi i hverdagen22.9.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang lancerer Lidl en fælles brandkampagne på tværs af alle 31 lande, hvor kæden er til stede. Med kampagnen “Det betaler sig at handle i Lidl” ønsker Lidl at vise, at kæden står for andet og mere end skarpe priser og høj kvalitet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum