Lidl skyder 20-års jubilæumsfejring i gang med unikt modeshow og upcycling af tidligere kollektioner
Mens modeugen rundede af, samlede Lidl torsdag aften over 70 content creators, designere og livsstilsprofiler til en hemmelig jubilæumsfest på Pressen i København. Højdepunktet var et overraskende modeshow, hvor seks upcoming designere, med den prisvindende Nikolaj Storm i spidsen, havde genfortolket og upcyclet tøj fra tidligere Lidl Fashion-kollektioner.

Det blev alt andet end klassisk, da Lidl torsdag aften åbnede jubilæumsfesten med et farverigt modeshow, hvor gamle kollektioner fik nyt liv på catwalken.
Eventet markerede begyndelsen på Lidls 20-års jubilæum i Danmark, som officielt finder sted d. 29. september. I stedet for klassiske reklamespots og tilbudsaviser valgte dagligvarekæden at åbne fejringen med et kreativt indspark i modeverdenen, kombineret med fokus på bæredygtighed og genanvendelse.
”Lidl giver et positivt indspark med gode farver og humør i modeverdenen og ikke mindst i den her underlige verden, vi lever i. Og derfor rammer de plet med noget trendmæssigt lige nu. Det vigtigste i det her for mig er, at vi upcycler gamle items og tidligere kollektioner. Jeg kæmper for, at vi kan genanvende alt, og det taler det her modeshow direkte ind i. Og så at gøre det sammen med megadygtige upcoming designers er bare superværdifuldt for mig,” siger designer Nikolaj Storm.
En 20-retters menu, en tryllekusnter og pynt i Lidl-farver
Udover modeshowet oplevede gæsterne en 20-retters social dining-menu, hvor hver ret repræsenterede et af Lidls initiativer eller produkter. Og det var lige fra farseret kyllingebryst som symbol på kædens stop med at sælge konventionelle hurtigvoksende turbokyllinger til appelsinglaserede gulerødder, der hyldede samarbejdet med danske producenter. Menuen var præsenteret som en butiksbon, og aftenen blev krydret med besøg af en tryllekunstner, en pop-up Lidl-butik og farverige balloner i kædens ikoniske blå og gule farver.
”Vi har aldrig været bange for at gøre tingene lidt anderledes. Eventet var vores humoristiske og selvironiske take på modeugen – og så vil vi gerne gøre Lidl-brandet kendt som et brand med kant, der bidrager til at gøre hverdagen lidt bedre. Når vi nu fejrer 20 år i Danmark, skal det selvfølgelig gøres på en måde, der overrasker, og som gør vores kunder til fans. Man kan ikke fejre for lidt, og denne aften var kun begyndelsen,” siger Mette Schacht Færch, Chief Customer Officer i Lidl Danmark.
Den nye Lidl Collection, som blev teaset under modeshowet, lander i butikkerne i uge 34-35.
Kontakter
Thomas SejersenPressechef - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder





Om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 164 butikker.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl fejrer 20 år i Danmark og åbner pop up-butik på Kærligheden til Smukfest4.7.2025 06:04:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl åbner en spritny pop up-butik midt i et af festivalens hjerter, nemlig campingområdet Kærligheden. Aftalen med Smukfest skal være med til at fejre Lidl 20-års jubilæum i Danmark. Med i aftalen er også, at Lidl sender fire frugtstande ind på festivalpladsen, så gæsterne kan få sunde snacks mellem koncerterne.
Vigtig kundeinformation vedr. Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør1.7.2025 15:47:19 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder af forsigtighedsprincip: Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør, da det pga. indtagelse med sugerør ikke er synligt, om produktet kan være ramt af råd, også selvom nøddens skal er intakt.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum