Lidl Danmark

Lidl skyder 20-års jubilæumsfejring i gang med unikt modeshow og upcycling af tidligere kollektioner

Del

Mens modeugen rundede af, samlede Lidl torsdag aften over 70 content creators, designere og livsstilsprofiler til en hemmelig jubilæumsfest på Pressen i København. Højdepunktet var et overraskende modeshow, hvor seks upcoming designere, med den prisvindende Nikolaj Storm i spidsen, havde genfortolket og upcyclet tøj fra tidligere Lidl Fashion-kollektioner.

Model på runway iført upcyclet kreation af tøj fra tidligere Lidl kollektioner. Dette outfit er lavet af Nikolaj Storm. Fotocredit: Oliver Saundry
Model på runway iført upcyclet kreation af tøj fra tidligere Lidl kollektioner. Dette outfit er lavet af Nikolaj Storm. Fotocredit: Oliver Saundry

Det blev alt andet end klassisk, da Lidl torsdag aften åbnede jubilæumsfesten med et farverigt modeshow, hvor gamle kollektioner fik nyt liv på catwalken. 

Eventet markerede begyndelsen på Lidls 20-års jubilæum i Danmark, som officielt finder sted d. 29. september. I stedet for klassiske reklamespots og tilbudsaviser valgte dagligvarekæden at åbne fejringen med et kreativt indspark i modeverdenen, kombineret med fokus på bæredygtighed og genanvendelse.

”Lidl giver et positivt indspark med gode farver og humør i modeverdenen og ikke mindst i den her underlige verden, vi lever i. Og derfor rammer de plet med noget trendmæssigt lige nu. Det vigtigste i det her for mig er, at vi upcycler gamle items og tidligere kollektioner. Jeg kæmper for, at vi kan genanvende alt, og det taler det her modeshow direkte ind i. Og så at gøre det sammen med megadygtige upcoming designers er bare superværdifuldt for mig,” siger designer Nikolaj Storm. 

En 20-retters menu, en tryllekusnter og pynt i Lidl-farver 
Udover modeshowet oplevede gæsterne en 20-retters social dining-menu, hvor hver ret repræsenterede et af Lidls initiativer eller produkter. Og det var lige fra farseret kyllingebryst som symbol på kædens stop med at sælge konventionelle hurtigvoksende turbokyllinger til appelsinglaserede gulerødder, der hyldede samarbejdet med danske producenter. Menuen var præsenteret som en butiksbon, og aftenen blev krydret med besøg af en tryllekunstner, en pop-up Lidl-butik og farverige balloner i kædens ikoniske blå og gule farver. 

”Vi har aldrig været bange for at gøre tingene lidt anderledes. Eventet var vores humoristiske og selvironiske take på modeugen – og så vil vi gerne gøre Lidl-brandet kendt som et brand med kant, der bidrager til at gøre hverdagen lidt bedre. Når vi nu fejrer 20 år i Danmark, skal det selvfølgelig gøres på en måde, der overrasker, og som gør vores kunder til fans. Man kan ikke fejre for lidt, og denne aften var kun begyndelsen,” siger Mette Schacht Færch, Chief Customer Officer i Lidl Danmark. 

Den nye Lidl Collection, som blev teaset under modeshowet, lander i butikkerne i uge 34-35. 

Kontakter

Billeder

På aftenen var der opstillet en pop up-Lidlbutik. Fotocredit: Oliver Saundry
På aftenen var der opstillet en pop up-Lidlbutik. Fotocredit: Oliver Saundry
Download
Der var dækket op med pynt i Lidls tre signaturfarver på bordene. Fotocredit: Oliver Saundry
Der var dækket op med pynt i Lidls tre signaturfarver på bordene. Fotocredit: Oliver Saundry
Download
I klomaskinen kunne gæsterne sikre sig Lidl Merch. Fotocredit: Oliver Saundry
I klomaskinen kunne gæsterne sikre sig Lidl Merch. Fotocredit: Oliver Saundry
Download
Dresscoden var 'festligt tøj' - og der var på aftenen mange forskellige udlægninger. Fotocredit: Oliver Saundry
Dresscoden var 'festligt tøj' - og der var på aftenen mange forskellige udlægninger. Fotocredit: Oliver Saundry
Download
Seks dygtige upcoming designers havde lavet flotte kretioner af tidligere Lidl kollektioner. Fotocredit: Oliver Saundry
Seks dygtige upcoming designers havde lavet flotte kretioner af tidligere Lidl kollektioner. Fotocredit: Oliver Saundry
Download

Om Lidl Danmark

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem vores effektive processer og det tillidsfulde samarbejde med vores partnere garanterer vi et fremragende forhold mellem kvalitet og pris og et velgennemtænkt vareudbud. Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 164 butikker. 

Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk 

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse

Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye