e-conomic udvider med to nye løsninger: Løn og Firmakort skal gøre økonomistyring nemmere
Næsten en kvart million danske virksomheder bruger i dag e-conomic til at styre deres regnskab. Nu får de mulighed for at samle endnu mere af økonomien ét sted. Med lanceringen af Løn og Firmakort tager e-conomic et stort skridt i sin strategi om at blive en uundværlig platform for små og mellemstore virksomheder.

e-conomic lancerer til efteråret et nyt lønsystem og en ny firmakortløsning. Begge dele som en integreret del af e-conomic. Målet er at gå fra at være et foretrukkent regnskabssystem til at være en uundværlig regnskabsplatform for de omkring 250.000 kunder, der i dag benytter e-conomic til at lette de administrative opgaver.
"Vi har gjort digital bogføring nemmere i 25 år. Tiden er nu inde til forandring. Med Løn og Firmakort ser vi et kæmpe potentiale i at bygge videre på det, vi er kendt for, og giver vores kunder mulighed for at samle mere af deres økonomistyring på ét sted. Vores ambition er fortsat at vokse med dem, og gøre det lettere at drive virksomhed i en kompleks hverdag," siger Karina Wellendorph, administrerende direktør i e-conomic.
De to nye produkter er udviklet på baggrund af kundernes ønske om færre manuelle arbejdsgange, bedre overblik, og større sammenhæng i økonomistyringen.
Løn er e-conomics eget lønsystem, der fungerer som en selvstændig løsning direkte i platformen. Det er udviklet specifikt til bogholdere og revisorer, med DataLøns teknologi under motorhjelmen, som sikrer høj driftssikkerhed og fuld overensstemmelse med lovgivningen. Resultatet er en løsning, hvor løn, bogføring og bilag hænger naturligt sammen uden manuelle trin.
Firmakort er et fysisk og digitalt betalingskort til virksomhedens medarbejdere, der matcher køb med bilag i realtid. Brugeren får en notifikation direkte efter købet og kan herfra nemt uploade bilaget til e-conomic, uden at skulle skifte mellem systemer eller gemme kvitteringer til senere.
"Når vi taler med vores kunder, fortæller de os ofte, at de bruger unødigt meget tid og kræfter på at få forskellige systemer til at tale sammen. Med de nye løsninger kan de håndtere både løn og udgifter direkte i e-conomic i ét samlet flow, de allerede kender" siger Thomas Pedersen, Chief Sales Officer i e-conomic.
"Udviklingen af Løn og Firmakort er sket i tæt samarbejde med vores brugere. Det har været afgørende for e-conomic at bygge noget, der er designet specifikt til deres forventninger og behov, og kan løse konkrete udfordringer i hverdagen," siger Christian Wook Andersen, Chief Product Officer i e-conomic.
Med lanceringen markerer e-conomic begyndelsen på en strategisk transformation, hvor platformen skal tilbyde endnu flere funktioner til kunder med både simple og komplekse behov uden at gå på kompromis med fleksibilitet eller driftsikkerhed.
Begge produkter bliver tilgængelige for kunder i e-conomic i løbet af efteråret.
Nøgleord
Kontakter
Katrine ArevadPR Managere-conomic
Tlf:+45 5353 4331katrine.arevad@visma.comBilleder
Links
Om e-conomic
e-conomic er Danmarks førende regnskabsplatform og anvendes af tæt på 250.000 erhvervskunder, fra små virksomheder og iværksættere til større SMV’er og professionelle regnskabskontorer. e-conomic leverer en cloudbaseret løsning, der gør det muligt at forenkle og automatisere økonomistyring og løbende tilpasse sig nye behov.
e-conomic er kendt for høj datasikkerhed, stærk compliance og et dedikeret supportteam, som understøtter virksomheder og regnskabsfolk i en hverdag præget af stigende kompleksitet og forandring.
Følg pressemeddelelser fra e-conomic A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra e-conomic A/S
e-conomic vil fremme flere kvindelige stemmer i tech1.5.2025 14:19:31 CEST | Blog
Sammen med Visma og Visma Enterprise etableres et strategisk samarbejde med DiverseEksperter for at bidrage til en fair repræsentation af kvindelige eksperter i medierne.
e-conomic ESG-resultater: Øget fokus på emissioner i 2024 giver pote.9.4.2025 13:00:00 CEST | Pressemeddelelse
e-conomic, der er markedsleder inden for digital bogføring, har i ESG-rapporten for 2024 dokumenteret fremskridt, blandt andet med en reduktion på 25 pct. i CO₂-udledning, herunder en reduktion på 67 pct. i udledninger fra clouddrift. Virksomheden er ikke underlagt lovkrav, men rapporterer frivilligt – da de har et ønske om at tage ansvar i forhold til deres næsten 500 medarbejdere og 240.000 danske erhvervskunder.
e-conomic fortsætter vækstrejsen med rekordhøje tal for 20247.4.2025 13:11:36 CEST | Pressemeddelelse
Danske e-conomic leverer solide resultater for 2024. Med en rekordhøj kundetilgang på 60.000 og en omsætning på over 911 mio. kr. styrker virksomheden sin markedsposition som SMV’ernes foretrukne regnskabssystem efter et år med øget fokus på stabilitet, innovation og sikkerhed.
Størstedelen af den nye bogføringslov er trådt i kraft – hvad sker der nu?10.2.2025 15:15:59 CET | Pressemeddelelse
Ved årets start er den næstsidste del af den nye bogføringslov blevet aktiveret. Denne lovgivning er en del af en større udrulning, der sigter mod at reducere administrative byrder og øge gennemsigtigheden for at bekæmpe finansiel kriminalitet. Overholdelse af lovgivningen er afgørende for danske virksomheder, men de konstante ændringer kan være udfordrende at navigere. Her giver e-conomic et overblik over, hvordan virksomheder kan sikre compliance.
Navnenyt: Ny CPO hos e-conomic16.7.2024 10:33:28 CEST | Pressemeddelelse
Efter 11 år med forskellige roller i det største danske Visma-selskab, e-conomic, er 37-årige Christian Wook Andersen blevet forfremmet fra Product Director til Chief Product Officer (CPO)
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum