POWER oplever historisk boom i studiesalget: ”Vi har aldrig oplevet noget lignende”
De danske studerende dropper i stor stil de tunge bøger og rykker studielivet over på skærmen - og det kan mærkes på salget af elektronisk studieudstyr. Allerede på første dag af studiesalget hos POWER steg salget af computere med over 300 procent, imens tablets er buldret frem med over 250 procent. ”En god computer er lige så vigtig som dit studiekort,” siger salgschef Jonas Lindquist.

Næsten 60.000 unge er netop kommet ind på en videregående uddannelse, og mange af dem dropper i år helt bøgerne og køber computere og tablets i stedet. Hos elektronikkæden POWER har den digitale udvikling fået salget af studieudstyr til at eksplodere som aldrig før.
Allerede første dag af studiesalget solgte POWER over tre gange så mange computere som på en normal dag. I hele kampagneperioden er salget af laptops vokset med 88,6 procent, mens salget af tablets er steget med hele 252 procent.
– De her tal er fuldstændig vilde, og vi har faktisk aldrig oplevet noget lignende. De studerende vælter ind i butikkerne, og trykket på vores webshop er massivt. De unge ved præcis, hvad de skal have, og de stiller høje krav til deres nye udstyr. Det er tydeligt, at studielivet for alvor er blevet digitalt, siger Jonas Lindquist, salgschef i POWER.
86% læser i dag studiebøgerne på en skærm
En dugfrisk undersøgelse fra Rettighedsalliancen og Epinion (2025) viser, at 86 procent af de danske studerende i dag læser studiebøger digitalt, og at halvdelen gør det ofte eller altid. Det betyder samtidig, at de studerendes digitale udstyr er vigtigere end nogensinde.
- Du kan ikke gennemføre et studie i dag uden ordentligt udstyr. Pensum, noter, afleveringer, gruppearbejde - det hele foregår digitalt. En god computer er lige så vigtig som dit studiekort, siger Jonas Lindquist.
De tre mest populære mærker hos POWER denne sommer er Apple, Lenovo og Cepter. Apple vælges af dem, der går efter performance og kreativ fleksibilitet, imens Lenovo vælges af dem, der har brug for power og driftssikkerhed. Og så er Cepter især populær hos de studerende, som ønsker god kvalitet til en lavere pris.
Tablets oplever samtidig en kæmpe vækst, især fordi studerende bruger dem som primært læseredskab og til digitale noter. Mange kombinerer dem med tastatur og stylus-pen, som giver ekstra fleksibilitet i hverdagen.
POWER regner med, at det store salg fortsætter de næste uger, da mange studerende stadig mangler at købe udstyr, inden studiet går i gang i løbet af august og september.
Kontakter
PressekontaktPresseansvarligPOWER Danmark
Ring til POWERs presseansvarlige på tlf. 2133 8088 (vi modtager desværre ikke dine sms'er), eller send os en mail på presse@power.dk.
Om POWER
POWER-eventyret begyndte i Danmark tilbage i 2015 med åbningen af POWER Glostrup. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, i 2017 kom POWER til Norge, og i 2023 fik vi 29 fysiske butikker i Sverige.
I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant med knap 230 butikker (ca. 270 inkl. franchises) og 6000 medarbejdere fordelt på fire lande – og vi vokser stadig.
Hos POWER gør vi os altid umage med at være et skridt foran, for det resulterer i velovervejede, effektive løsninger og holder priserne lave - og sikrer samtidig vores kunder den bedste handelsoplevelse.
POWER i Danmark, Norge, Finland og Sverige er ejet af POWER International, som AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS, ejet af Øivind Tidemandsen, står bag.
Vores erklærede mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Det gør vi via effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.
Følg pressemeddelelser fra Power
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Power
Succes efter jubilæumskampagne: POWER solgte for 10 millioner kroner på 10 minutter1.8.2025 11:46:45 CEST | Pressemeddelelse
Der stod kunder i kø foran samtlige 27 POWER-butikker, da elektronik- og hvidevarekæden i dag skød sit 10-årsjubilæum i gang. Men allerede torsdag aften tyvstartede POWER med et liveshopping-show, hvor der blev solgt for 10 millioner kroner i løbet af de første 10 minutter. Markedsføringskampagnen op til jubilæet er den største satsning i POWERs historie, og kædens direktør er allerede tilfreds: ”Vi har ikke bare satset stort, men kæmpestort, og det har givet pote, for lige nu tæsker salget afsted”.
Danskerne går slush- og is-amok: POWER oplever eksplosiv vækst i sommervarmen17.7.2025 14:05:42 CEST | Pressemeddelelse
Sommerens hede dage sender ikke kun danskerne mod stranden, men også ind i POWER, hvor der bliver langet rekordmange slush ice- og ismaskiner over disken. Elektronik- og hvidevarekæden har oplevet en vækst på over 300% i salget af ismaskiner i forhold til samme periode sidste år, og danskerne har nu også kastet sig over en nyhed: Slush ice-koncentrat som det, man kender fra sportshaller og grillbarer.
POWER skriver dansk reklamehistorie11.7.2025 12:59:14 CEST | Pressemeddelelse
Til august er det 10 år siden, at POWER slog dørene op til sin første butik i Glostrup. I dag har elektronik- og hvidevarekæden 27 butikker landet over, og flere er på vej. Det fejrer POWER med en kæmpemæssig jubilæumskampagne i august og september, men allerede i dag – fredag den 11. juli – går optakten i gang med en storstilet reklame-serie i tre afsnit. POWER har købt hele reklameblokken i bedste sendetid på TV 2 og viser alle fem minutter af første afsnit.
200% stigning: Nintendo Switch 2 revet af hylderne i POWER19.6.2025 14:04:31 CEST | Pressemeddelelse
Siden lanceringen af den nye Nintendo Switch 2 har efterspørgslen nået historiske højder hos elektronikkæden POWER. Salget af Nintendo-produkter er steget med mere end 200% i forhold til samme periode sidste år – og intet tyder på, at efterspørgslen stilner af.
Sammenlægning: Punkt1 og Expert bliver slået sammen under Punkt1-brandet2.6.2025 12:56:11 CEST | Pressemeddelelse
Hidtil har de to kæder kørt parløb, men efter en enstemmig afstemning har ledelse og franchisetagere bag elektonikkæden Expert og hvidevarekæden Punkt1 valgt at samle kræfterne under ét brand: Punkt1. Sammenlægningen sker for styrke kædens vækst og brandmæssige position samt give kunderne adgang til hvidevarer og elektronik i alle butikker.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum