Power

Succes efter jubilæumskampagne: POWER solgte for 10 millioner kroner på 10 minutter

Del

Der stod kunder i kø foran samtlige 27 POWER-butikker, da elektronik- og hvidevarekæden i dag skød sit 10-årsjubilæum i gang. Men allerede torsdag aften tyvstartede POWER med et liveshopping-show, hvor der blev solgt for 10 millioner kroner i løbet af de første 10 minutter. Markedsføringskampagnen op til jubilæet er den største satsning i POWERs historie, og kædens direktør er allerede tilfreds: ”Vi har ikke bare satset stort, men kæmpestort, og det har givet pote, for lige nu tæsker salget afsted”.

Kunderne trodsede slagregn og stod i klar i køen, da POWER Aalborg klokken 9.00 i morges slog dørene op til POWERs landsdækkende 10-årsjubilæumskampagne.
Kunderne trodsede slagregn og stod i klar i køen, da POWER Aalborg klokken 9.00 i morges slog dørene op til POWERs landsdækkende 10-årsjubilæumskampagne.

Præcis klokken 9.00 strømmede de ventende kunder akkompagneret af klapsalver ind i alle POWERs 27 butikker rundt om i Danmark. Anledningen var en storstilet 10-årsjubilæumskampagne, som har været længe undervejs.

- Vi har varmet op til den her dag i månedsvis, og 10 år med POWER i Danmark bliver altså ikke bare fejret med en tør croissant og to vift med et dannebrogsflag. Vi er på powersk vis gået all-in med en storstilet markedsføringskampagne og køtilbud, der er en Black Friday værdig. Og jeg kan nu konstatere, at danskerne har taget overvældende godt imod vores tiltag, siger Jesper Boysen, administrerende direktør i POWER.

10 millioner på 10 minutter og 600% fremgang i forhold til sidste år
Da POWER-teamet torsdag aften tyvstartede jubilæumskampagnen med en omgang liveshopping sendt via Facebook og Instagram, blev der solgt for 10 millioner kroner i løbet af de første 10 minutter. Da showet var slut, lød omsætningen på lige knap 25 millioner.

Butikkerne åbnede klokken 9 fredag morgen, og efter den første time lå salget knap 600% højere end omsætningen på samme dag sidste år. Og det gør indtryk på direktøren.

- Jeg har aldrig oplevet noget lignende i min snart 30-årige karriere i branchen. Vi står altså midt i en ferietid, hvor mange danskere enten stadig ligger i en strandstol under sydens sol eller så småt prøver at komme op i gear herhjemme. Så det er absolut lavsæson for vores branche – og alligevel formår vi at slå vores egne rekorder i et brag af en kampagne. Det er simpelthen magisk, siger Jesper Boysen.

Største markedsføringskampagne nogensinde
10-årsjubilæet er kulminationen på den største markedsføringskampagne i POWERs historie. Danskerne har de seneste uger mødt POWER overalt – fra metrobannere og busskure i mere end 50 byer til tv-reklameserien Den Forsvundne Kuffert, som er blevet sendt i sin helhed, 3 x 5 minutter, i bedste sendetid på TV 2.

- Vi har investeret stort, fordi vi ville give danskerne noget, de ikke har set før. Et jubilæum, der kan mærkes – ikke bare med prisfokus og rabatter, men med noget, som danskerne har lyst til at være en del af. Og ja, det har kostet mange penge. Og ja, vi har været spændte på, hvordan folk ville tage imod det. Men i dag har vi fået det tydeligste svar, vi kunne ønske os – og folk elsker altså POWER, siger Jesper Boysen.

Fun facts:

  • Jubilæumsudgaven af tilbudsavisen blev set af 200.000 danskere i løbet af de første 24 timer. En normal Black Friday-avis ses normalt 60-80.000 gange i løbet af en uge.
  • POWER var kort før åbningen i morges det mest brugte søgeord på Google – foran blandt andet Novo Nordisk.
  • POWERs jubilæumskampagne fortsætter i august og september, hvor nye tilbud frigives drypvist.

Kontakter

PressekontaktPresseansvarligPOWER Danmark

Ring til POWERs presseansvarlige på tlf. 2133 8088 (vi modtager desværre ikke dine sms'er), eller send os en mail på presse@power.dk.

Tlf:+45 2133 8088presse@power.dk

Billeder

Kunder i kø foran POWER Aalborg, inden dørene blev åbnet til POWERs 10-årsjubilæumsfejring.
Kunder i kø foran POWER Aalborg, inden dørene blev åbnet til POWERs 10-årsjubilæumsfejring.
Download
Kort før dørene i morges gik op til køtilbuddene, var POWER det mest søgte ord på Google - foran blandt andet Novo Nordisk.
Kort før dørene i morges gik op til køtilbuddene, var POWER det mest søgte ord på Google - foran blandt andet Novo Nordisk.
Download
Knap 100 mennesker stod kort før klokken 9 i morges i kø foran POWER Odense i Rosengårdcentret. Anledningen var POWERs 10-årsjubilæum.
Knap 100 mennesker stod kort før klokken 9 i morges i kø foran POWER Odense i Rosengårdcentret. Anledningen var POWERs 10-årsjubilæum.
Download
Kunder i kø kort ved POWER Odense kort før klokken 9.00 i morges.
Kunder i kø kort ved POWER Odense kort før klokken 9.00 i morges.
Download

Om POWER

POWER-eventyret begyndte i Danmark tilbage i 2015 med åbningen af POWER Glostrup. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, i 2017 kom POWER til Norge, og i 2023 fik vi 29 fysiske butikker i Sverige. 

I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant med knap 230 butikker (ca. 270 inkl. franchises) og 6000 medarbejdere fordelt på fire lande – og vi vokser stadig. 

Hos POWER gør vi os altid umage med at være et skridt foran, for det resulterer i velovervejede, effektive løsninger og holder priserne lave - og sikrer samtidig vores kunder den bedste handelsoplevelse.

POWER i Danmark, Norge, Finland og Sverige er ejet af POWER International, som AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS, ejet af Øivind Tidemandsen, står bag. 

Vores erklærede mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Det gør vi via effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.

Følg pressemeddelelser fra Power

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Power

Danskerne går slush- og is-amok: POWER oplever eksplosiv vækst i sommervarmen17.7.2025 14:05:42 CEST | Pressemeddelelse

Sommerens hede dage sender ikke kun danskerne mod stranden, men også ind i POWER, hvor der bliver langet rekordmange slush ice- og ismaskiner over disken. Elektronik- og hvidevarekæden har oplevet en vækst på over 300% i salget af ismaskiner i forhold til samme periode sidste år, og danskerne har nu også kastet sig over en nyhed: Slush ice-koncentrat som det, man kender fra sportshaller og grillbarer.

POWER skriver dansk reklamehistorie11.7.2025 12:59:14 CEST | Pressemeddelelse

Til august er det 10 år siden, at POWER slog dørene op til sin første butik i Glostrup. I dag har elektronik- og hvidevarekæden 27 butikker landet over, og flere er på vej. Det fejrer POWER med en kæmpemæssig jubilæumskampagne i august og september, men allerede i dag – fredag den 11. juli – går optakten i gang med en storstilet reklame-serie i tre afsnit. POWER har købt hele reklameblokken i bedste sendetid på TV 2 og viser alle fem minutter af første afsnit.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye