Salling Group

Salling Group hugger toppen af ananasen

Del

Kunder i Bilka, føtex og Netto behøver ikke længere irritere sig over flossede indkøbs- og affaldsposer, idet toppen af ananasen hugges af.

Kronen på toppen af ananasen fuldender looket på den eksotiske frugt, der gør sig godt i alt fra børnenes madpakker til desserter og kulørte drinks. Men snart vil ananasens udtryk, udseende og form ændre sig markant – i hvert fald hvis man køber den i Bilka, føtex eller Netto. Salling Group, der står bag de tre dagligvarekæder, har nemlig besluttet, at toppen skal af.

Dermed slipper kunderne nu for flossede indkøbs- og affaldsposer på grund af den flotte, men strittende top, og samtidig kan de glæde sig over tanken om, at toppen nu i stedet bruges til at plante nye ananas i stedet for at ende i skraldespanden.

-Vi arbejder hver dag på at gøre tingene på en ny og anderledes måde, som skal komme vores kunder og verden omkring os til gode. Uden toppen fjerner vi en masse bøvl for kunderne, for selvom den nok pynter, har den faktisk ikke ret mange positive egenskaber, siger Stephan Bruhn, indkøbschef for frugt og grønt i Salling Group.

Ved at fjerne toppen, skabes der mere plads under transporten, så der kan være flere ananas i kasserne, som typisk høstes, pakkes og sendes fra Sydamerika. Forventningen er, at op imod 20 procent af de afhuggede ananastoppe vil kunne genplantes, mens de topløse ananas giver en samlet CO2e-besparelse på mindst 10 procent fra frugtens rejse fra farm til butik.

-Smagen er den samme, som vi altid har kunnet garantere: Fremragende. Kunderne skal heller ikke frygte for en hurtigere forrådnelse, når toppen mangler. Grundige tests og undersøgelser har vist, at den er upåvirket. Det kan kræve en tilvænningsperiode for vores kunder, som skal vænne sig til en lidt anderledes ananas, men vi er sikre på, at så snart fordelene står klart, bliver den et hit – også uden top, siger Stephan Bruhn.

Ananasen lander i Netto, føtex og Bilka fra uge 30, og med introduktionen vil de tilbageværende ananas med top blive permanent udfaset, i takt med at de bliver solgt.

Kontakter

Billeder

Ananas i kasse
Ananas i kasse
Download

Om Salling Group

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Rimi og Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 70.000 dedikerede kolleger i Danmark, Tyskland, Polen, Letland, Estland og Litauen servicerer hver uge millioner af kunder. 

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,3 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye