Power

Danskerne går slush- og is-amok: POWER oplever eksplosiv vækst i sommervarmen

Del

Sommerens hede dage sender ikke kun danskerne mod stranden, men også ind i POWER, hvor der bliver langet rekordmange slush ice- og ismaskiner over disken. Elektronik- og hvidevarekæden har oplevet en vækst på over 300% i salget af ismaskiner i forhold til samme periode sidste år, og danskerne har nu også kastet sig over en nyhed: Slush ice-koncentrat som det, man kender fra sportshaller og grillbarer.

Ninja SLUSHi er sommerens store hit i elektronikkæden POWER. Salget af ismaskiner er steget med over 300% i forhold til samme periode sidste år.
Ninja SLUSHi er sommerens store hit i elektronikkæden POWER. Salget af ismaskiner er steget med over 300% i forhold til samme periode sidste år.

Sommer og sol rimer på is og slush ice. I hvert fald i POWER, hvor salget af slush ice- og ismaskiner banker afsted.

- Vi så tidligt på året en ekstrem efterspørgsel på både slush ice- og ismaskiner – ikke mindst, da Ninja SLUSHi blev introduceret på det danske marked i slutningen af februar. Vi fik over 100 forudbestillinger inden for den første time, efter at maskinen blev lagt online, og vi endte med fuldstændig udsolgt i marts. Den tendens fortsatte ind i april, maj og juni, og juli er allerede på vej til at slå salgsrekorden, fortæller Daniel Olesen, salgschef for Small Domestic Appliances hos POWER.

Fra marts til juni har POWER oplevet en samlet vækst på 79 % i kategorien for slush ice- og ismaskiner, og i forhold til sidste sommer er salget af ismaskiner steget med 314 % fra 2024 til 2025.

79.000 liter slush ice
Efterspørgslen er nu så stor, at POWER har udvidet sit sortiment med Slushie-koncentrat – som blandt andet er kendt fra sportshaller og grillbarer – og allerede nu er der samlet solgt, hvad der svarer til 79.000 liter slush ice. Det er mere, end hvad der kan være i en større privat swimmingpool eller i to store mælketankevogne som dem, man kan møde rundt omkring på de danske landeveje.

- Det er jo en kæmpe sjat, men det stopper ikke her. Vi arbejder på højtryk for at følge med, men danskerne kan åbenbart ikke få nok. De vil bare have kolde forfriskninger - her og nu, forklarer Daniel Olesen.

Gik viralt på TikTok
Ninja SLUSHi blev tidligere på året et viralt hit på TikTok, hvorefter den blev udsolgt på rekordtid i USA og England – og altså også i Danmark. Slush ice-maskinen er stadig blandt de meste populære produkter i sin kategori i POWER – sammen med ismaskinen Ninja Creami Deluxe.

Kontakter

PressekontaktPresseansvarligPOWER Danmark

Ring til POWERs presseansvarlige på tlf. 2133 8088 (vi modtager desværre ikke dine sms'er), eller send os en mail på presse@power.dk.

Tlf:+45 2133 8088presse@power.dk

Om POWER

POWER-eventyret startede i Danmark i 2015. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, og i 2017 kom POWER til Norge. I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant og nærmer sig 200 butikker, fordel på 4 lande og 4400 medarbejdere – og vi vokser stadig. Hos POWER ønsker vi altid at være et skridt foran, fordi vi ved, at velovervejede, effektive løsninger holder priserne lave, samtidig med at det giver den bedste handelsoplevelse for kunderne.

POWER er et selskab, som ejes af POWER International. POWER International ejes af AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Den norske koncern driver også POWER i Norge, Finland og Sverige. 

Vores mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Dette skal vi gøre gennem effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.

Følg pressemeddelelser fra Power

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Power

POWER skriver dansk reklamehistorie11.7.2025 12:59:14 CEST | Pressemeddelelse

Til august er det 10 år siden, at POWER slog dørene op til sin første butik i Glostrup. I dag har elektronik- og hvidevarekæden 27 butikker landet over, og flere er på vej. Det fejrer POWER med en kæmpemæssig jubilæumskampagne i august og september, men allerede i dag – fredag den 11. juli – går optakten i gang med en storstilet reklame-serie i tre afsnit. POWER har købt hele reklameblokken i bedste sendetid på TV 2 og viser alle fem minutter af første afsnit.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye