Magasin køber det danske modeikon Bitte Kai Rand
Magasin du Nord overtager 100 % af det danske modebrand Bitte Kai Rand. Opkøbet er en del af Magasins langsigtede strategi om at investere i stærke, danske brands med potentiale for vækst – og markerer endnu et skridt i stormagasinets ambition om at kombinere retail, design og brandudvikling.

Med opkøbet styrker Magasin sin position inden for kvalitetsmode og design – og tilfører samtidig et brand med dybe rødder i dansk design og håndværk til sin portefølje. Bitte Kai Rand bliver frem over en del af Magasins Venture-forretning, som ledes af Camilla Deichmann.
“Bitte Kai Rand er et brand med en stærk designarv og en tydelig DNA – præcis som Magasin. Vi ser et stort potentiale i at videreudvikle brandet i respekt for dets historie, og vi glæder os til at aktivere synergierne med resten af Magasins univers og øvrige investeringer. Det første skridt bliver at lære virksomheden og teamet at kende – og sammen lægge en ambitiøs plan for næste kapitel,” siger Camilla Deichmann, der i forbindelse med opkøbet bliver administrerende direktør for Bitte Kai Rand.
Strategisk og kulturelt match
Bitte Kai Rand blev grundlagt i 1981 og har gennem fire årtier været en markant aktør på den danske modescene. Brandet er kendt for sit tidløse design, kompromisløse kvalitetsniveau og stærke relationer til sine kunder.
Ifølge virksomhedens afgående CEO, Michael Rand, har det været afgørende at finde en ny ejer med både strategisk kapacitet og respekt for brandets fundament:
“Det har været afgøremde for os at finde en partner, der forstår værdien af det, Bitte Kai Rand står for – og som samtidig har ambitionerne og ikke mindst evnerne til at løfte det til næste niveau. Med Magasin får brandet en stærk platform og en ejer, der tror på både design, detailhandel og mennesker. Jeg er stolt af det, vi har skabt – og ser frem til at følge brandets udvikling i rollen som rådgiver,” siger Michael Rand, som overgår til en ny funktion som ekstern advisor.
Også brandets grundlægger Bitte Kai Rand er begejstret for Magasin som ny ejer af den virksomhed hun grundlagde tilbage i 1981:
”Jeg har i 44 år levet i en blanding af passion, hjertebanken og begejstring sammen med mine geniale medarbejdere, hvilket har været en uendelig stor gave. Og jeg er så taknemmelig for, at det designunivers, som vi har skabt, nu får lov at leve videre under Magasins paraply. Faktisk var Magasin en af de første forhandlere vi fik ombord tilbage i 1984, og jeg kan ret godt lide tanken om, at Bitte Kai Rand-eventyret på en måde både begyndte og endte sammen med Magasin.”

Styrket fokus på udvikling og ekspansion
Med opkøbet ønsker Magasin at accelerere Bitte Kai Rands næste vækstfase – både gennem styrket brandpositionering, kundeoplevelser og øget tilstedeværelse i udvalgte markeder. Brandet har allerede en stærk base med loyale kunder, egne forretninger og en tydelig designprofil, som Magasin ser stort potentiale i at videreudvikle.
I den kommende periode vil Magasin i tæt dialog med ledelse og medarbejdere sætte retningen for Bitte Kai Rands næste fase og det glæder Camilla Deichmann sig meget til:
“Vi ser Bitte Kai Rand som et brand med internationalt potentiale og et solidt fundament at bygge videre på. Vores ambition er at løfte det til næste niveau – både i Danmark og på udvalgte internationale markeder – og samtidig bevare det kreative og kvalitetsbevidste DNA, der har gjort brandet så stærkt. Det handler om at udvikle med respekt – og samtidig være ambitiøse på brandets vegne,” siger Camilla Deichmann.
Magasin og Bitte Kai Rand ønsker ikke at kommentere den konkrete købspris eller øvrige økonomiske detaljer i forbindelse med transaktionen.
Nøgleord
Kontakter
Sandra Garder AbrahamsenHead of Corporate Communication & Public RelationsMagasin du Nord
Tlf:20 67 59 68SandraGarder.Abrahamsen@magasin.dkBilleder










Om Magasin du Nord
Magasin er en ikonisk kæde af stormagasiner med rødder tilbage til 1868 og driver i dag ni fysiske forretninger og webshop i Danmark samt onlineforretning i både Sverige og Norge. Kendt for sin unikke shopping-oplevelse og store fokus på service og kvalitet, tilbyder Magasin et bredt sortiment indenfor fashion, beauty og design.

Om Bitte Kai Rand
Bitte Kai Rand er et dansk modebrand grundlagt i 1981 af designer Bitte Kai Rand.
Brandet har siden begyndelsen haft en klar ambition om at skabe tøj til kvinder med personlighed – tøj, der kombinerer komfort og kvalitet med en stærk æstetisk identitet. Designfilosofien bygger på ideen om “long-lasting fashion” frem for hurtige trends, og kollektionerne er kendetegnet ved rene linjer, stærke silhuetter og en tidløs farvepalette, som kan bruges sæson efter sæson.
Brandet sælges i dag både i egne butikker, hos udvalgte forhandlere og online.

Følg pressemeddelelser fra Magasin du Nord
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Magasin du Nord
Magasin sikrer solid vækst med stærke resultater og strategiske investeringer i 20248.4.2025 14:04:38 CEST | Pressemeddelelse
2024 var et år med markant fremgang for Magasin, der med en imponerende vækst på 5% har rundet en omsætning på tre milliarder kroner. På trods af udfordrende markedsvilkår har Magasin formået at styrke sin position og skabe endnu bedre kundeoplevelser gennem strategiske investeringer og nye initiativer.
Magasin fortsætter ambitiøs investeringsstrategi27.2.2025 09:48:04 CET | Pressemeddelelse
Magasin indleder året med at styrke sin venture-portefølje gennem investering i to danske skønhedsbrands. Stormagasinet har erhvervet ejerandele i Relevant og BLID Care, hvilket understreger Magasins strategi om at udvikleforretningen ved at investere i brands, der matcher Magasins profil og værdier.
Hver fjerde husstand køber en julegave i Magasin: Her er årets gavehits og de mest byttede gaver20.12.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
I Magasin er dagene lige inden juleaften nogle af årets travleste, når rigtig mange danskere skal have de sidste julegaver i hus. Faktisk køber hver fjerde husstand mindst én julegave i Magasin, og stormagasinet giver et bud på, hvad der kan ligge under træet i år og hvad der skal byttes igen.
Magasin lancerer eksklusiv vintage-kategori i samarbejde med The Vintage Bar10.12.2024 09:38:33 CET | Pressemeddelelse
I tæt samarbejde med The Vintage Bar kan Magasins kunder nu shoppe et stort og eksklusivt udvalg af pre-owned luksustasker på Magasin.dk. Magasin Vintage er navnet på den nye kategori, som stormagasinet forventer at udvide markant de kommende år.
Magasin forventer rekordstor Black Friday29.11.2024 10:59:02 CET | Pressemeddelelse
Black Friday er årets nok største shoppingdag, og hos Magasin er forventningerne til dagen høje. Den perfekte storm, sådan beskriver stormagasinet årets Black Friday, der i år falder på en lønningsdag – noget, Magasin forventer, vil kunne ses på tallene, der allerede nu ”ligger væsentligt over sidste år”.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum