Norlys ansætter ny kommerciel direktør til at vende kundeoplevelsen
Brian Borella Wulf er ny kommerciel direktør i Norlys med ansvar for at samle og forbedre kundeoplevelsen samt at løfte salget på tværs af Norlys’ produkter.

Kunderne skal fylde meget mere i Norlys, og derfor tiltræder Brian Borella Wulf 4. august i en nyoprettet stilling som kommerciel direktør i Norlys. Han får ansvaret for kunder, salg og marketing på tværs af privat, erhverv og mobil, internet, tv og energi.
- Norlys er ejet af 800.000 danske forbrugere, og vi er til for kunderne. Det er helt afgørende for os at levere en god kundeservice, men vores kundeservice er ikke god nok i dag. Brian har et stærkt kundefokus, telco-baggrund inden for både privat og erhverv, og så har han erfaring med at drive en salgsorganisation gennem en transformation, som den Norlys netop står i med integrationen af mobilforretningen efter købet af Telia Danmark, siger Kathrine Forsberg, der er direktør for Norlys ’ kundeforretning.
Brian Borella Wulf kommer fra Atea Danmark, hvor han de seneste knap seks år har han været salgsdirektør. Derudover har han mere end 15 års erfaring fra telebranchen fra blandt andet Telenor og TDC.
- Vi kommer ikke i mål med kundeoplevelsen fra den ene dag til den anden. Men vi skal hele tiden forbedre os og sætte kunderne mere i fokus, når vi træffer beslutninger. Mit mål bliver først og fremmest at styrke kundeoplevelsen og salget, for de to ting hænger tæt sammen. Tillid fra vores kunder skal fortjenes. Vi skal give dem en service, der er så god, at de får lyst til at købe flere produkter fra os på tværs af energi og tele, siger Brian Borella Wulf.
Norlys har de seneste måneder allerede flyttet sig på kundeoplevelsen. Svartiderne på telefonerne er forbedret og ligger nu i gennemsnit på 3-4 minutter og tre gamle it-systemer er lukket ned, så medarbejderne i kundeservice har bedre forudsætninger for at hjælpe kunderne. Samtidig er der igangsat et uddannelsesforløb for alle medarbejdere med kundekontakt, for sikre at medarbejderne er klædt på til hurtigt at hjælpe kunderne, når de henvender sig.
- Men vi er ikke i mål. Vi skal kunne tage telefonen hurtigere, når kunderne ringer, og vi skal løse langt flere af kundehenvendelserne første gang, kunden kontakter os, uanset om det er i en af vores butikker, via telefon og mail eller gennem vores selvbetjeningsløsninger. Med Norlys’ størrelse og særlige kombination af både energi- og teleprodukter, skal vi være bedre til at sælge flere forskellige produkter til de kunder, vi har, og vi skal kunne tage en større del af særligt erhvervsmarkedet, siger Kathrine Forsberg.
Blå Bog Brian Borella Wulf
- 2019-2025: Direktør for salg i Atea Danmark
- 2018-2019: Leder i Telenor
- 2004-2018: En række leder og direktørstillingen inden for salg i TDC
- Handelsuddannet fra CBS og har derudover en bestyrelsesuddannelse fra CBS Executive
- Brian Borella Wulf bor i Slagelse sammen med sin hustru og deres to børn.
Nøgleord
Kontakter
Michelle HaldPressechefNorlys
Tlf:+45 7210 8354michal@norlys.dkThomas Klose JensenPresserådgiverNorlys
Tlf:+45 7210 8354jthoma@norlys.dkBilleder

Om Norlys
Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi er ejet af flere end 800.000 andelshavere og leverer energi, ladestandere, tv, internet, og mobiltelefoni til danskerne.
Vi ejer landets største elnet, landets største fibernet og halvdelen af landets største mobilnet, TT Netværket. Derudover ejer vi aktiemajoriteten i Norlys Energy Trading og den grønne, cirkulære industripark Greenlab, samt halvdelen af Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.
Vores 4.500 medarbejdere i Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København kæmper for et grønt og digitalt Danmark.
Følg pressemeddelelser fra Norlys
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Norlys
Billigste elpris i mere end et år: Særligt to timer var rekordlave i juni5.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I juni lå den rene elpris på 0,43 kr. per kWh i gennemsnit. Det er det laveste niveau i knap halvandet år. Den lave pris dækker også over større udsving i løbet af dagen, og derfor kan der være penge at spare, hvis man planlægger sit forbrug efter de billigste timer.
Norlys føjer 275 nye ladeudtag til sit landsdækkende netværk efter opkøb2.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Norlys udvider med købet af den østjyske energikoncern AURAs offentlige ladeforretning sit landsdækkende ladenetværk med mere end 275 ladeudtag og runder nu 7.700 offentlige ladeudtag fordelt i hele landet.
Rekord for anden måned i træk: Aldrig har der været flere timer med negative elpriser1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Hele 182 gange i juni har de danske forbrugere indtil videre kunnet glæde sig over, at de rene elpriser har været helt nede på minus-niveau.
Ny app skal hjælpe danskerne med at få styr på skærmtiden19.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Norlys er gået sammen med organisationen Digitalt Ansvar om at bekæmpe usunde skærmvaner og lancerer appen "Skærm Tiden" som en konkret hjælp til at tage kontrollen tilbage over mobilen.
Er din bolig en af de gule eller orange prikker på kortet? Så er det nu, du skal søge støtte fra Bredbåndspuljen til bedre internet11.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bare et enkelt klik på et kort kan give danskere i områder med dårlig internetdækning svar på, om de kan få støtte til hurtigere internet gennem den offentlige Bredbåndspulje. De husstande, der kan søge som enkeltadresser, skal dog være hurtigt ude, hvis de skal nå at komme i betragtning til støtten.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum