Coop relancerer ikoniske kaffemærker

Del

Med en stolt og mere end 100 år lang historie inden for kaffe, tager Coop nu et stort skridt for at styrke sine kaffebrands og øge salget. Det gælder to af Danmarks mest kendte kaffebrands, Cirkel- og Irma-kaffe samt Coop- og Änglamark-kaffe. Fælles er, at alle kaffer relanceres med ny og forbedret kvalitet i et nyt design.

Coop relancerer ikoniske kaffemærker.
Coop relancerer ikoniske kaffemærker. Coop Danmark

Historisk set har Cirkel-kaffe og Irma-kaffe skabt særpræg og gode oplevelser gennem kvalitetskaffe med unikke smage i velkendte brands. Men konkurrencen på kaffemarkedet er hård, og kundernes krav til kvalitet og smag vokser.

“Med relanceringen øger vi kvaliteten og udtrykket på alle varianter betydeligt, og styrker samtidig to historiske brands, med en frisk, velsmagende kaffeoplevelse, som vores kunder kan genkende og stole på. Med den forbedrede kvalitet i et nyt lækkert design forventer vi at øge vores samlede salg med over 200 tons kaffe over de kommende år,” siger kategoridirektør i Coop, Jeff Salter.

Som led i relanceringen flyttes ristningen af en årlig mængde på 700 tons kaffe til Danmark, hvor den fremover varetages lokalt af BKI i Aarhus. Det nye setup gør det muligt at løfte smagsprofilen, som understøtter ambitionen om at tilbyde kaffe med karakter, identitet og høj drikkeoplevelse.

Relanceringen gavner smagsprofilen positivt på alle 24 varianter. Blandt andet går den ikoniske Cirkel Guld kaffe tilbage til den gode, gamle, velkendte smag, og smagen i Coops økologiske kaffeserie under Änglamark opdateres, således, at den matcher kundernes efterspørgsel på økologisk kaffe.

"Coop har traditionelt haft en stærk position på kaffemarkedet, og de historiske brands og vores kunder fortjener høj kvalitet. Det sikrer vi blandt andet gennem en unik sammensætning af bønner, der via en specialristning er med til at give den unikke smag, som kendetegner vores egne kaffer,” siger kategorichef i Coop, Niklas Pforr Ibsen. 

Det nye kaffesortiment er netop kommet på hylderne i SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen over hele landet.

Kontakter

Billeder

Coop relancerer ikoniske kaffemærker.
Coop relancerer ikoniske kaffemærker.
Coop Danmark
Download
Jeff Salter (th) og Niklas Pforr Ibsen (tv) med kaffeudvalg.
Jeff Salter (th) og Niklas Pforr Ibsen (tv) med kaffeudvalg.
Coop Danmark
Download
Jeff Salter, kategoridirektør i Coop
Jeff Salter, kategoridirektør i Coop
Coop Danmark
Download
Niklas Pforr Ibsen, kategorichef i Coop, med favnen fuld af ny kaffe.
Niklas Pforr Ibsen, kategorichef i Coop, med favnen fuld af ny kaffe.
Coop Danmark
Download
Cirkel kaffen har fået nyt design.
Cirkel kaffen har fået nyt design.
Coop Danmark
Download
Coop relancerer ikoniske kaffemærker med ny og forbedret kvalitet i et nyt design.
Coop relancerer ikoniske kaffemærker med ny og forbedret kvalitet i et nyt design.
Coop Danmark
Download

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og

SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye