Molslinjen A/S

Lydbølgerne skal gå mindre højt på de danske færger

Del

Lydbølgerne skal sænke sig på de danske færger. Derfor går rederier og arbejdstagerforeninger nu sammen om en kampagne, som skal få passagerer og færgernes besætninger til at tale pænt til hinanden.

Lydbølgerne skal sænke sig på de danske færger. Derfor går rederier og arbejdstagerforeninger nu ud med kampagnen 'Tal pænt - vi er alle i samme båd'.
Lydbølgerne skal sænke sig på de danske færger. Derfor går rederier og arbejdstagerforeninger nu ud med kampagnen 'Tal pænt - vi er alle i samme båd'.

”Fjols”! ”Idiot”! ”Taber”! ”Gør nu bare dit arbejde”!

Sådan lyder det ind i mellem på de danske færger, når stressede passagerer og besætninger deler verbale øretæver ud til hinanden.

Den slags meningsudvekslinger skal der gerne være færre af i fremtiden. Derfor går en række danske rederier og arbejdstagerforeninger nu sammen om en kampagne med målet om at få passagerer og besætninger til at tale pænt til hinanden. ”Tal pænt – vi er alle i samme båd” hedder kampagnen.

”Vi er med i kampagnen, fordi det betyder uendeligt meget for os, at vores passagerer har en god rejseoplevelse, men det gør det også, at vores ansatte tager glade hjem fra arbejde. Ved at tale pænt til hinanden er vi kommet langt med begge dele”, forklarer Henrik Schlotfeldt, direktør hos ÆrøXpressen.

Kampagnen ’Tal pænt – vi er alle i samme båd’ vil være synlig ombord på overfarterne, og så vil passagerer og besætning også møde budskaberne fra kampagnen online og rundt omkring i terminalerne.

”Vi tror på, at god service starter med gensidig forståelse. Når både kunder og medarbejdere møder hinanden med venlighed, skaber det bedre oplevelse for alle”, siger Henrik Renneberg, trafikdirektør for Samsø Rederi.

Tidspunktet for udrulningen af kampagnen er langt fra tilfældig. Kampagnen bliver lanceret lige inden sommer – en periode, hvor der ofte er flere mennesker med landets færger end sædvanligt og hvor den hårde tone ofte tager til i travle og pressede situationer.

”Vi håber, kampagnen kan være med til at sikre, at der altid er en god rejseoplevelse for både passagerer og personale. Vigtigt er, at vi alle har en god oplevelse på overfarten med Læsøfærgen”, fastslår Kurt Bennetsen, kommunaldirektør på Læsø.

Med i Tal Pænt-kampagnen er følgende aktører: Metal maritime, 3F Privat, Service, Hotel og Restauration, 3F Transport, 3F Sømændene, HK Privat, Søfartens Ledere, Læsøfærgen, Samsø Rederi, Ærøfægerne, Ærøxpressen, Sea Health & Wealthfare og Molslinjen.

Kontakter

Om Molslinjen

Molslinjen er Danmarks største indenrigs færgeselskab med en flåde på 18 skibe, som årligt transporterer mere end 15 millioner gæster. Med 10 overfarter fordelt på Alslinjen, Bornholmslinjen, Fanølinjen, Langelandslinjen, Molslinjen, Samsølinjen og Øresundslinjen forbinder færgerne Danmark, Sverige og Tyskland.

Bornholmslinjen og Molslinjen betjenes af nogle af verdens største katamaran-færger, og det gør Molslinjen til et af verdens største hurtigfærge-rederier.

I samarbejde med Herning Turist driver Molslinjen busruten Kombardo Expressen, herunder også Bornholm Expressen i samarbejde med Vikingbus. Busserne kører direkte til København fra Aarhus, Randers, Aalborg, Viborg, Herning, Silkeborg og Rønne samt en række andre jyske byer.

Molslinjen beskæftiger i dag mere end 1800 medarbejdere.

Mere info: www.molslinjen.dk

Følg pressemeddelelser fra Molslinjen A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Molslinjen A/S

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye