

Maté Maté bliver officiel partner på Roskilde Festival
Nørrebrews naturlige energidrik udkonkurrerer de store spillere på markedet, og bliver officiel energidrikpartner på Nordeuropas største festival.

Det danske energidrikbrand Maté Maté fra Nørrebrew har indgået en millionaftale som officiel energidrikpartner på Roskilde Festival. Aftalen cementerer Maté Matés indtog blandt de danske og internationale giganter på energidrikmarkedet.
Med Roskilde Festivals skift til økologisk fokus i 2019 åbnede der sig muligheder for nye partnere, og Maté Maté har siden strategisk positioneret sig som den selvskrevne energidrikpartner. Fra 2023 indgik Maté Maté partnerskabet, og sidste år solgte brandet over 60.000 dåser til festivalens 130.000 gæster.
”Det er selvsagt kæmpestort at være energidrikpartner på Nordeuropas største festival. Energimarkedet buldrer stadig frem, og det er vigtigere end nogensinde at tilbyde funktionelle drikkevarer, hvor brand, naturlige ingredienser og økologi er i centrum. Det her partnerskab bekræfter, at vi også kommercielt kan være med, når vi er oppe mod de største brands” siger Sune Blom, CEO i Nørrebrew.
Fra festkollektiv til festivalpartner
Det hele begyndte i 2014, da tretten venner fra København stiftede Danmarks første maté-brand. I årene inden havde de som festkollektiv solgt hjemmelavet maté i store gryder til tunnelraves og gadefester – serveret fra hjemmebyggede barer til 10 kroner koppen. Drikken blev hurtigt en favorit, og dermed var ideen til Mate Mate født. Hvad der startede et hobbyprojekt er i dag, over ti år senere, blevet til en virksomhed drevet af fire af de oprindelige stiftere og i alt 16 medarbejdere fra kontoret på Nørrebro. ”Det er fantastisk at tænke på, at vi gik fra at sælge maté fra en gryde til gadefester til i dag at kunne kalde os officiel energidrikpartner på Roskilde Festival – med vores egen kæmpebar og titusindvis af solgte dåser,” fortæller CEO Sune Blom.
At netop Roskilde Festival var et mål for Maté Maté, er ikke helt tilfældigt. Stifterne var selv trofaste festivalgængere – og er det stadig: ”Vi har med enkelte undtagelser været på Roskilde hvert år siden vi gik i 9. klasse, og festivalen har været en fast del af vores ungdom – man kan godt sige, at vi er vokset op der. Festivalen er naturligt blevet en stor del af Maté Maté og vores identitet – også selvom vi nu er voksne med familier og virksomhed, og alt det, der følger med.” siger Sune Blom.
Værdifællesskab med Roskilde
Samarbejdet mellem Roskilde Festival og Maté Maté bygger på mere end bare fælles historie. Det handler om et stærkt værdifællesskab – omkring økologi, kvalitet, innovation og en fælles tro på fællesskaber og festkultur. Og det er dette værdifællesskab, der gjorde Maté Maté til det naturlige valg, da Roskilde Festival skulle vælge energidrikpartner: ”Vi har valgt partnere, som er lokale, innovative og deler vores fokus på kvalitet og økologi. Maté Maté leverer kommercielt på niveau med de største brands –
og har deres helt egen stemme – og vi er virkelig begejstrede for samarbejdet.” lyder det fra Thomas Keller, business development hos Roskilde Festival.
Hos Nørrebrew deles begejstringen: ”Det er lige her, vores målgruppe er. Det giver os en unik mulighed for at understrege, at fremtidens funktionelle drikke ikke handler om monstertrucks og ekstremsport, men om festivaler, musik og god energi, der skaber oplevelser sammen med gode mennesker. Med Maté Maté vil vi ikke bare være et alternativ til syntetiske energidrikke – vi vil være førstevalget.”
Nøgleord
Kontakter
Sune BlomCEONørrebrew
sune@norrebrew.dkThomas KellerBusiness DevelopmentRoskilde Festival
thomas.keller@roskilde-festival.dkJulie SilfvanderMu.st
Tlf:+45 20 87 27 70julie.silfvander@mu.stBilleder



Om Nørrebrew:
Nørrebrew er en drikkevareproducent og distributør grundlagt i 2014. Virksomheden har specialiseret sig i økologiske drikkevarer og er gennem 10 år blevet en værdsat aktør inden for den danske drikkevareindustri. Virksomheden har kontor på Nørrebro og består i dag af 16 medarbejdere.
Om Roskilde Festival: Roskilde Festival er Nordeuropas største musikfestival med omkring 130.000 gæster årligt. Festivalen har siden 2019 haft fokus på bæredygtighed og økologi. 2025 er det første år, hvor festivalen er 100% økologisk.
Følg pressemeddelelser fra Nørrebrew
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.