Ønskeskyen Danmark

Bryllupssæsonen er skudt i gang: Dét ønsker brudeparret sig (spoiler: du skal en tur i køkkenbutikken)

Del

Ønskeskyen har kigget i krystalkuglen og analyseret 1.263 danske bryllupsønskelister for at hjælpe gæsterne med at finde de helt rigtige gaver, og konklusionen er klar: Royal Copenhagen og Georg Jensen er ikke kun leverandører til hoffet, men i den grad også til de danske bryllupsfester – og det vidner om, at det ikke kun handler om gaver, men om at bygge et hjem sammen, lyder det fra Ønskeskyen, der dog også ser pengegaver vinde frem.

Er du blevet inviteret til bryllup, og står du nu og mangler inspiration til, hvad du skal give parret på den store dag? Så er der mange tusinde gode grunde til at læse med her: 

Ønskeskyen, der bliver brugt flittigt af over 10 mio. på verdensplan – heraf mere end 3 mio. alene i Danmark – til at lave ønskelister, har nemlig analyseret 25.110 bryllupsønsker fra 1.263 specifikke bryllups-ønskelister fra Danmark og kortlagt de 3 mest populære ønsker – til glæde og gavn for både gavegivere og -modtagere, der dermed kan slippe for “dobbeltgaver” eller at bruge hvedebrødsdagene på returneringer:

“Nu er både sommeren og dermed bryllups-sæsonen i fuld gang, og det betyder, at mange er blevet inviteret til kærlighedsfest. Derfor er de på udkig efter den helt rigtige gave til det lykkelige par. Vi oplever, at det ofte kan være stressende at skulle finde den rigtige gave ved siden af det rigtige bryllupsoutfit, og derfor kommer Ønskeskyen nu danskerne til undsætning med 3 konkrete bud på gaver til brudeparret, som man kan være sikker på ikke at gå helt galt i byen med”, lyder det fra Casper Ravn-Sørensen, Chief Growth Officer hos Ønskeskyen. 

Sådan ser de danske og norske brudepars top-3 ønskeliste ud:

Danmark 🇩🇰

Norge 🇳🇴

Royal Copenhagen: Tallerkener, fade og skåle fra både Hvid- og Blå Mega Riflet  

Penge, pengegaver mv.

Georg Jensen: Eks. glas fra serien Bernadotte, bestiksæt og termokander

Thomas Nature bolle skål

Eva Trio: Ovnfaste fade og serveringsfade fra Legio Nova-serien

Fjord Bestiksæt

Royal Copenhagen og Georg Jensen i en kategori for sig

Ønskeskyens Krystalkugle-analyse viser, at de gamle danske designklassikere fortsat dominerer ønskelisterne i Danmark: Royal Copenhagen og Georg Jensen er nemlig med længder de mest ønskede brands blandt danske brudepar anno 2025 med hhv. 912 og 736 ønsker. Fra Royal Copenhagen er det særligt serierne Hvid Riflet og Blå Mega Riflet, der er ultrapopulære, mens det hos Georg Jensen især er glas og bestiksæt fra Bernadotte-serien – og ikke mindst den populære Termokande, som mange brudepar håber at pakke ud. Eva Trio sniger sig ind som det tredjemest populære brand med eks. sine hvide ovn- og serveringsfade fra Legio Nova-serien:

Længere nede på listen er det ikke kun fade og service, der er i høj kurs: Også rødvinsglas fra Spiegelau er populære. KitchenAid-maskiner er dette år også et eftertragtet luksus-redskab til hverdagen, og hvis du ikke er til gammel overtro, så er gode køkkenknive også et populært ønske. Når det kommer til knive, er det ikke dansk design, der dominerer, men i stedet  japanske knive, der ønskes. Også Global, Zwilling og Laguiole nævnes hyppigt, men det er den japanske stil, der vinder.

Når vi analyserer bryllupsønskerne, ser vi et klart mønster: Det handler ikke bare om gaver, men om at bygge et hjem sammen. Ønskerne taler deres tydelige sprog: Danske brudepar vil gerne opgradere hjemmets vigtigste rum. Så derfor er budskabet simpelt: Er du i tvivl, så gå i køkkenbutikken”, siger Casper Ravn-Sørensen.

Penge-gaver vinder frem i Danmark og Norge

Selvom mange forbinder bryllupsgaver med fint porcelæn og smukke æsker, viser Krystalkuglen imidlertid, at pengegaver vinder frem i både Danmark og Norge. Ønsker som “tilskud til bryllupsrejsen” eller bare “penge” optræder nemlig i alt 391 gange på de 1.263 danske ønskelister, mens tallet i Norge er 46 gange på de 157 analyserede norske ønskelister – og dermed den ca. samme 1:3 forhold.

“Penge giver jo parret mulighed for at vælge præcis dét, de mangler – og måske muligheden for at købe noget lidt større, end man ellers ville kunne give som enkeltperson. Derfor giver det også god mening, at pengegaver vinder mere og mere frem – og her er det interessant at se, at det i Norge faktisk er det mest ønskede,” slutter Casper Ravn-Sørensen.

-END-

Om Ønskeskyen · Efter det blev grundlagt i 2015 af det danske postvæsen PostNord, er Ønskeskyen i dag et uafhængigt og privatejet tech-selskab, der er betroet af millioner af brugere verden over på tværs af alle generationer til opfylde hundredtusindvis af ønsker hver eneste dag og millioner af ønskelister til dato. Med 1 ud af 2 danskere som brugere er Ønskeskyen ikke blot markedsleder og kategori-ejer i Danmark, men et Social Shopping-fænomen, der spreder sig hastigt over hele verden med en enkel mission:"fixing gifting". Læs mere på https://www.onskeskyen.dk

Kontakt · For yderligere information, bedes kontakt henstillet på presse@onskeskyen.dk  eller telefon +45 3135 6352.

Billeder

Om Ønskeskyen

Efter det blev grundlagt i 2015 af det danske postvæsen PostNord, er Ønskeskyen i dag et uafhængigt og privatejet tech-selskab, der er betroet af millioner af brugere verden over på tværs af alle generationer til opfylde hundredtusindvis af ønsker hver eneste dag og i alt flere end 12 millioner ønskelister til dato. Med næsten 1 ud af 2 danskere som brugere er Ønskeskyen ikke blot markedsleder og kategori-ejer i Danmark, men et Social Shopping fænomen, der spreder sig hastigt over hele verden med en missionen:"fixing gifting".

Følg pressemeddelelser fra Ønskeskyen Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Ønskeskyen Danmark

Tidl. TikTok-topchef bliver bestyrelsesformand for Ønskeskyen mens co-founder bliver ny CEO20.5.2025 08:55:00 CEST | Pressemeddelelse

Efter den nylige investering af London-baserede Capital D bliver TikToks tidligere EMEA-direktør, Rich Waterworth, nu udnævnt som formand for bestyrelsen i Ønskeskyen, mens Co-founder Mads Dahlerup overtager posten som ny CEO i den danske ønskeliste-platform, der i udlandet er kendt som GoWish. Sammen vil duoen fremskynde udvidelsen af det skandinavisk-fødte fænomen, som netop har rundet 3,8 millioner amerikanske brugere, i et forsøg på at erobre det 4,7 billion kroner store “social shopping” marked ved at omfavne gen A og Z's egne sociale medier.

Konfirmations-sæsonen er skudt i gang: Digitalkameraer og fem andre gavehits, de unge ønsker sig (i stedet for penge)15.4.2025 12:40:54 CEST | Pressemeddelelse

Det er forår og dermed også højsæson for konfirmationer, og det lægger man særligt mærke til hos Ønskeskyen, der i dag bliver brugt af ca. 1 ud af 2 danskere til at samle og dele gaveønsker: Flere tusinde unge danskere har nemlig allerede oprettet specifikke konfirmations-ønskelister med næsten en kvart million ønsker, og det har fået Ønskeskyen til at tage et kig i krystalkuglen for at analysere sig frem til sæsonens seks bedste gavehits; for at hjælpe gæsterne – og sige farvel til pengegaver.

Snapchats Evan Spiegel løftede sløret for GoWishs »hemmelige våben« under Q4-rapporten, imens det danske Social Shopping-fænomen, herhjemme kendt som Ønskeskyen, passerede 10 mio. brugere26.2.2025 09:06:45 CET | Pressemeddelelse

GoWish’s eksplosive popularitet var et af punkterne under Evan Spiegels præsentation af Q4 regnskabet for Snap Inc. Med et vellykket partnerskab mellem Snapchat og GoWish, i Danmark kendt som Ønskeskyen, er den hurtigt voksende skandinaviske Social Shopping- og ønskelisteplatform nu centrum for en case study om, hvordan Snapchat har været med til at sikre mere end 4,7 millioner downloads af den danske ønskeliste-app.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye