Danske Medier

Danske Medier ansætter ny chef for kommerciel udvikling og analyse

Del

Niels Marslev kommer med erfaring fra techvirksomheder og public service-medier og skal stå i spidsen for Danske Mediers kommercielle område og udviklingen af brancheorganisationens analysearbejde.

Niels Marslev er ny chef for kommerciel udvikling og analyse i Danske Medier. Han kommer med årtiers erfaring fra både den offentlige og private medie- og techbranche.
Niels Marslev er ny chef for kommerciel udvikling og analyse i Danske Medier. Han kommer med årtiers erfaring fra både den offentlige og private medie- og techbranche. Pressefoto

Danske Medier har ansat Niels Marslev som chef for kommerciel udvikling og analyse. Med en stærk baggrund i både den analytiske og den kommercielle del af mediebranchen skal han være med til at styrke organisationens arbejde med forretningsudvikling, analyser og partnerskaber til gavn for de private mediers rammevilkår og position i markedet.

"Vi er meget glade for at kunne byde Niels velkommen hos Danske Medier. Han har en sjælden kombination af indsigt i mediernes analysemæssige grundlag og stor forståelse for de kommercielle interesser og mekanismer, der præger markedet. Med en baggrund hos både Google og DR har han solid indsigt i både tech og public service-medierne. Det gør ham særligt rustet til at arbejde med de kommercielle forhold, der har betydning for vores medlemmer," udtaler Dicle Duran Nielsen, administrerende direktør i Danske Medier.

Bred brancheerfaring skal løfte de private medier
Som chef for kommerciel udvikling og analyse får Niels Marslev ansvaret for at videreudvikle og forankre det analytiske og strategiske grundlag, der understøtter organisationens politiske og kommercielle arbejde med rammevilkår.

Rollen omfatter blandt andet dialog med medlemmer og eksterne samarbejdspartnere, ligesom han får en nøglerolle i arbejdet med at skabe løsninger og vidensdele til gavn for medlemmerne.

Niels Marslev kommer med årtiers erfaring fra både den offentlige og private medie- og techbranche – nationalt og internationalt. Senest har han haft rollen som leder af tv-teamet i DR Analyse, og før det har han blandt andet haft centrale roller hos Google og Ipsos med strategisk fokus på innovation, mediemåling og brugeradfærd.

"Selv om det er vemodigt at sige farvel til DR, ser jeg meget frem til at tage hul på denne nye rolle og blive en del af Danske Medier. Det er en spændende tid med mange forandringer i medielandskabet – især for de private medier. Det er en stor udfordring, men også en kæmpe mulighed at være med til at sikre en stærkere og mere kommercielt bæredygtig mediebranche," siger Niels Marslev.

Niels Marslev tiltræder stillingen som chef for kommerciel udvikling og analyse den 11. august 2025.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Niels Marslev, chef for kommerciel udvikling og analyse
Niels Marslev, chef for kommerciel udvikling og analyse
Pressefoto
Download

Om Danske Medier

Danske Medier arbejder for det frie ord, den uafhængige presse og sunde rammevilkår for en pluralistisk mediebranche. Vi er en brancheorganisation for private medievirksomheder med en medlemskreds, der tæller 250 danske lokale og regionale medier, niche- og fagmedier samt landsdækkende dagblade, aviser og netmedier.

Følg pressemeddelelser fra Danske Medier

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Danske Medier

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye