Salling Group

Salling Group justerer ledelsesstrukturen til ny strategi

Del

Omsætningen hos landets største dagligvarekoncern, Salling Group, er over de seneste år vokset markant. Med ambitioner om yderligere vækst, også udenfor Danmarks grænser, justerer virksomheden nu sin ledelsesstruktur med fokus på de geografiske områder, hvor virksomheden er til stede.

Med Salling Groups opkøb af den baltiske dagligvarekoncern Rimi Baltic, der forventeligt bliver endeligt den 2. juni, vil 25.000 af koncernens knap 70.000 medarbejdere være ansat i enten Tyskland, Polen, Estland, Letland eller Litauen. Samtidig vil 40 % af virksomhedens samlede omsætning være udenfor Danmark. Dette forventes at stige yderligere med Salling Groups forretningsstrategi ASPIRE ‘28, der har som mål at gøre virksomheden mere robust, blandt andet med en kraftig vækst uden for Danmark, og skal resultere i en samlet omsætning på 100 mia. kroner i 2028. 
 
Det er historisk høje ambitioner, som kalder på nye ledelsesområder. 

- Salling Group er i dag en helt anden virksomhed end for blot få år siden, og med ambitioner om at vokse yderligere stiller det krav til den måde, vi fremadrettet skal lede virksomheden på, og derfor styrker vi nu det tværgående strategiske og taktiske arbejde, siger Anders Hagh, CEO i Salling Group.  

Virksomheden vil således fremover være organiseret i fire geografiske forretningsområder, Danmark, Polen, Tyskland samt Baltikum. Salling Group Leadership Team (GLT) består dermed af cheferne for de fire områder samt cheferne for gruppefunktioner, der har ansvaret for processer og opgaver på tværs af forretningen indenfor indkøb, IT, logistik, finans og HR samt de to nye områder for strategi og kundeoplevelse. 

Hvert geografiske område har egen ledelse, Local Leadership Team, der har ansvaret for den daglige drift og udvikling. Det danske team, Bilka, føtex og Netto samt Salling stormagasiner, vil fortsat have direkte reference til Group CEO, Anders Hagh, hvilket understreger den fortsat vigtige opgave i en stærk position på det danske hjemmemarked. 

- Danmark har fortsat stor betydning for Salling Group – det er her, vi har hjemme og står stærkest, men den nye bredde i forretningen og ambitionerne om at vokse yderligere, har ført os et nyt sted hen. Her er det afgørende, at vi formår at tænke på tværs af lande, funktioner og opgaver og samtidig fastholder fokus på at drive en god, solid forretning i de markeder, hvor vi allerede er til stede. Det er det, den nye ledelsesstruktur afspejler, siger Anders Hagh.  

En kerneopgave i den kommende tid bliver at skabe et overblik over, hvilke opgaver der skal håndteres på henholdsvis gruppeniveau og i de fire geografiske forretningsområder, således best-practice og synergier på tværs af forretningen kan komme kunder og kollegaer til gode.  

Kontakter

Om Salling Group

Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 57.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 12 millioner kunder.

Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 2,3 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.

Følg pressemeddelelser fra Salling Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Salling Group

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye